וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוסי חיל האוויר תקפו מטרות של חמאס ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות

דובר צה"ל הודיע כי בתקיפה הלילית נפגעו אתר לייצור אמצעי לחימה, תשתית תת קרקעית ועמדה צבאית של ארגון הטרור. דיווח פלסטיני: בי"ח לילדים נפגע בתקיפה. מוקדם יותר יירטה כיפת ברזל שני טילים שנורו לעבר אשקלון

בווידאו: שתי רקטות נורו לעבר אשקלון ועוטף עזה/צילום: יניב כליף וגאל חדד

כלי טיס ומטוסי קרב תקפו יעדי טרור של חמאס ברצועת עזה - כך הודיע הלילה (שבת) דובר צה"ל.
הצבא הודיע כי המטוסים תקפו אתר לייצור אמצעי לחימה, תשתית תת קרקעית ועמדה צבאית של ארגון הטרור. הפלסטינים דיווחו כי בית החולים לילדים אל דורה, וכן מרכז שיום לבעלי צרכים מיוחדים, נפגעו בתקיפה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי עבר הדרום מוקדם יותר בערב שישי, אז יירטו לוחמי ההגנה האווירית שני שיגורים שכוונו לעבר אשקלון.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור כנגד ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול בנחישות ככל שיידרש, נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל וריבונותה. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

בארגון הטרור האשימו את ישראל בתוקפנות, וטענו כי בתקיפה נפגעו מרכז לבעלי צרכים מיוחדים ובית חולים לילדים. "תוקפנות ברברית שביצע צבא הכיבוש נגד רצועת עזה על ידי הפצצתה במטוסי קרב, גרמה להפחדת אזרחים, ורסיסי טילי הכיבוש פגעו בבית חולים לילדים ובמרכז שיקום לאנשים עם צרכים מיוחדים", אמר חאזם קאסם, דובר חמאס. הוא הוסיף כי "פשע זה לא ישבור את רצון עמנו, אלא יגביר את נחישותנו לדבוק בזכויות הלגיטימיות שלנו ולהילחם למענן".

תקיפת צה"ל ברצועת עזה בתגובה לשיגור שתי רקטות לעבר שטח ישראל. 26 בדצמבר 2020. ללא, צילום מסך
תקיפת צה"ל ברצועה, הלילה/צילום מסך, ללא

הרקטות נורו סמוך לשעה 20:15, אז נשמעו אזעקות בעיר וביישובים נוספים בעוטף עזה. האזעקות נשמעו באשקלון, מערב לכיש, זיקים, כרמיה, נתיב העשרה, מבקיעים ובמועצה אזורית חוף אשקלון. עם הישמע האזעקות, התושבים נכנסו למרחבים מוגנים.

מצה"ל נמסר כי "זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל, שיורטו על-ידי לוחמי ההגנה האווירית". כמו כן, לא דווח על נפגעים או על חלקי רקטות שנפלו במרחב.

הפעם הקודמת בה נורו רקטות לעבר ישראל מהרצועה התרחשה לפני כחודש, אז שוגרו שתי רקטות משטח הרצועה ומערכות ההתרעה הופעלו בעיר אשדוד ובאזור השפלה. גם אז יורטו הרקטות על ידי כיפת ברזל. בבת ים אותרו רסיסי יירוט שנפלו באזור הטיילת בעיר. לפחות שלושה נפגעי חרדה קיבלו טיפול רפואי בחולון, בת ים ואשדוד, ולא דווח על נפגעים בגוף. בתגובה לשיגורי הרקטות לעבר ישראל, מטוסי קרב, מסוקי קרב וטנקים תקפו תשתית תת-קרקעית ועמדות צבאיות של חמאס ברצועת עזה.

שתי רקטות נורו לעבר אשקלון ועוטף עזה - גיף. גאל חדד, מערכת וואלה!
שמי אשקלון, אתמול בערב/מערכת וואלה!, גאל חדד

הירי הערב מתרחש ברקע המו"מ המתמשך לעסקת שבויים מול חמאס. לפני כשבועיים אמרו גורמי ביטחון כי מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, הוריד את תנאי הסף כדי לקדם עסקה. לדברי הגורמים, סינוואר מוכן להתגמש על התנאים אותם הציב במשך שנים לעסקת החלפה בין אסירים ביטחוניים לגופות החיילים הדר גולדין ואורון שאול. "יש פה סיכוי הרבה יותר טוב מזה שנים לקדם עסקה בתיווך מצרים", אמר אחד מהם.

הגורמים מעריכים כי הפשרה של חמאס בתהליך המשא ומתן נובעת מהחשש העצום של ההנהגה מפני התפשטות הקורונה. "הם מבינים שהמדינה היחידה שיכולה לעזור להם נגד הקורונה זו ישראל וכדאי להם להפשיר את היחסים, להתקדם בעסקת השבויים והנעדרים. אחר כך יהיה קל יותר לסייע להם בתחומים אחרים כמו תשתיות, כלכלה ויציאת פועלים לישראל", הסבירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully