וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: אמיר ברמלי חשוד שניסה לסחוט את בנו של השופט חאלד כבוב

17.1.2021 / 20:30

ברמלי הורשע בגניבת מיליוני שקלים מבעלי הון כדי להשקיע אותם בחברות שבבעלותו ובצרכיו הפרטיים. לפי החשד, ניסה לסחוט את בנו של השופט והקליט אותו, זאת כדי להשפיע על משפטו. סנגוריו מסרו כי ברמלי "מכחיש בתוקף שסחט או ביצע כל עבירה אחרת"

אמיר ברמלי. Creative Commons
חשוד כי ניסה לסחוט את בנו של השופט במשפטו. ברמלי/Creative Commons

איש העסקים אמיר ברמלי, שהורשע באוקטובר בגניבת מיליוני שקלים, חשוד כי ניסה לסחוט את בנו של השופט חאלד כבוב - שאמור לגזור את דינו - וזאת כדי להשפיע על משפטו - כך הותר היום (ראשון) לפרסום. ברמלי נמצא במעצר עד תום ההליכים, לאחר שבאוגוסט עלה חשד כי ניסה לברוח מישראל, אך נעצר גם במסגרת החקירה החדשה. סנגוריו צפויים לבקש לפסול את השופט כבוב מלגזור את דינו.

ברמלי הורשע בגניבת יותר מ-300 מיליון שקלים ממשקיעים בקרן קלע ובקבוצת רוביקון, וכן בעבירות של מרמה, זיוף, הלבנת הון ועבירות ניירות ערך. על פי הכרעת הדין של השופט כבוב מבית המשפט המחוזי בל אביב, ברמלי גייס כספים ממשקיעים באמצעות מצגי שווא, ובין היתר הבטיח תשואות גבוהות ללא סיכון.

לאחר מכן, השתמש ברמלי בכספים כדי להשקיע אותם בחברות שבבעלותו ולצרכיו הפרטיים. כאשר אותן חברות נקלעו לקשיים, שילם ברמלי למשקיעים באמצעות כספים של משקיעים חדשים. השופט כבוב קבע כי "המצגים שניתנו למשקיעים, וזאת לצד יתר התחייבויותיה של קרן קלע וקלע בטוחות - באמצעות ברמלי - ובעקבות מעשיו - היו גרסאות שאינן אמת".

השופט חאלד כבוב, בית המשפט המחוזי תל אביב. 4 ביולי 2016. עמי שומן, פול צלמים
ברמלי ניסה לסחוט את בנו. השופט חאלד כבוב/פול צלמים, עמי שומן

עוד נקבע כי "ברמלי הוביל והנהיג מערך גיוס מורכב ומתוחכם, אשר כלל עיצוב מסרים שיווקיים מדויקים ומתוכננים במטרה לפנות לאוכלוסיות שונות ובמטרה להבטיח כי הכספים יושקעו בקרן קלע, וזאת מבלי שידעו מה היא מטרת ההשקעה האמיתית. עוד הוכח לפניי כי על מנת להבטיח שהתרמית שמאחוריה עמד לא תתגלה, הנהיג ברמלי שורה ארוכה של אמצעים".

הפרשה החדשה הותרה היום לפרסום לבקשת "כלכליסט" ו"TheMarker". על פי החשד, ברמלי נפגש לפני כמה שנים עם עו"ד וליד כבוב, בנו של השופט שדן בעניינו, כדי ליצור מצג של קשרים עסקיים ביניהם. בפגישה נעשה ניסיון להקליט את כבוב, שנטש את המקום. לאחרונה שלח ברמלי מכתבים בעניין למשרדו של עו"ד כבוב, לכאורה כדי להביא לפסילת אביו מלגזור את דינו. כבוב הבן התלונן במשטרה, וברמלי נעצר ונחקר.

עוד בוואלה!

בתי המשפט יישארו פתוחים במהלך הסגר, דיונים שאינם הכרחיים יידחו

לכתבה המלאה

עורכי הדין גיא עין צבי ומיכל עורקבי, שמייצגים את ברמלי מטעם הסנגוריה הציבורית, מסרו: "אמיר מכחיש בתוקף שסחט או ביצע כל עבירה אחרת כלפי עו''ד כבוב. לטענת אמיר הוא קיים קשר עסקי ממושך עם עו''ד כבוב. בקשר עסקי זה השתתפו מעורבים נוספים, שזהותם ידועה למשטרה. בנסיבות הגשת התלונה על ידי עו''ד כבוב, בשילוב נסיבות נוספות, אמיר סבור שיש להעביר את שמיעת המשך התיק הפלילי כנגדו בפני מותב אחר".

עו"ד וליד כבוב סירב להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully