וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי המשפט יישארו פתוחים במהלך הסגר, דיונים שאינם הכרחיים יידחו

7.1.2021 / 16:05

מנהל בתי המשפט הודיע כי החל מיום ראשון ועד 21 בינואר, יפעלו לדחות דיונים בנושאי תעבורה, תביעות קטנות ושמיעת ראיות. בנוסף, השופטים הונחו לגלות התחשבות בצדדים בשל נסיבות הקשורות לקורונה. המהלך עשוי להשפיע על הדיון בתיקי האלפים של רה"מ, לאחר שבקשתו לדחייה

בווידאו: מנכ"ל משרד הבריאות מעריך שהסגר יתארך/צילום: אלי סבתי

מנהל בתי המשפט, השופט יגאל מרזל, הודיע היום (חמישי) כי בזמן הסגר בתי המשפט יישארו פתוחים, אך יפעלו לדחות דיונים שאינם הכרחיים. בין סוגי הדיונים שיידחו ציין מנהל בתי המשפט "תיקי תעבורה, תביעות קטנות, עניינים מקומיים, שמיעת ראיות (הוכחות) ו'ימי מוקד' בבתי המשפט". בנוסף, השופטים הונחו לגלות התחשבות בצדדים או עורכי דין שיבקשו לדחות דיונים בתקופה זו בשל נסיבות הנובעות מההתמודדות עם הקורונה.

ההנחיה, על פי ההודעה, יוצאת על דעת נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, ראש לשכת עורכי הדין, אבי חימי, וממלא מקום שר המשפטים, בני גנץ. היא תיכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב, עד ל-21 בינואר.

בסגר הראשון הורה מנהל בתי המשפט באופן גורף כי רוב הדיונים לא יתקיימו. הפעם ההנחיה "רכה" יותר ומשאירה את שיקול הדעת בידי בתי המשפט והשופטים עצמם. לא ברור כיצד ההנחיה תשפיע על הדיון בתיקי האלפים שאמור להתקיים ביום רביעי הקרוב. ככל דיון, הרכב השופטים בתיק יוכל להודיע ביוזמתו כי הוא דוחה את הדיון, ואם לא יעשה זאת - גם הסנגורים יוכלו להגיש בקשה, וההרכב הוא שיכריע בה. אתמול דחו שלושת השופטים בקשה של סנגורי נתניהו לדחיית הדיון, אולם לא מן הנמנע כי לאור ההנחיה של מנהל בתי המשפט, תוגש בקשה נוספת.

דיון בבג"ץ נגד השבתת הכנסת 22 במרץ 2020. אמיל סלמן, אתר רשמי
בתי המשפט יישארו פתוחים. חיות בביהמ"ש העליון/אתר רשמי, אמיל סלמן

הסגר המהודק יחל הלילה בחצות, וייאכף במשך שבועיים. אמש אישרה הממשלה את התקנות החדשות לסגר, ובמסגרת צמצום פעילות המשק הוחרג ציבור עורכי הדין, שיוכלו להמשיך ולצאת למען עבודה שאינה יכולה להיות מוחלפת באמצעי דיגיטלי.

הודעת מנהל בתי המשפט מגיעה לאחר פנייתה אתמול של נציגות השופטים הארצית לנשיאה חיות, ולמנהל בתי המשפט, בבקשה לצמצם את פעילות בתי המשפט במהלך הסגר. מלבד השופטים, לשכת עורכי הדין איימה לפנות לבג"ץ כדי לכפות על גנץ לצמצמם את פעילות בתי המשפט למתכונת חירום בזמן הסגר.

במכתב ששלחה הלשכה לגנץ נכתב כי עמדתו להשאיר את בתי המשפט פתוחים כרגיל אינה סבירה, ואף מבוססת על שיקולים זרים. הם התייחסו לציוץ של גנץ אתמול בטוויטר, בו הגיב על בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את דיון, במענה לכתב האישום שלו בשבוע הבא. גנץ הגיב לכך: "נתניהו אל דאגה. בתי המשפט יישארו פתוחים - עלי".

עוד בוואלה!

נציגות השופטים הארצית לנשיאת העליון: לצמצם את פעילות בתי המשפט בסגר

לכתבה המלאה
בית משפט השלום, ירושלים. מרים אלטשר/ פלאש 90), פלאש 90
המהלך עשוי להשפיע על תיקי האלפים. בית משפט השלום בירושלים/פלאש 90, מרים אלטשר/ פלאש 90)

"השיקול היחיד המונח בעמדה והדרישה להותיר את פעילות מערכת בתי המשפט כסדרה הינה במסגרת המאבק הפוליטי וברצון לוודא את קיום משפט ראש הממשלה במועדו", כתבה הלשכה, באמצעות עו"ד דוד יצחק. "שיקול זה, בכל הכבוד, הינו שיקול זר ולא ענייני שלא יכול לשמש בסיס לקבלת החלטה בעניין היקף המגבלות בסגר".

במכתב צוין דיון שנערך ביום שלישי ובו נכחו 31 בני אדם, וכן צירפו אליו תמונות שבהן נראים אנשים רבים במסדרונות בית משפט השלום בפתח תקווה. "ככל שלא יוכרז על נוהל של פגרה, ובתי המשפט ימשיכו לקבוע מועדים לדיונים שאינם דיוני מעצר ואין חיוניות לבצעם תוך כדי הסגר, אנו מתכוונים להכריז על שביתה ולא להגיע לדיונים שאינם דיוני מעצר, וזאת על מנת להגן על חיינו וחיי בני משפחתנו", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully