וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגות השופטים הארצית לנשיאת העליון: לצמצם את פעילות בתי המשפט בסגר

6.1.2021 / 22:36

מלבד השופטים, גם לשכת עורכי הדין וארגון הפרקליטים ביקשו לצמצם את הפעילות במערכת המשפט, ומאות עורכי דין מאיימים בשביתה אם היא תימשך כרגיל. "חלקנו בקבוצות סיכון, אין מנוס ממעבר למתכונת חירום"

בווידאו: גנץ מבטיח לבכירי משרד המשפטים שלא יתן לפגוע בהם/צילום: טל עוז/משרד הביטחון

נציגות השופטים הארצית פנתה היום (רביעי) לנשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, ולמנהל בתי המשפט, השופט יגאל מרזל, וביקשה לצמצם את פעילות בתי המשפט במהלך הסגר. בדוברות הנהלת בתי המשפט סירבו להתייחס לפניות וואלה! NEWS בנושא.

מלבד השופטים, לשכת עורכי הדין מאיימת לפנות לבג"ץ כדי לכפות על שר המשפטים, בני גנץ, לצמצמם את פעילות בתי המשפט למתכונת חירום בזמן הסגר. מחר בבוקר מתוכננת פגישה בין גנץ לראש הלשכה, עו"ד אבי חימי, ואחריה ישיבה של המועצה הארצית של הלשכה, שבה יחליטו עורכי הדין כיצד לפעול.

במכתב ששלחה הערב הלשכה לגנץ נכתב כי עמדתו להשאיר את בתי המשפט פתוחים כרגיל אינה סבירה, ואף מבוססת על שיקולים זרים. הם התייחסו לציוץ של גנץ היום בטוויטר, בו הגיב על בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את דיון, במענה לכתב האישום שלו בשבוע הבא. גנץ הגיב לכך: "נתניהו אל דאגה. בתי המשפט יישארו פתוחים - עלי".

בית המשפט העליון, ירושלים. נועם מושקוביץ
"המאבק הפוליטי לא יכול להוות נימוק להותרת פעילות המערכת". ביהמ"ש העליון/נועם מושקוביץ

"השיקול היחיד המונח בעמדה והדרישה להותיר את פעילות מערכת בתי המשפט כסדרה הינה במסגרת המאבק הפוליטי וברצון לוודא את קיום משפט ראש הממשלה במועדו", כתבה הלשכה, באמצעות עו"ד דוד יצחק. "שיקול זה, בכל הכבוד, הינו שיקול זר ולא ענייני שלא יכול לשמש בסיס לקבלת החלטה בעניין היקף המגבלות בסגר".

עוד נמסר מלשכת עורכי הדין כי "המאבק הפוליטי האישי בינך ובין ראש הממשלה לא יכול להוות נימוק להותרת פעילות מערכת בתי המשפט, כסדרה תוך הצבת עשרות אלפי עורכי דין ולקוחותיהם כבני ערובה, לשם הבטחת קיום משפט ראש הממשלה".

מוקדם יותר היום פנו מאות עורכי דין במכתב לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ולמנהל בתי המשפט, השופט יגאל מרזל, ואיימו לשבות אם בתי המשפט לא יעברו להתנהל בנוהל פגרה, בו יתקיימו דיונים דחופים בלבד.

"ההתנהלות של חלק מהשופטים הינה הקפדה בתוך האולם על מספר סביר של מתדיינים, כשמחוץ לאולם יש עשרות אנשים שנאלצים להתקהל במסדרון", כתבו עורכי הדין. "במקרים אחרים אין הקפדה גם בתוך האולם, ולעיתים יש אף מקרים קיצוניים של התעקשות של שופטים לסרב לבקשות לביטול דיונים, שבהגדרה אמורים להיות בהם יותר מ-30 אנשים".

אבי חימי, מועמד לשכת עורכי הדין לוועדה לבחירת שופטים ולוועדה לבחירת שופטים צבאיים מצביע. 28 ביולי 2020. דוברות לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
דורשים לצמצם פעילות. עו"ד אבי חימי/אתר רשמי, דוברות לשכת עורכי הדין

במכתב צוין דיון שנערך אתמול ובו נכחו 31 בני אדם, וכן צירפו אליו תמונות שבהן נראים אנשים רבים במסדרונות בית משפט השלום בפתח תקווה הבוקר. "ככל שלא יוכרז על נוהל של פגרה, ובתי המשפט ימשיכו לקבוע מועדים לדיונים שאינם דיוני מעצר ואין חיוניות לבצעם תוך כדי הסגר, אנו מתכוונים להכריז על שביתה ולא להגיע לדיונים שאינם דיוני מעצר, וזאת על מנת להגן על חיינו וחיי בני משפחתנו", נכתב.

"לא למותר כי חלקנו מצויים בקבוצות סיכון, ולחלק אחר מאיתנו יש בני משפחה המצויים בקבוצת סיכון. דמנו איננו הפקר", הוסיפו עורכי הדין במכתם לחיות.

יו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד אורית קורין, הביעה תמיכה במעבר למתכונת של דיונים דחופים בלבד בבתי המשפט במהלך תקופת הסגר. "אנו מחויבים לבריאותם של הפרקליטים, ישנה עלייה קיצונית בתחלואה ולכן אין מנוס ממעבר למתכונת חירום, תוך תקווה שההגבלות והחיסונים יובילו לחזרה לשגרה מהירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully