וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: פוליטיקאים מנעו סגר הדוק, גנץ: אכיפה מונעת סגרים היכן שלא צריך

עודכן לאחרונה: 1.1.2021 / 14:50

רה"מ הגיע למתחם החיסונים באום אל-פחם, שם נחצה רף מיליון המתחסנים נגד הנגיף, ומתח ביקורת על קבלת ההחלטות בדרך להטלת ההגבלות: "קורא לפוליטיקאים להתעשת ולציבור להתחסן". אדלשטיין: "בקרב נוכל להגיד אסטה לה ויסטה לנגיף". ח"כים ערבים מחו על הביקור המתוקשר

בווידאו: נתניהו מברך את המתחסן המיליון/צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקרו היום (שישי) במתחם החיסונים באום אל-פחם, שם התחסן הישראלי המיליון נגד קורונה.

נתניהו מתח ביקורת על אופן קבלת ההחלטות הנוגע להטלת ההגבלות, ואמר כי "לצערי, מסיבות פופוליסטיות ופוליטיות, יש פוליטיקאים שמנעו מאיתנו לעשות את הסגר ההדוק שאנחנו רוצים שיציל מאות חיי אדם. אני קורא לפוליטיקאים להתעשת ולציבור להתחסן". שר הביטחון בני גנץ מסר בתגובה לדברים כי "אכיפה ומניעה במקומות שצריך מונעת סגרים במקומות שלא צריך".

נתניהו פנה בדבריו במיוחד לציבור הערבי. "חשוב לי שהציבור הערבי יתחסן מהר. זאת הצלת חיים. ברגע שנגיע למסה קריטית של מתחסנים אפשר לפתוח את המסחר, החנויות, המסעדות, לעשות עסקים ולטייל באבו דאבי ובבחריין. כל זה אפשרי", אמר נתניהו, והתייחס גם למאבק באלימות במגזר. "אני יודע שיש לכם בציבור הערבי הרבה אתגרים. החשוב ביותר זה הפשיעה. פתחנו שמונה תחנות משטרה ונפתח עוד שמונה, אבל פה אנחנו מדברים על הצלת חיים של ממש".

ראש הממשלה, נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין עם מחוסן המיליון במתחם חיסוני הקורונה באום אל פחם 1 בינואר 2021. חיים צח / לע"מ, אתר רשמי
"חשוב שהציבור הערבי יתחסן מהר". נתניהו, אדלשטיין והמתחסן המיליון, היום/אתר רשמי, חיים צח / לע"מ

אדלשטיין בירך על ההיענות למבצע החיסונים. "עכשיו אחרי המתחסן המיליון אפשר לומר בבטחה שישראל תהיה המדינה המחוסנת הראשונה בעולם. זה הישג אדיר. תוך כמה חודשים בלבד נוכל להגיד סוף-סוף אסטה לה ויסטה לנגיף הקורונה ולחזור סופסוף לשגרה שאנחנו כל כך אוהבים. אנחנו כולם יחד בשגרה יחד, אין הבדל בזה בין יהודי לערבי. כל עוד לא נצליח להגיע למספר גבוה של מתחסנים בכל מקום בארץ לא נוכל לצאת חזרה למסחר, לתרבות ולתפילות. אנחנו עדיין לא שם", אמר אדלשטיין.

"בינתיים, חבל על כל אחד וכל אחת שבמקום להיות בבית אחרי מנת חיסון נמצאים במצב קשה במחלקות הקורונה בבתי החולים. בואו נעשה מאמץ ביחד לצאת מזה במינימום חולים", הוסיף.

עוד בוואלה!

אלרעי פרייס: הקבינט נמנע מלקבל החלטה אמיצה, זה לא סגר אמיתי

לכתבה המלאה
יו"ר כחול לבן בני גנץ בהצהרה, כפר המכביה, 29 בדצמבר 2020. אלעד מלכה
הגיב בעוקצנות לנתניהו. גנץ/אלעד מלכה

ראש העיר אום אל-פחם, ד"ר סמיר מחאמיד, בירך על כך שבעירו חוסן האזרח המיליון נגד הנגיף, ופנה לנתניהו בשתי בקשות: לעסוק באופן יומיומי באלימות בחברה הערבית, שכן "האנשים זועקים השמיימה", וכן לטפל בתשתיות העירוניות: "[אני] מבקש טיפול נקודתי בעיר. רק שלשום נהרג בחור קרוב לכאן בגלל תשתיות", אמר.

ח"כ סמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת), שהיה מחוץ למתחם החיסונים בעיר, אמר כי "גם באום אל-פחם בדומה לכל החברה הערבית, נתניהו הוא לא אורח ולא רצוי. הצורך שלו להסתנן כמו גנב ולצאת באותה דרך מהעיר אומר הכול. קמפיין הקורונה של נתניהו בחברה הערבית ייכשל".

חבר מפלגתו, ח"כ יוסף ג'בארין תושב העיר, הצטרף לדבריו. ג'בארין צייץ כי "פעם הפחיד את הציבור שאנו 'נוהרים לקלפיות'. עכשיו 'נוהרים לחיסונים"' זו תעמולת הבחירות החדשה של נתניהו. ‏זה אותו נתניהו המסית שמבקש עכשיו גם לקושש קולות. טעית בכתובת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully