וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם אחת הנערות שהותקפו על ידי רונן ביטי: "היא לא ישנה שנים, יש הקלה"

עודכן לאחרונה: 17.1.2021 / 21:31

במשפחתה של אחת הילדות קיבלו ברגשות מעורבים את גזר הדין של אביה של עדי ביטי, שנשלח ל-20 חודשי מאסר לאחר שהורשע בהטרדה מינית של נערות בנות 14-13. "אנחנו בתחושת הקלה, אבל בפועל הוא קיבל פחות מחודש על כל עבירה", אמרה האם. ארגוני נשים בירכו: "מסר למתלוננות"

בווידאו: הוחמר עונשו של רונן ביטי שתקף מינית מעריצות של בתו/צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי

גזר הדין שהוטל היום (ראשון) על רונן ביטי, אביה של הזמרת עדי ביטי שהורשע בעבירות מין נגד נערות בנות 14-13, התקבל במשפחתה של אחת מאותן נפגעות ברגשות מעורבים. אמה של ג', מעריצה של הזמרת עדי ביטי שאותה תקף מינית אביה, תיארה תחושת הקלה לצד החמצה מעונשו הקל.

"אנחנו בתחושה של הקלה ראשונית, הבת שלנו לא ישנה טוב כבר כמה שנים אבל במיוחד לאחר שהפוגע בה קיבל עונש של כלום", אמרה האם, בהתייחס לעונש הראשוני שקיבל ביטי שערעור הפרקליטות עליו התקבל בבית המשפט המחוזי. "זה קודם כל תיקון, בפועל הוא קיבל פחות מחודש על כל עבירה אז זה קצת קשה, אבל לבת שלנו יש תחושת הקלה וגם לנו. אמרו לי מקודם שהבושה זה לטובים לא לרעים", הוסיפה.

על ביטי נגזרו במקור תשעה חודשי עבודות שירות, מה שגרר ביקורת רבה, בין היתר בקרב נערות שהתלוננו ומשפחותיהם. לאחר שהפרקליטות הגישה ערעור בחודש שעבר, גזר עליו היום בית המשפט 20 חודשי מאסר. ביטי הורשע במסגרת הסדר טיעון בביצוע מעשים מגונים ובהטרדה מינית הנערות.

העונש הוחמר: 20 חודשי מאסר לרונן ביטי שתקף מינית מעריצות של בתו 
17.1.21. יותם רונן
"הבושה זה לטובים לא לרעים", ביטי/יותם רונן

עורכות הדין דנה פוגץ' וענבר קידר-ברוך, המייצגות את אחת הנערות, אמרו בעקבות גזר הדין כי "עבירות המין הווירטואליות הפכו למכת מדינה, ופגיעתן לא פחות קשה לעיתים מזו של פגיעה פנים אל פנים, במיוחד כשמדובר בילדות". הן הוסיפו כי גם עכשיו "העונש אינו חמור כלל, בהתחשב בעובדות הקשות של העבירות שביצע ביטי: שבע ילדות נפגעו, תוך ניצול הערצתן לביתו, במשך זמן, תוך שביטי מעלים את העבירות כאחד העבריינים המתוחכמים".

אך לא רק משפחות הקורבנות שמחו על החמרת העונש, וגם בארגוני הנשים ונפגעי תקיפות מיניות בירכו על קבלת הערעור. יו"ר ארגון נעמת חגית פאר שיבחה את קבלת הערעור על ידי בית המשפט ואמר כי "יש שופטים בירושלים - מקומו של הפושע הזה מאחורי סורג ובריח", אמרה פאר. "האדם הזה ניצל את פרסומה של ביתו באופן מרושע והשתמש בכוחו בכדי לפגוע בגופן ובנפשן של בנות, טוב שיורחק מהחברה".

מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, אוה מדז'יבוז', התייחסה גם היא להחמרת עונשו של ביטי ואמרה: "בחברה מתוקנת אין מקום ל'הנחות סלב', המסר שיוצא למתלוננות היום חשוב וחד משמעי - לא לפחד. יש להתייחס בחומרה לכל מקרה של הטרדה או אלימות מינית, אני קוראת לכל מי שהוטרדה, לא לפחד להתלונן".

מנהלת מרכז ליווי ילדים נפגעי עבירה במועצה לשלום הילד, עו"ד לירון אשל, אמרה כי "בית המשפט התבונן היום לנפגעות בעיניים ותיקן את המסר הקשה שהועבר לנפגעות ונפגעי עבירה, לעברייני מין, ולחברה בכללותה עם גזר הדין המקל שניתן על ידי בית משפט השלום. ההחלטה להחמיר את הענישה ולשלוח מאחורי סורג ובריח את מי שפגע מינית במספר קטינות, במספר הזדמנויות - היא ההחלטה הנכונה והמתבקשת ואנחנו מברכים את ביהמ"ש על כך".

"לבית המשפט תפקיד חשוב בהובלת מסר חד משמעי וברור ביחס לחומרתן של עבירות מין בקטינים ובקטינות ולענישה הכרחית ובלתי מתפשרת שיש להטיל במקרים כאלה. מגיע לאותם ילדים וילדות אמיצים ואמיצות שחושפים פגיעות מיניות לדעת שיש דין ויש דיין ויש מי שרואה ושומע אותם", הוסיפה.

מהפרקליטות נמסר בתגובה להחלטה כי ביטי "ניצל את האמון שנתנו בו הקטינות, מעריצות בתו, על מנת לבצע בהן עבירות מין שונות. מעשיו חמורים, הן בשל ניצול פערי כוחות חריגים בינו לבין הקטינות והן בשל ריבוי הקטינות בהן פגע, למשך זמן רב ובהזדמנויות רבות". את התיק ניהלו עורכי הדין נטלי חגי, בן אסולין ואופיר פחימה מפרקליטות מחוז מרכז שהוסיפו כי החלטת בית המשפט "חשובה ומעבירה מסר כפול: ראשית, מסר ברור ומרתיע לעברייני מין פוטנציאליים הבוחרים לבצע עבירות מין בקטינות. שנית, מסר לנפגעות העבירה, בתיק זה ובכלל, לפיו ישנה חשיבות מכרעת לשיתוף הפעולה שלהן עם רשויות האכיפה על מנת שיתאפשר מיצוי הדין עם מבצעי עבירות אלו".

עורך דינו של ביטי ויו"ר לשכת עורכי הדין, אבי חימי, אמר לאחר ההרשעה: "תם ולא נשלם, נדמה לי שערכאת הערעור שגתה בפסק דינה. פסק הדין של בית המשפט השלום היה מנומק באופן יסודי ואני אמליץ למר ביטי להגיש בקשת ערעור לבית המשפט העליון. קשה לקבל את תוצאות פסק הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully