וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש הוחמר: 20 חודשי מאסר לרונן ביטי שתקף מינית מעריצות של בתו הזמרת

17.1.2021 / 12:16

בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור הפרקליטות על עונשו של אביה של הזמרת עדי ביטי, שנידון במקור לתשעה חודשי עבודות שירות. ביטי הורשע במסגרת הסדר טיעון בביצוע מעשים מגונים ובהטרדה מינית של נערות בנות 14-13

בווידאו: הוחמר עונשו של רונן ביטי שתקף מינית מעריצות של בתו/צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי

בית המשפט המחוזי גזר היום (ראשון) 20 חודשי מאסר בפועל על רונן ביטי, אביה של הזמרת עדי ביטי. בכך קיבל המחוזי את ערעור הפרקליטות על העונש הקודם שהוטל על ביטי, תשעה חודשי עבודות שירות. השופטים גזרו עונש חמור מזה שביקשה הפרקליטות, שדרשה עונש של 15 חודשים. הם כתבו בגזר הדין כי עונש מאסר של 15 חודשים "אינו משקף באופן הולם את הנסיבות החמורות של ביצוע העבירות ואת הנזק שנגרם לקטינות".

השופטים התייחסו גם לסיקור התקשורתי של המשפט ואמרו כי "הקטינות ובני משפחתן נפגעו מהפרסומים בתקשורת, גם אם לא כללו פרטים המזהים אותן, אך הן התפשטו בסביבתן הקרובה באופן שבייש אותן".

מהפרקליטות נמסר בתגובה להחלטה כי ביטי "ניצל את האמון שנתנו בו הקטינות, מעריצות בתו, על מנת לבצע בהן עבירות מין שונות. מעשיו חמורים, הן בשל ניצול פערי כוחות חריגים בינו לבין הקטינות והן בשל ריבוי הקטינות בהן פגע, למשך זמן רב ובהזדמנויות רבות". את התיק ניהלו עורכי הדין נטלי חגי, בן אסולין ואופיר פחימה מפרקליטות מחוז מרכז שהוסיפו כי החלטת בית המשפט "חשובה ומעבירה מסר כפול: ראשית, מסר ברור ומרתיע לעברייני מין פוטנציאליים הבוחרים לבצע עבירות מין בקטינות. שנית, מסר לנפגעות העבירה, בתיק זה ובכלל, לפיו ישנה חשיבות מכרעת לשיתוף הפעולה שלהן עם רשויות האכיפה על מנת שיתאפשר מיצוי הדין עם מבצעי עבירות אלו".

גזר דין לרונן ביטי אביה של עדי, בימ"ש השלום כפר סבא, 6 באוגוסט 2020. ללא, צילום מסך
"ניצל את פרסום בתו באופן מרושע", ביטי ביציאה מגזר הדין המקורי, אוגוסט/צילום מסך, ללא

עו"ד דנה פוגץ' ועו"ד ענבר קידר-ברוך, המייצגות את אחת הנערות אמרו כי "עבירות המין הוירטואליות הפכו למכת מדינה, ופגיעתן לא פחות קשה לעיתים מזו של פגיעה פנים אל פנים, במיוחד כשמדובר בילדות". הן הוסיפו כי גם עכשיו "העונש אינו חמור כלל, בהתחשב בעובדות הקשות של העבירות שביצע ביטי: 7 ילדות נפגעו, תוך ניצול הערצתן לביתו, במשך זמן, תוך שביטי מעלים את העבירות כאחד העבריינים המתוחכמים".

עורך דינו של ביטי, אבי חימי אמר לאחר ההרשעה: "תם ולא נשלם, נדמה לי שערכאת הערעור שגתה בפסק דינה. פסק הדין של בית המשפט השלום היה מנומק באופן יסודי ואני אמליץ למר ביטי להגיש בקשת ערעור לבית המשפט העליון. קשה לקבל את תוצאות פסק הדין"

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

אמה של ג', אחת הקטינות שנפגעו מביטי אמרה כי "אנחנו בתחושה של הקלה ראשונית, הבת שלנו לא ישנה טוב כבר כמה שנים אבל במיוחד לאחר שהפוגע בה קיבל עונש של כלום. זה קודם כל תיקון, בפועל הוא קיבל פחות מחודש על כל עבירה אז זה קצת קשה אבל לבת שלנו יש תחושת הקלה וגם לנו. אמרו לי מקודם שהבושה זה לטובים לא לרעים".

אבי חימי, מועמד לשכת עורכי הדין לוועדה לבחירת שופטים ולוועדה לבחירת שופטים צבאיים מצביע. 28 ביולי 2020. דוברות לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
"תם ולא נשלם, קשה לקבל את התוצאות", סניגורו של ביטי, אבי חימי/אתר רשמי, דוברות לשכת עורכי הדין

יו"ר ארגון נעמת חגית פאר שיבחה את קבלת הערעור על ידי בית המשפט. "יש שופטים בירושלים - מקומו של הפושע הזה מאחורי סורג ובריח", אמרה פאר, "האדם הזה ניצל את פרסומה של ביתו באופן מרושע והשתמש בכוחו בכדי לפגוע בגופן ובנפשן של בנות, טוב שיורחק מהחברה".

מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, אוה מדז'יבוז', התייחסת גם היא להחמרת עונשו של ביטי ואמרה כי: "בחברה מתוקנת אין מקום ל'הנחות סלב', המסר שיוצא למתלוננות היום חשוב וחד משמעי - לא לפחד. יש להתייחס בחומרה לכל מקרה של הטרדה או אלימות מינית, אני קוראת לכל מי שהוטרדה, לא לפחד להתלונן".

הפרקליטות הגישה בדצמבר את הערעור על עונשו של ביטי - אביה של הזמרת עדי ביטי שהורשע בעבירות מין בשבע קטינות בנות 14-13, ולא נשלח למאסר בפועל. על ביטי נגזרו תשעה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי, צו מבחן למשך שנתיים במסגרת תכנית לטיפול מונע לעברייני מין ופיצוי לנפגעות בגובה מאה אלף שקלים.

בהודעת הערעור, שנכתבה על ידי עו"ד בן אסולין מפרקליטות מחוז מרכז, נכתב כי העונש "סוטה מהותית וחריג מהענישה הנוהגת בנסיבות האישומים בהם הורשע, ואינו מבטא במידה מספקת את הצורך בהרתעה".

עוד נכתב בערעור כי בענישה של ביטי לא הייתה תשומת לב לפערי הכוחות החריגים בינו לבין המתלוננות, ריבוי התלונות כלפי גילן הצעיר והשלכות המעשים עליהן. "שגה בית המשפט שקבע שיש למקם את עונשו בתחתית מתחמי הענישה. העונש הראוי למשיב בנסיבות העניין הוא 15 חודשי מאסר לריצוי מאחורי סורג ובריח".

בנוסף כתבו בפרקליטות כי בית המשפט טעה כשקבע כי "יש מקום לחרוג ממתחם העונש ההולם משיקולי שיקום". זאת, בשל כך שביטי מצוי בתחילת הדרך מבחינה טיפולית ו"מתקשה לגלות אמפתיה למתלוננות, ובהתחשב באינטרס הציבורי במיצוי הדין עם מבצעי עבירות מין ככלל וכנגד קטינים בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully