וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 חודשי עבודות שירות נגזרו על אביה של עדי ביטי שהורשע במעשים מגונים בנערות

עודכן לאחרונה: 6.8.2020 / 13:33

בית משפט השלום בכפר סבא גזר את דינו של רונן ביטי, שהורשע לפני כשנה במסגרת הסדר טיעון בהטרדה מינית ובביצוע מעשים מגונים בשבע קטינות בנות 16-14. השופט: "הנאשם ניצל את הקטינות בשל היותן מעריצות של בתו ופגע בשלומן הפיזי"

בווידאו: 9 חודשי עבודות שירות לאביה של עדי ביטי שהורשע במעשים מגונים בנערות/עריכה: איתי עמרם

בית משפט השלום בכפר סבא, גזר היום (חמישי) את דינו של רונן ביטי, אביה של כוכבת הילדים עדי ביטי, שהורשע בביצוע עבירות מין בנערות, והטיל עליו תשעה חודשי עבודות שירות. השופט, מיכאל קרשן, אמר במעמד מתן גזר הדין כי "הנאשם ניצל את הקטינות בשל היותן מעריצות של בתו. הוא פגע בשלומן הפיזי והנפשי של הנערות".

לפני כשנה, במסגרת הסדר טיעון, ביטי הורשע בהטרדה מינית ומעשים מגונים בשבע קטינות בנות 16-14. בכתב האישום המקורי נכללו תשע מתלוננות, אולם לדברי הפרקליטות בהליך הגישור השתכנעו כי התלונות של שתיים מהן לא מגיעות לכדי עבירה פלילית.

עורכי הדין פרופ' דנה פוגץ' ועו"ד ענבר קידר-ברוך ממשרד פוגץ' קידר-ברוך המייצג את אחת הנפגעות הקטינות הביעו מורת רוח על החלטת בית המשפט. "בית המשפט נתן היום מתנה לעבריין מין וסטר על פרצופיהן של הנפגעות", אמרו. "העולם הוירטואלי מספק לעברייני מין, כמו רונן ביטי, הזדמנויות לפגוע בילדות ובילדים, וגזר דינו המחפיר של בית המשפט, מעביר מסר שהפגיעה הזו מותרת. בית המשפט מפקיר ילדות שנפגעו קשה בידי ביטי, בעבירותיו הקשות והמתוכננות היטב. במקום לעודד נפגעות להתלונן, פסק הדין משתיק את קולן ויגרום לחוסר אמון מוחלט במערכת המשפט".

הארכת מעצר לאבא של עדי ביטי, שלום ראשל"צ 25 במרץ 2018. יותם רונן, מערכת וואלה!
"ניצל את הקטינות בשל היותן מעריצות של בתו ופגע בשלומן הפיזי". רונן ביטי/מערכת וואלה!, יותם רונן

יו"ר נעמת, חגית פאר, טענה גם כן כי עונשו של ביטי לא תואם את חומרת מעשיו. "המסר בגזר הדין של רונן ביטי בעייתי מאד. העונש לא תואם את חומרת העבירות ולא תורם לעידוד נערות במצב דומה להתלונן".

לדבריה, "מדובר במסר בעייתי מאד שמעביר בית המשפט אל מול מסכת של הטרדות סדרתיות נגד נערות צעירות. ישראל היא מדינת חוק ואנו מכבדים את ההחלטה אך לא מסכימים איתה. מעבר לכך שהעונש שנגזר לא תואם את חומרת העברות- נדרשת הרתעה אל מול עבריינים פוטנציאליים. במקביל, גזר דין שכזה, כמו גזר הדין בעניינו של השחקן משה איבגי, הוא עוד סמן, שבוודאי לא תורם לעידוד נערות ונשים במצב דומה לאזור אומץ ולהתלונן".

מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו, אמרה היום "גזר הדין שניתן היום הוא אגרוף בבטן עבור הבחורות הצעירות בהן פגע עבריין המין ביטי, וחוסר הבנה העמוקה לגבי חומרת הפגיעה בהן. פסק דין זה יגרום להשתקת קולן של נפגעות רבות שיראו את המסר המזלזל שהועבר היום לגבי חומרתה של הפגיעה ברשת וימנע מצעירות אחרות להתלונן. רונן ביטי עשה מעשים חמורים והוא צריך לשבת מאחורי סורג ובריח. עונש של עבודות שירות הוא פשוט ביזיון".

פנה לילדות בצ'אט ושכנע אותן לנהל "שיחות סודיות"

החקירה נגד ביטי נפתחה בחשד שביצע עבירות מין בנערות שהיו חברות בכמה קבוצות וואטסאפ, העיקרית שבהן היא קבוצת "ביטי אימפריה" שנוהלה על ידו. על פי כתב האישום, בשנת 2014 הקים ביטי את קבוצת הוואטסאפ שבה היו חברות כ-70 קטינות שמעריצות את בתו.

הוא נהג לשוחח עם תשע בנות מהקבוצה, בין היתר שיחות בעלות תוכן מיני. ביטי פנה לקטינות בצ'אט הפרטי ושכנע אותן להוריד את אפליקציית טלגרם, כשהסביר כי מדובר באפליקציה "בטוחה" בה ניתן לנהל שיחות סודיות שלא ניתן להעתיק או להעביר, וכי ההודעות נמחקות מיד בסמוך לכתיבתן.

כמו כן, נהג ביטי לשאול את הקטינות אם קיימו יחסי מין, ביקש מחלקן הודעה קולית בה הן נשמעות גונחות, שלח תמונות וצילומי וידאו שלו מבצע מעשים מיניים בעצמו, ולחלקן אף הציע לבצע בעצמן מעשים מיניים, כך על פי האישום. ביטי אף ביקש מאחת הקטינות לבצע בו מעשים מיניים, וכן שלח לשלוש קטינות סרטון המתעד מעשים כאלה בין שני קטינים בכיתת לימודים.

הארכת מעצר לרונן ביטי, אבא של עדי ביטי, בית משפט השלום ראשון לציון, 20 במרץ 2018. יותם רונן
נגזרו עליו 9 חודשי עבודות שירות בגין עבירות מין ב-7 קטינות. ביטי/יותם רונן

על פי כתב האישום, חלק מהנערות פתחו קבוצת וואטסאפ שבה חשפו בפני אשתו של ביטי את מעשיו, והוא בתגובה שלח בקבוצה הודעה קולית שבה איים על שתיים מהן. בכתב האישום מייחס לו עבירות מעשה מגונה בפני קטינה מתחת לגיל 16, מעשה מגונה בקטינה מתחת לגיל 14 וכן איומים והטרדה מינית בקטינה שטרם מלאו לה 15.

ביטי שוחרר למעצר בית באפריל 2014 לאחר שבית המשפט דחה את ערעור הפרקליטות, שביקשה להותיר אותו במעצר. עם שחרורו נאסר עליו להשתמש באינטרנט, לרבות דרך הטלפון. כמו כן, הוטלה עלי והרחקה מכל מקום שבו שוהות קטינות, ונאסר על קטינים שאינם ממשפחתו להיכנס לבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully