וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמנת הגבר שנותק ממכשיר החייאה באיכילוב: "לא סיפרו לנו על התקלה"

טלי חרזי, שבעלה משה מת לאחר שנותק בטעות ממכונת ההנשמה, טענה לחוסר שקיפות מצד בית החולים. "כשהרופאים בישרו לנו על מותו, הם אמרו שהיה כשל לבבי, למדנו על המקרה מכתבה", סיפרה בריאיון ל-103FM. "הם אמרו שעבדו עליו שעות, זה לא היה נכון"

בווידאו: ראש שירותי בריאות הציבור אומרת ש-17% מהחולים קיבלו חיסון ראשון/צילום: לע"מ

טלי חרזי, אלמנתו של משה חרזי, שמת בבית החולים איכילוב לאחר שנותק בטעות ממכונת ההנשמה אליה היה מחובר, אמרה היום (ראשון) כי בית החולים פעל בחוסר שקיפות. "ראינו כתבה על מה שקרה, ולא תיארתי לעצמי שזה בעלי", סיפרה בריאיון ל-103FM, "כשהרופאים בישרו לנו על פטירתו, הם אמרו שהיה כשל לבבי ולא אמרו דבר על התקלה. הם אמרו שעבדו עליו שעות, זה לא היה נכון, הרגשתי שזה לא אמיתי".

חרזי תיארה שיחה שניהלה עם סמנכ"לית בית החולים. "היא צלצלה ואמרה לי שהיא לא יודעת את הפרטים, אך שיודעים מי אחראי לאירוע ושיחקרו, לא הבנתי מה היא אומרת לי", אמרה. "היא גם אמרה שהיו שתי החייאות, בראשונה משה כנראה ניתק את מכונת ההנשמה ובשנייה כנראה לא שמו לב, לא יודעת מה קרה שם".

משה חרזי, חולה קורונה שמת באיכילוב לאחר שמכונת ההנשמה שלו התנתקה (עם אשתו טלי). פייסבוק, צילום מסך
"נדבקנו לפני שבועיים באותו יום". משה וטלי חרזי/צילום מסך, פייסבוק

לדבריה של חרזי, בעלה סבל מסוכרת, אך בסך הכול היה אדם בריא. "הוא היה בחור צעיר שבחיים לא עשה רע לאף אחד, תמיד טוב, תמיד חיבק ומנסה לעזור לכולם", סיפרה. "יש לנו חמישה ילדים, הגדול בן 21, אחרי צבא, והקטנה בת שש, בכיתה א'. משה חלה בסוכרת בשנים האחרונות אך היא הייתה יציבה עם טיפול תרופתי, לא משהו מסכן חיים. נדבקנו לפני שבועיים בקורונה באותו יום, והתחלנו בידוד רגיל ללא יותר מדי תסמינים".

"אמר שהוא מפחד שלא יקום"

על ההידרדרות במצבו, היא מספרת בכאב כי "היה לו חום שלושה ימים, צלצלנו לרופאים כי חשבנו שהוא מפתח דלקת ריאות, ביקשנו שיביאו לו אנטיביוטיקה ויבואו לבדוק אותו מאחר שהתחיל להשתעל". בהמשך פונה למיון, ואושפז במשך שבוע כשהוא מחובר לבלון חמצן. "היה לו קשה לנשום, וביום שישי העלו לו את רמת החמצן. הוא לא היה יכול אפילו לדבר".

"בבוקר שבת, משה כתב שהיה לו לילה מאוד קשה ושהוא חש כי אלו הנשימות האחרונות שלו, ובצהריים הוא צלצל אליי, אמר לי שרוצים לחבר אותו למכונת הנשמה ושהוא מפחד שהוא לא יקום", המשיכה. "התחננתי אליו שיהיה חזק ויעבור את זה ויחזור אלינו, הוא הבטיח. הוא היה ממש חלש, בכוחותינו האחרונים החזקתי אותו שיבטיח לי שהוא עובר את זה. ביום חמישי המצב החמיר".

חרזי נותק בשוגג ממכונת ההנשמה אליה היה מחובר ומצבו הידרדר בשעות הצהריים למצב של החייאה ראשונית, אך חרף מאמצי הרופאים הוא מת כעבור כמה שעות. לטענת בית החולים, הצוות הרפואי לא שם לב לתקלה בעקבות העומס הגדול במחלקה. הוא הותיר אחריו את אשתו וחמישה ילדים.

בתחקיר ראשוני שקיימה אתמול הנהלת בית החולים עלה שצינור ההנשמה נתלש ממקומו מבלי שהצוות זיהה זאת, לנוכח ריבוי התראות בו זמניות בטיפול הנמרץ. לדברי בית החולים, הצוות הצליח להתפנות ולזהות את האירוע רק לאחר כמה דקות. הנהלת בית חולים פתחה בתחקיר של האירוע החריג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully