וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בגלל העומס": חולה קורונה בן 47 מת לאחר שמכונת ההנשמה שלו התנתקה

עודכן לאחרונה: 16.1.2021 / 22:38

החולה סבל ממחלות רקע רבות, ואושפז במחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים איכילוב במצב קשה. לטענת בית החולים, הצוות הרפואי לא שם לב לתקלה בעקבות העומס הגדול במחלקה. הנהלת ביה"ח פתחה בתחקיר האירוע: "נוכח העומס הכבד, נצמצם פעילות לטובת תגבור צוותי הקורונה"

בווידאו: תורים ארוכים במתחם החיסונים באיכילוב/צילום: אבי כהן

חולה קורונה בן 47 מת היום (שבת) בבית החולים איכילוב שבתל אביב לאחר שמכונת ההנשמה אליה היה מחובר התנתקה. הגבר סבל ממחלות רקע רבות, ואושפז במחלקת טיפול נמרץ קורונה במצב קשה. מצבו הדרדר בשעות הצהריים למצב של החייאה ראשונית וחרף מאמצי הרופאים הוא מת כעבור כמה שעות. לטענת בית החולים, הצוות הרפואי לא שם לב לתקלה בעקבות העומס הגדול במחלקה.

בתחקיר ראשוני שקיימה במהלך השבת הנהלת בית החולים עלה שצינור ההנשמה נתלש ממקומו מבלי שהצוות זיהה זאת, לנוכח ריבוי התראות בו זמניות בטיפול הנמרץ. לדברי בית החולים, הצוות הצליח להתפנות ולזהות את האירוע רק לאחר מספר דקות. הנהלת בית חולים פתחה בתחקיר של האירוע החריג.

בבית החולים הוסיפו כי "מדובר במחלקה מצטיינת שמטפלת בחולי קורונה במצב קריטי. הנהלת בית החולים מגבה את עבודת הצוות המסור שעובדים ימים ולילות למען טיפול בחולים הקשים ביותר". לדברי בית החולים, "נוכח העומס הכבד והעלייה בתחלואה, הנהלת בית החולים החליטה על הפחתת מיטות וצמצום מידתי של הפעילות לטובת תגבור נוסף של צוותים למען טיפול בחולי הקורונה".

מחלקת קורונה בביה"ח איכילוב, ת"א 15 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
מחלקת הקורונה בביה"ח איכילוב/ראובן קסטרו

ביממה האחרונה מתו 74 בני אדם, כשמספר המתים הכולל בישראל מפרוץ המגיפה הוא 3,943 בני אדם. משרד הבריאות עדכן כי 8,013 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-541,864.

אתמול התקבלו תוצאות עבור 95,581 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 8.6%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים. מספר החולים הפעילים הוא 82,551. בבתי החולים מאושפזים 1,897 חולים, מתוכם 247 מונשמים ו-1,082 חולים קשה. אתמול אובחנו 9,172 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 123,081, מתוכן 7.6% היו חיוביות לנגיף.

עד כה התחסנו 2,027,835 בני אדם במנה הראשונה, ו-205,579 מתחסנים במנה השנייה. במהלך סוף השבוע התגלו ארבעה מקרים נוספים של מוטציית הקורונה הדרום אפריקנית במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות, באמצעות תהליך ריצוף.

בסך הכול אותרו עד כה בישראל, 12 מקרים של המוטציה הזו. ארבעת המקרים החדשים, אותרו אצל אנשים שהגיעו מאיחוד האמירויות והיו חיוביים בבדיקה ראשונה בנתב"ג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully