וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופטות, פוליטיקאים ועיתונאים: גל התנקשויות זורע פחד באפגניסטן

בחודשים האחרונים נרצחו שורה ארוכה של אנשי ציבור במדינה המוסלמית, האחרונים היו שתי שופטות בדרכן לבית המשפט בבירה קאבול. החשד נופל על טליבאן, בזמן שיחות השלום עם הממשלה. במדינה חוששים מהחרפת האלימות עם צמצום נוסף בהיקף הכוחות האמריקניים במדינה

בווידאו: לפחות 8 הרוגים מירי טילים על קאבול באפגניסטן/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

חמושים ירו הבוקר (ראשון) למוות בשתי שופטות בית משפט עליון בקאבול, בירת אפגניסטן - כך על פי גורמים רשמיים, כשגל ההתנקשויות ממשיך להרעיד את המדינה. דובר בית המשפט מסר כי הירי אירע על ידי חמושים שארבו לשופטות, בזמן שנסעו למשרדן ברכב של בית המשפט. נהג הרכב נפצע בירי.

השופטות שנרצחו היו שתיים מתוך כ-200 שופטות בבית המשפט העליון באפגניסטן. בחודשים האחרונים חלה עלייה במקרי האלימות במדינה, ובמיוחד בקאבול בה החל גל של מקרי התנקשות באישי ציבור בכירים, בהם פוליטיקאים, אנשי ביטחון ועיתונאים, מה שיצר פחד וכאוס במדינה המוסלמית.

לפני יומיים הודיעה ארצות הברית על החזרת חיילים שמשרתים באפגניסטן חזרה לארצם, ומספר החיילים האמריקנים המשרתים במדינה ירד ל-2,500, הכמות הקטנה ביותר מאז החלה לשלוח ארצות הברית חיילים לאפגניסטן, לפני כ-20 שנה. זאת בהתאם למדיניות של הנשיא היוצא דונלד טראמפ, לסיום "המלחמות הבלתי-נגמרות" של ארצות הברית.

חקירת זירת פיצוץ, קאבול, אפגניסטן, 10 בינואר 2021. רויטרס
זירת פיצוץ מכונית תופת בקאבול, החודש/רויטרס

באפגניסטן חוששים כי צמצום הנוכחות האמריקנית במדינה, בהתאם להסכם שנחתם בתחילת השנה שעברה עם טליבאן, תוביל לעלייה בהיקף האלימות. טליבאן חשוד באחריות לגל ההתנקשויות, שמתרחש בזמן מבוי סתום בשיחות השלום עם הממשלה בקאבול המתנהלות בדוחא, אך הארגון הקיצוני לא קיבל אחריות עליהן.

ג'ו ביידן, שיושבע לתפקיד נשיא ארצות הברית ביום רביעי, יהיה הנשיא הרביעי שינהל את המלחמה באפגניסטן, שפרצה לאחר פיגועי 11 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully