וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשעי המלחמה באפגניסטן: חיילים אוסטרלים שתו ורקדו עם רגל של לוחם טליבאן

תמונות שהגיעו לגרדיאן חושפות לוחמים מהכוחות המיוחדים מבזים פרוטזה של לוחם טליבאן, והן מצטרפות לדוח הקשה שפרסם הצבא על רצח של 39 אזרחים ואסירים במדינה. באפגניסטן דורשים למצות עמם את הדין: "יחזק את תעמולת טליבאן נגד הכוחות הבינלאומיים"

בווידאו: חקירה באוסטרליה העלתה שהכוחות המיוחדים הרגו לא חמושים באפגניסטן/צילום: רויטרס

חיילים אוסטרלים שתו בירה מרגל פרוטזה של לוחם טליבאן ורקדו סביבה, וחשיפת התמונות מעוררת זעם באפגניסטן. הן פורסמו על ידי הגרדיאן, בהמשך לדוח הנוקב שפרסם צבא אוסטרליה בשבוע שעבר, שבו עלה חשד לפשעי מלחמה שביצעו כוחות אוסטרליים מיוחדים במדינה, כולל רצח של 39 אסירים ואזרחים.

בתמונה אחת מ-2009 נראה חייל בכיר, שעדיין משרת, שותה בירה מהפרוטזה בפאב מאולתר בבסיס במחוז אורוזגן. בתמונות אחרות נראים חיילים רוקדים עם הרגל, שהייתה שייכת ללוחם טליבאן שחוסל בפשיטה באותה שנה. לפי חייל לשעבר, הכוחות לקחו אותה עמם לאחר שנפרסו במקום אחר באפגניסטן.

באפגניסטן ובארגוני זכויות אדם אמרו כי התמונות מבישות ומבזות חיי אדם, והזהירו כי הן עשויות לשמש את טליבאן לתעמולה. הם קראו לאוסטרליה להעמיד לדין את האחראים, כולל בכירים בשורות הצבא. המדינה הקימה משרד חקירות מיוחד לחקירת הפשעים המופרטים בדוח, שאחד מהם מתואר "כמה שנראה כמו הפרק המחפיר ביותר בתולדות ההיסטוריה הצבאית של אוסטרליה".

חייל מצבא אוסטרליה שותה בירה מרגל פרוטזה של לוחם טליבאן באפגניסטן, 2009. ללא, אתר רשמי
עדיין משרת בצבא. חייל אוסטרלי שותה מפרוטזה של לוחם טליבאן/אתר רשמי, ללא

חבר במועצה המחוזית של אורוזגן אמר כי זה היה הדבר "המגעיל, המזעזע והמחריד ביותר" שראה בכל חייו. "זה כואב עוד יותר כשלוקחים בחשבון שהם (החיילים) היו כאן כדי לעזור לנו ולסייע לנו בביטחון. זאת בושה", אמר היאתוללה פזלי לגרדיאן.

חסן אנווארי, פעיל מקומי מהעיר בלקה, אמר כי "לראות שזוועות כאלו נעשו בשם כוחות הקואליציה הבינלאומית יגדיל את חוסר האמון שלנו בהם וזה מחזק את האפשרות שכוחות ממדינות אחרות עשו דברים דומים לעמנו". לדבריו, "זה יחזק את תעמולת טליבאן נגד הכוחות הבינלאומיים. אני דורש בתוקף מהגופים האחראיים לבחון זאת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באפגניסטן מזועזעים ודורשים למצות את הדין עם האחראים/מערכת וואלה!, צילום מסך

חשיפת התמונות מגיעה בזמן בעייתי במיוחד עבור ממשלת אוסטרליה. ביום שני צייץ דובר משרד החוץ של סין תמונה מפוברקת של חייל אוסטרלי עם סכין, שאותה הצמיד לגרונו של נער אפגני האוחז בטלה. ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון אמר כי התמונה "מקוממת ביותר" ו"דוחה". הוא דרש התנצלות מסין, שיחסיה עם אוסטרליה התדרדרו מאז פרוץ מגיפת הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully