וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: סין קידמה מתקפות נגד אמריקנים באפגניסטן

לפי דיווח באתר אקסיוס, הנשיא טראמפ קיבל החודש מידע מודיעיני על בקשתה לכאורה של סין לשלם לגורמים שיתקפו את הכוחות האמריקניים באפגניסטן. לפי הדיווח, המידע הועבר לנשיא בתדרוך מודיעיני, פחות מחודש לתום כהונתו

צילום: רויטרס, עריכה ניר חן

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, קיבל מוקדם יותר החודש מידע מודיעני שלפיו סין רצתה לשלם לגורמים לא רשמיים כדי שיתקפו כוחות אמריקנים באפגניסטן - כך פורסם היום (חמישי) באתר "אקסיוס" שציטט גורם רשמי בממשל האמריקני. לפי הדיווח, המידע הועבר לנשיא בתדרוך מודיעיני. זאת, פחות מחודש לפני סיום כהונתו של טראמפ.

אחד הבכירים שהיה מעורב בדיונים בנושא אמר כי "כמו כל לכל דיווח ראשוני, אנו מגיבים אליו בזהירות", אך "את כל דיווחי המודיעין הנוגעים לבטיחון כוחותינו אנו לוקחים ברצינות רבה".

בכיר נוסף שהיה מעורב באופן ישיר בדיונים לגבי המידע, אמר כי גורמים בממשל האמריקני קיימו דיון בנושא. בישיבה הוחלט על שני צעדים: דיונים עם קהילת המודיעין האמריקנית במטרה לאמת את הדיווחים הראשוניים יודנים עם כוחות המודיעין וההגנה שבסביבת הכוחות האמריקניים שנותרו באפגניסטן. הגורמים לא חשפו בפני אקסיוס כיצד ומתי המידע המודיעיני נאסף.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בבייג'ינג, 9 בנובמבר 2017. רויטרס
טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג/רויטרס

עוד גורם שבקיא בפרטים אמר כי "יש לנו הוכחות לכך שהמפלגה הקומוניסטית הסינית ניסתה לממן התקפות על גורמים אמריקניים, על ידי גורמים לא ממשלתיים באפגניסטן באמצעות הצעת תמריצים כספיים או 'שכר'", והוסיף כי המועצה לביטחון לאומי "מנהלת חקירה ממשלתית בנושא".

מתי ההצעה לכאורה בוצעה אינו ברור. אחד המקורות מספר רק כי זה קרה לאחר סוף פברואר, כשארצות הברית הגיעה להסכם עם הטאליבן. הוא ציין כי מאז אף חייל אמריקני לא נהרג באפגניסטן. לדבריו, הממשל קיבל מידע מודיעיני מוקדם יותר על "נשק סיני שמוזרם שלא כדין לאפגניסטן".

עוד בוואלה!

טראמפ הטיל וטו על תקציב הביטחון: "מתנה לרוסיה וסין"

לכתבה המלאה

בחודש יוני השנה דווח בניו יורק טיימס כי המודיעין הצבאי של רוסיה שילם לפעילים הקשורים לטליבאן כדי שיהרגו כוחות של נאט"ו באפגניסטן, כולל חיילים אמריקנים. לפי הדיווח גורמים אמריקניים גילו מוקדם יותר השנה על התמריצים הכספיים שקיבלו לוחמי הארגון הקיצוני או גורמים אחרים המקושרים אליו. טליבאן ורוסיה הכחישו זאת על הסף.

לפי דיווחים, הנשיא דונלד טראמפ תודרך בנושא במרץ, אך בחר שלא להגיב נגד רוסיה. טראמפ מכחיש שהוא תודרך על המידע המודיעני הזה, וגם בבית הלבן דחו את הטענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully