וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני כניסת ביידן: טראמפ אישר למכור לסעודיה נשק בסך 290 מיליון דולר

30.12.2020 / 15:42

הפנטגון אמר כי מחלקת המדינה נתנה אור ירוק לעסקה, שעוד דרושה את אישור הקונגרס. הנשיא הנבחר רוצה לעצור את מכירות הנשק לממלכה, הלקוחה הגדולה ביותר של נשק אמריקני באזור, כדי ללחוץ עליה לעצור את המלחמה בתימן

בווידאו: פומפאו נוחת בסעודיה לפגישה עם יורש העצר ועם נתניהו/צילום: רויטרס

משרד ההגנה של ארצות הברית הודיע אתמול (שלישי) כי מחלקת המדינה אישרה מכירה אפשרית של 3,000 חימושים מדויקים לערב הסעודית בעסקה בשווי של עד 290 מיליון דולר. הודעת הפנטגון הגיעה בסוף ימיו של הנשיא היוצא דונלד טראמפ, בעוד שהנשיא הנבחר ג'ו ביידן התחייב לעצור את מכירת הנשק לסעודיה, הלקוחה הגדולה ביותר של אמצעי לחימה אמריקניים במזרח התיכון. זאת במטרה ללחוץ על ריאד לסיום המלחמה בתימן, שיצרה את המשבר ההומניטרי החמור בעולם.

העסקה תכלול 3,000 פצצות קטנות מסוג GBU-39, מכולות, ציוד תמיכה, חלקי חילוף ותמיכה טכנית. "העסקה המוצעת תשפר את יכולתה של ערב הסעודית לעמוד מול איומים עכשוויים ועתידיים עם הגדלת מאגר אמצעי לחימה ארוכי-טווח וקרקע-אוויר מדויקים", נכתב בהצהרת הפנטגון. עוד נמסר כי החימושים הללו "יעילים יותר, ומסבים פחות נזק אגבי".

הסוכנות לשיתוף פעולה ביטחוני של הפנטגון הודיעה אתמול לקונגרס על המכירה האפשרית. חברי הקונגרס זועמים על היקף הפגיעה הנרחב באזרחים בתימן, ובתחילת השנה ניסו ללא הצלחה לחסום את מכירה מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות הערביות, השותפה בקואליציה הסעודית בתימן.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מברך את נסיך סעודיה מוחמד בן סלמאן רגע לפני פגישתם בבית הלבן בוושינגטון, ארה"ב 20 במרץ 2018. רויטרס
לקראת שינוי אפשרי ביחסים. טראמפ ובן סלמאן בבית הלבן, 2018/רויטרס

וויליאם הרטונג, מנהל תכנית הנשק והביטחון במרכז למדיניות בינלאומית, אמר כי אם הקונגרס לא יכול לחסום את העסקה, ממשל ביידן צריך לעשות זאת בעת כניסתו לתפקיד. הוא הוסיף כי "זה מדאיג מאוד שממשל טראמפ מנסה להעביר עסקאות שנויות במחלוקת כאלה כשנותר לו פחות מחודש בתפקיד".

למרות אישור מחלקת המדינה, שגם הכריזה על מכירת נשק לכווית, אין זה אומר שנחתם חוזה סופי. בפנטגון אמרו כי חברת בואינג היא הספקית המרכזית של כלי הנשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully