וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: 15 ילדים נהרגו בפיצוץ ריקשה במזרח המדינה

19.12.2020 / 12:47

הילדים התאספו סביב כלי הרכב בסמוך לכינוס דתי בשטח שבשליטת טליבאן, ועוד 20 איש נפצעו. בארגון אמרו כי הם הרימו שיירי תחמושת. האלימות במדינה ממשיכה להשתולל, למרות שיחות השלום בין טליבאן לממשל האפגני, והלחץ האמריקני על הצדדים

בווידאו: לפחות 8 הרוגים מירי טילים על קאבול באפגניסטן/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

לפחות 15 נערים וילדים נהרגו אתמול (שישי) בפיצוץ מטען במזרח אפגניסטן, בשטח שבשליטת טליבאן - כך אמר גורם מחוזי, בזמן שהאלימות ברחבי המדינה שסועת הקרבות ממשיכה להתפשט. דובר מושל מחוז ראזני אמר כי הפיצוץ קרה אחרי שאדם שנהג בריקשה נכנס לכפר באזור גילאן כדי למכור סחורות, ואז הוקף במהירות על ידי ילדים, בסמוך לכינוס דתי. עוד 20 אנשים נוספים נפצעו, בהם ילדים. הדובר אמר כי מניין ההרוגים עשוי לעלות.

שום ארגון לא קיבל אחריות על המתקפה, והדובר המחוזי אמר כי נפתחה חקירה סביב השאלה מדוע הילדים הותקפו. עם זאת, דובר טליבאן, זביהוללה מוג'האד, שלח הודעה לתקשורת שבה אמר כי הפיצוץ נגרם מתחמושת שלא התפוצצה והובאה על ידי הילדים לאזור השוק. הוא נקב במספר נמוך יותר של הרוגים, ואמר כי 12 ילדים נהרגו.

לא ניתן לאמת את הדיווחים הסותרים משום שהאזור תחת שליטת טליבאן ואין גישה לעיתונאים.
האלימות באפגניסטן גברה בחודשים האחרונים למרות משא ומתן בין טליבאן לממשלת אפגניסטן בקטאר, שנועד לשים קץ למלחמה שנמשכת כבר עשורים רבים. מוקדם יותר השבוע, נועד יו"ר המטות המשולבים של ארצות הברית, גנרל מרק מילי, עם נציגי טליבאן בדוחא בפגישה ללא התראה מוקדמת. הם דנו בהיבטים הצבאיים בהסכם שנחתם בפברואר בין ארצות הברית לטליבאן.

תושבים נמלטים מהקרבות במחוז הלמנד, אפגניסטן, 14 באוקטובר 2020. AFP, אתר רשמי
תושבים נמלטים מהקרבות במחוז הלמנד, אוקטובר/אתר רשמי, AFP

ההסכם, שנחתם בקטאר, שם לטליבאן יש לשכה פוליטית, אמור היה לסלול את הדרך לשיחות שלום ישירות בין טליבאן לממשלת אפגניסטן. הוא גם הסדיר את תהאי הנסיגה של הכוחות הזרים מהמדינה.

נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ הורה על צמצום הכוחות באפגניסטן מ-4,500 ל -2,500 עד 15 בינואר, ימים ספורים לפני שהנשיא הנבחר ג'ו ביידן ייכנס לבית הלבן.

לאחר השיחות עם טליבאן, המשיך יו"ר המטות המשולבים של ארצות הברית לקאבול, שם הוא נועד עם נשיא אפגניסטן אשרף גאני. לדבריו, הוא הדגיש בפני שני הצדדים את הצורך להפחית במהירות את האלימות ברחבי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully