וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיד לאחר השבעתו: ביידן יחזור להסכם האקלים ויבטל את צו ההגירה של טראמפ

ראש הסגל של הנשיא הנבחר אמר כי הוא ינקוט מהלכים עם כניסתו לתפקיד על מנת לסמל את השינוי מדרכו של הנשיא היוצא. בין ההחלטות שביידן יקדם - חזרה להסכם האקלים, ביטול איסור הכניסה לארה"ב ממדינות עם רוב מוסלמי ודחיית הסדר ההלוואות של סטודנטים

בווידאו: הגברת הכוננות בוושינגטון לקראת השבעת ביידן/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית הנבחר, ג'ו ביידן, מתכנן לחתום על עשרות צווים נשיאותיים לשינוי חקיקה בשלל נושאים מיד לאחר השבעתו ביום רביעי הקרוב, כשבחלק מהדיווחים מצוין כי ממשלו יעשה זאת ב"בליץ" של עשרה ימים. זאת, לפי מזכר שפרסם הלילה (ראשון) ראש הסגל בממשל הנכנס של ביידן, רון קליין.

ההליכים המתוכננים יקודמו על ידי הממשל החדש במהירות, מיד לאחר טקס ההשבעה, וזאת על מנת לסמל שינוי מידי בארצות הברית מדרכו של הנשיא היוצא דונלד טראמפ. ביידן מתכנן להחזיר את ארצות הברית לכמה מן ההסכמים מהם פרשה במהלך כהונת טראמפ, בהם הסכם פריז למאבק בהתחממות הגלובלית.

נשיא ארצות הברית הנבחר, ג'ו ביידן, מבשר על הרכב הצוות המדעי שלו בווילמינגטון, דלאוור, ב-16 בינואר 2021. רויטרס
יקדם הנחיות בזק עם השבעתו. ביידן, אתמול/רויטרס

כמו כן, מתכנן ביידן לבטל את איסור הכניסה לארצות הברית מכמה מדינות עם רוב מוסלמי שקבע טראמפ, הארכת הסדר ההלוואות הפדרליות של סטודנטים, הפסקת פינויים ועיקולים ברחבי המדינה בעקבות משבר הקורונה, וכן חובת עטיית מסיכות בנסיעות פנימיות.

בנוסף לכך, לפי גורמים המעורבים בתכניותיו של הנשיא הנכנס, הוא צפוי לבקש באופן מידי מהקונגרס להציע מעמד משפטי לכ-11 מיליון מהגרים החיים בארצות הברית. המהלך אמור לאפשר מסלול לאזרחות למיליונים השוהים במדינה באופן לא חוקי.

"במהלך הקמפיין, הנשיא הנבחר ביידן התחייב לנקוט בפעולות מידיות כדי לטפל במשברים אלה ולבנות בחזרה טוב יותר", כתב קליין במזכר, שפורסם לראשונה בניו יורק טיימס. "כנשיא, הוא יקיים את הבטחותיו ויחתום על עשרות צווים, תזכירים נשיאותיים והנחיות לסוכנויות הממשל".

עוד בוואלה!

כוננות גבוהה בארה"ב לקראת הפגנות של תומכי טראמפ: "מוכנים לגרוע מכל"

לכתבה המלאה

המהלכים צפויים להצטרף לתכנית הסיוע הכלכלית שחשף ביידן ביום שישי, בשווי 1.9 טריליון דולרים, שצפויה לסייע בהתמודדות עם נזקי מגיפת הקורונה. בין המטרות שהציב ביידן ב"תכנית ההצלה האמריקנית" נכללות חלוקת מאה מיליון חיסונים עד ליום המאה לממשלו ופתיחה מחדש של מרבית בתי הספר עד האביב. במקביל, התכנית תספק סבב נוסף של מענקים ישירים לאזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully