וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,400 דולר לכל אזרח: ביידן הציג תכנית סיוע בסך 1.9 טריליון דולר

15.1.2021 / 11:25

חמישה ימים לפני כניסתו לתפקיד, הנשיא הנבחר חשף את התכנית הגדולה שלו להתמודדות עם נזקי מגיפת הקורונה. היא תכלול בין היתר האצה של מבצע החיסונים וחלוקה נוספת של חבילות סיוע כלכלי. "חובה מוסרית. עלינו לפעול, ועכשיו"

בווידאו: ביידן מציג תכנית סיוע להתמודדות עם נזקי הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הנשיא הנבחר ג'ו ביידן חשף הלילה (שישי) חשף תכנית סיוע כלכלית להתמודדות עם נזקי מגיפת הקורונה בשווי 1.9 טריליון דולרים. זאת, כדי לסיים "משבר של סבל אנושי עמוק" דרך האצת חיסונים והזרמת עזרה כספית לאזרחים שנאבקים עם המשבר הכלכלי הממושך שגרמה המגיפה.

בין המטרות שהציב ביידן בתכנית, המכונה "תוכנית ההצלה האמריקנית" - הוצאה לפועל של כמאה מיליון חיסונים עד ליום המאה לממשלו, ופתיחה מחדש של מרבית בתי הספר עד האביב. במקביל, התכנית מספקת סבב נוסף של סיוע כלכלי.

"משבר הסבל האנושי העמוק נראה לעין, ואין זמן לבזבז", אמר ביידן. "עלינו לפעול, ועכשיו".

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן בדלאוור, 14 בינואר 2020. רויטרס
"לסיים משבר של סבל אנושי מתמשך". ביידן, הלילה/רויטרס

"לא רק שיש לנו חובה כלכלית לפעול עכשיו - אני מאמין שיש לנו חובה מוסרית", אמר ביידן בנאומו. במקביל, הוא הודה כי התכנית "אינה זולה".

ביידן הציע חלוקה של 1,400 עבור רוב האזרחים, שיתווספו ל-600 דולרים שחולקו בחבילת הסיוע האחרונה, מה שיביא את שווי הסיוע הכולל לסכום של 2,000 דולרים - כפי שביידן קרא בעבר. בנוסף לכך, התכנית כוללת הארכה זמנית של משך מתן דמי אבטלה והקפאה של פינויים ועיקולים של דירות עד ספטמבר.

התכנית מתכתבת עם המדיניות לטווח ארוך של המפלגה הדמוקרטית, וכוללת עקרונות שחופפים לה, כמו הגדלת שכר המינימום ל-15 דולר לשעה, הארכת משך החופשה בתשלום לעובדים והגדלת זיכויי המס למשפחות עם ילדים - מתוך כוונה להקל על נשים לחזור לעבודה, על מנת לסייע לכלכלה להתאושש.

התחזית הפוליטית לגבי מועד חקיקת התכנית עדיין לא ברורה. בהצהרה משותפת, שיבחו יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי ומנהיג הדמוקרטים בסנאט צ'אק שומר את ביידן על סדרי העדיפויות הליברליים של התכנית, ואמרו כי יעבירו אותה במהירה לאחר כניסתו לתפקיד ברביעי.

ננסי פלוסי עם צ'אק שומר בקונגרס, 22 במאי 2019. רויטרס
במפלגה בירכו. פלוסי ושומר/רויטרס

עם זאת, הרוב הדמוקרטי בשני בתי הקונגרס שברירי, והרפובליקנים צפויים לדחות נושאים שנעים בין הגדלת שכר המינימום למתן יותר כסף למדינות, תוך דרישה לכלול את סדר העדיפויות שלהם, כמו הגנה על עסקים.

במפלגה הרפובליקנית עקצו את ביידן. "זכור כי הצעה דו-מפלגתית בסך 900 מיליארד דולר חוקקה רק לפני 18 ימים", צייץ בטוויטר הסנאטור ג'ון קורנין מטקסס, בתגובה לשומר. אולם, לדברי ביידן, זו הייתה רק ​​מקדמה, והוא הבטיח אז להציג החודש חקיקה משמעותית יותר, שתתמקד בשיקום הכלכלה.

"אנחנו מוכשרים יותר לעשות זאת מכל מדינה אחרת בעולם", אמר ביידן הלילה, אך הבהיר כי הדברים לא יקרו מיד. "גם עם הצעדים הקטנים האלה, זה ייקח זמן", סייג.

עלות הסיוע הכלכלי תתווסף לחובות בשווי מיליארדים שממשל טראמפ כבר הוציא כדי להתמודד עם המגיפה. יועצי ביידן סבורים כי ההוצאות וההלוואות הנוספות נחוצות כדי למנוע הכניסה של המשק ושל הכלכלה לבור עמוק יותר.

ביידן קבע מזה זמן רב כי התאוששות כלכלית תלויה עמוקות בהצלחת ההתמודדות עם נגיף הקורונה, בקשר שאינו ניתן לניתוק.

התוכנית מגיעה כהחברת האמריקנית מפולגת מתמיד וברקע גל התחלואה המסוכן ביותר של המגיפה בארצות הברית עד כה. עד כה, יותר מ -385 אלף בני אדם שחלו הנגיף מתו במדינה. ואתמול דווח על זינוק בתביעות האבטלה השבועיות, שעלו בשבוע החולף ל-965 אלף 0 סימן לכך שהזינוק במספר המקרים מאלץ עסקים להוציא לפועל קיצוצים כלכליים ולפטר עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully