וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס אישר סיוע של 900 מיליארד דולר לנפגעי מגיפת הקורונה

הסנאט ובית הנבחרים העבירו את החקיקה אחרי חודשים של דיונים, וטראמפ אמור לאשר אותה. ביידן בירך, אך אמר כי יש להעביר חבילת סיוע גדולה יותר. האזרחים יקבלו צ'קים לבתיהם, ומימון נוסף יועבר לעסקים לתכניות העסקה

בווידאו: ביידן התחסן נגד קורונה בשידור חי/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

הקונגרס בארצות הברית אישר הבוקר (שלישי) חבילת סיוע של 900 מיליארד דולר למשק שהוכה קשה ממגיפת הקורונה, אחרי חודשים של דיונים סוערים בין הרפובליקנים לדמוקרטים. הסנאט אישר את החוק שעות אחרי שעבר על ידי בית הנבחרים. החבילה כוללת העברת צ'קים ישירות לאזרחים ותמיכתה בעסקים ובתכניות העסקה. הסכום מיתוסף לתקציב, בשווי 1.4 טריליון דולר, שאמור לממן את פעילות הממשלה לתשעת החודשים הבאים.

הנשיא היוצא דונלד טראמפ אמור לאשר עוד היום את חבילת הסיוע. הנשיא הנבחר ג'ו ביידן בירך על ההסכמות, אך הוסיף כי הקונגרס צריך לעבוד כדי לתמוך בתכנית הסיוע שהוא גיבש עם תחילת כהונתו בחודש הבא.

בבית הנבחרים, חבילת הסיוע עברה בתמיכת 359 קולות, לעומת 53 מתנגדים. בסנאט, 92 תמכו בחוק ואילו רק שישה התנגדו. רבות מתכניות הסיוע הקיימות אמורות להסתיים בסוף החודש, וכ-12 מיליון איש עמדו בפני סכנה שלא לקבל עוד דמי אבטלה. חלק מהמחוקקים אמרו כי הם הרגישו מופתעים אחרי שנשאלו להצביע על החוק העצום מבלי שאפילו קיבלו הזדמנות לקרוא אותו. החקיקה, שכלה קרוב ל-5,600 עמודים, היא אחת הארוכות ביותר בהיסטוריה המודרנית, וככל הנראה מאז ומעולם.

מנהיג הרוב בסנאט, מיץ' מקונל הרפובליקני, בקונגרס, 21 בדצמבר 2020. רויטרס
מנהיג הרפובליקנים בסנאט מקונל, הלילה/רויטרס

חבילת התמריצים כוללת תשלום חד-פעמי של 600 דולר לרוב האזרחים, והיא תגדיל את דמי האבטלה השבועיים ב-300 דולר, עם הארכת תכנית העסקת המובטלים עד האביב. היא גם כוללת יותר מ-300 מיליארד דולר סיוע לעסקים, למימון של הפצת חיסונים, לבתי ספר ולעשרות מיליוני דיירים העומדים בפני סילוק מבתיהם.

החבילה אמורה להיות חבל הצלה לכלכלה האמריקנית, אחרי חודשים של מבוי סתום בוושינגטון. זאת בזמן שהמגיפה ממשיכה להכות ברחבי המדינה, עם יותר מ-214 אלף מאובחנים מדי יום. יותר מ-317 אלף אמריקנים מתו מאז פרוץ המגיפה, יותר מבכל מדינה אחרת.

שר האוצר, סטיב מנוצ'ין, אמר כי הצ'קים יגיעו בדואר כבר בשבוע הבא. "אנחנו מחויבים לכך שאמריקנים יקבלו את התמיכה החיונית הזו במהירות האפשרית ולחזק עוד יותר את ההתאוששות הכלכלית שלנו", אמר מנוצ'ין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully