וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי-צדק חסר תקדים": ממשלת הולנד התפטרה בשל מחדל בטיפול בקצבאות ילדים

ראש הממשלה רוטה הודיע כי הגיש את התפטרותו למלך וילם-אלכסנדר, והקבינט ימשיך לפעול במתכונת מצומצמת לטיפול בקורונה. הצעד בא בעקבות חקירה פרלמנטרית שהעלתה כי אלפי משפחות אולצו לשלם קצבאות כפולות, והידרדרו לאבטלה ופשיטות רגל. חלקן סומנו בעקבות מוצאן האתני

בווידאו: הולנד החלה לחסן נגד קורונה/צילום: רויטרס

ראש ממשלת הולנד מארק רוטה הודיע היום (שישי) על התפטרות הממשלה, והגיש את התפטרותו אישית למלך וילם-אלכסנדר. הצעד מהווה קבלת אחריות על שנים של כשלים בטיפול בקצבאות ילדים, שהובילו לקריסה כלכלית של אלפי משפחות. הקבינט ימשיך לפעול במתכונת מצומצמת לשם טיפול במשבר הקורונה עד לבחירות, שנקבעו להיערך ב-17 במרץ.

התפטרות הממשלה באה בעקבות חקירה פרלמנטרית, שהעלתה בחודש שעבר כי ביורוקרטים בלשכת המס האשימו לשווא משפחות בהונאה. ממצאי החקירה הראו כי כעשרת אלפים משפחות אולצו לשלם קצבאות כפולות שהגיעו לעשרות אלפי אירואים, ובחלק מהמקרים הביאו לאבטלה, פשיטות רגל וגירושים. הם כינו את הכשלים "אי-צדק חסר תקדים".

ראש ממשלת הולנד מארק רוטה, 15 בינואר 2020. רויטרס
עדיין אהוד בציבור. רוטה עוזב את הארמון המלכותי לאחר שהגיש את התפטרותו/רויטרס

בשנה שעברה, אמרו בלשכת המס כי רבות מהמשפחות שנפגעו סומנו בשל המוצא האתני שלהן או האזרחות הכפולה שבה הן מחזיקות. אורלנדו קאדיר, עורך דין המייצג כ-600 משפחות בתביעה נגד הפוליטיקאים, טען כי הם סומנו "בעקבות אפיון אתני על ידי ביורוקרטים שזיהו שמות שנשמעים זרים".

המשבר מגיע באמצעו של הסגר ההדוק ביותר בהולנד מפרוץ המגיפה, כשרוטה שוקל להחיל תקנות נוספות בעקבות עלייה במספר הנדבקים.

למרות שתמיכת הציבור בהנחיות הממשלה להאטת התפשטות הקורונה צנחה בשבועות האחרונים, מפלגת העם למען חופש ודמוקרטיה של רוטה ממשיך להתמקם גבוה בסקרי אהדת הציבור לקראת הבחירות במרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully