וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה בסגר, והם ביוון: מלך ומלכת הולנד שבו מחופשה אחרי זעם ציבורי

וילם-אלכסנדר ומקסימה נאלצו לקטוע את החופשה אחרי יום אחד, בעקבות ביקורת רבה מבית. הם לא עברו על התקנות, אך הממשלה יעצה לכל האזרחים להישאר בבתים של הגל השני של הקורונה. "הדיון על החופשה שלנו לא תורם", אמרו בארמון

בווידאו: מסיבה לפני הסגר בהאג/מתוך טוויטר, עריכה: אסף דרורי

מלך ומלכת הולנד שבו למדינה מחופשה אחרי יום אחד, בעקבות זעם ציבורי כלפי הארמון עם כניסת המדינה לסגר חלקי בשל מגיפת הקורונה. המלך וילם-אלכסנדר והמלכה מקסימה טסו ליוון ביום שישי, אך חזרו אתמול (שבת) לערב, אף שהם לא הפרו שום חוק. ראש הממשלה מארק רוטה נתון ללחץ להסביר איזו עצה ניתנה לבני משפחת המלוכה.

הם ספגו ביקורת על יציאתם לחופשה, בעוד שהאזרחים נקראו להישאר בבתים ככל שאפשר בשל לבלום את הגל השני של הווירוס. הם שבו בטיסה סדירה של KLM אתמול בערב ומסרו הבהרה: "אנחנו לא רוצים להשאיר שום ספקות לגבי זה - כדי לבלום את הנגיף הקוביד-19, צריך להקפיד על ההוראות. הדיון על החופשה שלנו לא תורם לכך".

בינתיים, מניין הנדבקים בקורונה בהולנד ממשיך לעלות. אתמול אובחנו יותר מ-8,000 מקרים חדשים, שיא יומי חדש. כדי לבלום את ההתפרצות, ברים, מסעדות וקופי שופס נסגרו למשך ארבעה שבועות.

מלך הולנד וילם-אלכסנדר והמלכה מקסימה, 19 בספטמבר 2020. רויטרס
לא מחזיקים בסמכויות רשמיות. מלך ומלכת הולנד/רויטרס

המונרכיה בהולנד היא סמלית ונמצאת באחריות המשרד לעניינים כלליים, שבראשו עומד ראש הממשלה האחראי על התבטאויותיה ומעשיה של משפחת המלוכה. בשל זאת, כמה חברי פרלמנט קראו לרוטה להסביר מדוע הוא לא יעץ למלך ולמכלה לבטל את החופשה שלהם.

"אילו רוטה היה אומר שזה רעיון רע, אפשר להניח שהמלך היה משנה את תכניותיו", אמר פיטר רווינקל ממפלגת הלייבור.

מנהיג מפלגת הירוקים אמר כי הנסיעה הייתה "טעות בשיקול הדעת" וחזרתם למדינה "היא ההחלטה הנכונה היחידה".

זאת לא הפעם הראשונה שבה הזוג המלכותי זוכה לביקורת על התנהגותם. באוגוסט הם צולמו מפרים את תקנות הריחוק החברתי במהלך ביקור אחר שעשו ביוון. זאת בזמן שהתקציב השנתי שלהם נמצא תחת ביקורת בשל לחץ גובר של מפלגות האופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully