וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל סירוב אוחנה לחסן אסירים: ציפי רפאלי נמצאה חיובית לנגיף הקורונה

15.1.2021 / 13:42

האסירה, המרצה את עונשה בבית הכלא נווה תרצה לאחר שהורשעה בפרשת עבירות המס לצד בתה, הדוגמנית בר רפאלי, נדבקה בנגיף. התפשטות המגיפה בבתי הסוהר נמשכת, בעוד השר לביטחון הפנים נאחז בעמדתו שלא לחסן אסירים

בווידאו: גזר הדין במשפטן של בר וציפי רפאלי/צילום: ניב אהרונסון

האסירה ציפי רפאלי, המרצה עונש מאסר בכלא נווה תרצה, נמצאה חיובית לנגיף הקורונה - כך נודע היום (שישי) לוואלה! NEWS. זאת, ברקע סירובו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה לסרב לחסן אסירים בבתי הסוהר.

רפאלי הורשעה ביחד עם בתה בר בשורה של עבירות מס. היא הודתה בעבירות שיוחסו לה במסגרת הסדר הטיעון עליו חתמה עם פרקליטות מיסוי וכלכלה. בהתאם להסכם, בית המשפט גזר עליה 16 חודשי המאסר, אותם החלה לרצות בספטמבר.

ציפי רפאלי ובר רפאלי בהשמעת גזר הדין בעניינן, השלום ת"א, 13 בספטמבר 2020. .אבשלום ששוני\ פלאש 90, פלאש 90
רפאלי בבית המשפט, ספטמבר 2020/פלאש 90, .אבשלום ששוני\ פלאש 90

הידיעה על אבחונה של רפאלי מגיעה ברקע סירובו של השר לביטחון פנים לחסן אסירים בבתי הסוהר. אוחנה מסרב בתוקף לחסן אסירים מכל גיל שהוא, בניגוד להחלטת גורמי המקצוע במשרד הבריאות, כשהוא מתנה את חיסונם בהשלמת החיסונים של סגל שב"ס תחילה.

החלטתו של השר לביטחון פנים עוררה ביקורת מצד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו, והובילה לעימות בין היועמ"ש לאוחנה.

מוקדם יותר היום, הודיע מנדלבליט לאוחנה כי החלטתו למנוע חיסונים נגד קורונה מאסירים ועצורים הזכאים להתחסן אינה חוקית. במכתב ששלח לשר כתב מנדלבליט כי הנחייתו "אינה מקובלת על המשרד הממשלתי האמון על קביעת סדרי העדיפויות במתן החיסונים, ניתנה בחוסר סמכות ונגועה באי-חוקיות בולטת. היועמ"ש קובע כי על שב"ס לחסן את אוכלוסיית האסירים ללא דיחוי, בהתאם לסדרי העדיפויות שנקבעו על ידי גורמי הבריאות המוסמכים".

עוד בוואלה!

המבצע מתרחב: בני 45 ומעלה יחוסנו נגד קורונה החל מהשבוע הבא

לכתבה המלאה
היועמ"ש, אביחי מנדלבליט ושר המשפטים הנכנס, אמיר אוחנה במהלך טקס קבלת פנים לשר המשפטים, משרד המשפטים, ירושלים 23 ביוני 2019  1. ראובן קסטרו
"ניתנה בחוסר סמכות". אוחנה ומנדלבליט/ראובן קסטרו

לפני שבוע, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים פליליים, עו"ד עמית מררי, הודיעה לאוחנה כי החלטתו שלא לחסן נגד קורונה עצורים ואסירים "ניתנה בחוסר סמכות, ולפיכך אינה יכולה לעמוד". השר השיב כי לא ייסוג מההנחיה, והדגיש כי האחריות לקבלת ההחלטה נמצאת תחת תחום סמכותו.

ביום שלישי הבא, ידון בג"ץ בעתירות שהוגשו נגד החלטתו של אוחנה. חמישה ארגוני זכויות אדם עתרו נגדה, ואליהם הצטרפה לשכת עורכי הדין. העתירה הוגשה אחרי שאוחנה עמד על סירובו לחסן אסירים במקביל לאנשי הסגל בשירות בתי הסוהר (שב"ס), אלא רק אחריהם, על אף שבמשרד היועמ"ש הבהירו כי אין תוקף להחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully