וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תחמיר את האכיפה בסוף השבוע: "חוזרים למחסומים במתכונת מלאה"

14.1.2021 / 16:10

ראש מחלקת המבצעים הודיע על הצבת 25 מחסומים בנתיבים הבין-עירוניים החל מחצות. בכיר במשטרה: "מתכוונים להקשות על מי שנוסע בצירים, כי אנחנו מבינים שאין צורך לצאת". מספר הדוחות שחולקו למפרי הנחיות עלה השבוע ב-34%

בווידאו: עומסי תנועה בעקבות הצבת מחסומים לאכיפת הסגר/עריכה: עמית שמחה

ראש מחלקת המבצעים של משטרת ישראל, ניצב משנה ישי שלם, אמר היום (חמישי) כי אכיפת תקנות הקורונה על ידי המשטרה תחמיר בסוף השבוע. "שינינו את המחסומים בשל שעות העבודה, ריווחנו את הבדיקות כדי לאפשר לאנשים להגיע לעבודה בלי להתקל בפקקים שהמחסומים יוצרים", אמר שלם בתדרוך בנושא היערכות המשטרה לסגר. "בסוף השבוע אנחנו חוזרים למחסומים במתכונת מלאה, 25 מחסומים בנתיבים הבין-עירוניים החל מהלילה בחצות".

הוא הוסיף כי "אנחנו כבר בעלייה של 34% בכמות הדוחות שניתנו השבוע, לעומת השבוע הקודם. אנחנו גם בעלייה של חולים ומבודדים. עשינו השבוע לא מעט התאמות, ראיתם את זה עם השעות והמיקום של המחסומים. למשל, למדנו לפתוח את המחסום פעם ברבע שעה על מנת לא לעכב אנשים שעות, ריווחנו את המחסום ונתנו לאנשים להיכנס". שלם אמר כי באופן כללי, במשטרה די שבעי רצון מהתנהלות הציבור עד כה. "אנחנו רואים ירידה בנפח התנועה, אנחנו רואים את רמות הציות כפי שציפינו".

לפי היערכות הסגר, שאליה תשוב המשטרה מהלילה, 25 מחסומים יוצבו במשך שעות הלילה ומרבית שעות היום. הם יוצבו מהשעה 09:00, כשבשעה 15:30 הם יוסרו עד השעה 18:00 לערך, ולאחר מכן יפרסו בשנית עד הלילה.

מפת חסימות הכבישים לקראת הסגר. דוברות משטרת ישראל
מפת חסימות הכבישים שהמשטרה פרסמה לקראת הסגר, בשבוע שעבר/דוברות משטרת ישראל

שלם התייחס לאירועים האלימים שהתרחשו השבוע בבית שמש ובאשדוד ואמר כי "מוסדות החינוך החרדיים שפועלים בניגוד להנחיות, מקומות שתקפו שוטרים ופגעו בניידות וניסו למנוע מאיתנו לאכוף את החוק, שם נדע לטפל". לדבריו, "איפה שנתקל בכוח אנחנו יודעים להפעיל כוח, אבל אין לנו אינטרס להתנגש עם אף אחד. יש אחריות גם למשרד החינוך וגם למועצות מקומיות".

גורם בכיר במשטרה אמר במהלך התדרוך ששינויי האכיפה יורגשו בקרב הציבור. "משטרת ישראל מהדקת את האכיפה, וזה יהיה ניכר בשטח בצורה מאוד ברורה. בכל 48 השעות הקרובות של סוף השבוע תראו מחסומים באופן מאוד אינטנסיבי", אמר.

עוד בוואלה!

אחרי ההאטה: ישראל מגיעה לשני מיליון מחוסנים

לכתבה המלאה

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

הגורם הוסיף כי "אנחנו מתכוונים להקשות על מי שנוסע בצירים כי אנחנו מבינים שאין צורך לצאת, מלבד אנשים שיוצאים לדברים מאוד ספציפיים. יש לנו מסוק באוויר שרואה את המחסומים, שבודקים מי אלה אותם האנשים שעומדים שם".

מחסום משטרתי בפתח תקוה יציאה צפוני מאם המושבות, 11 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מחסום משטרתי בפתח תקווה, השבוע/ראובן קסטרו

בסוף השבוע שעבר, במשטרה מסרו כי "לאור ניסיון העבר ובמטרה להפחית בעומסי התנועה ולהקטין פגיעה בשגרת החיים ככל שניתן, בעיקר בשעות הבוקר והערב. זאת במטרה לאפשר הגעה מהירה של נהגים למקומות עבודה חיוניים ושהותרו לפעול ובחזרה לביתם".

בנוסף לפריסת המחסומים, הניידות ואופנועי אגף התנועה ימשיכו לבצע סיורים וסריקות על הצירים כל העת, ללא קשר לפריסת המחסומים. במשטרה הדגישו כי "על הציבור להישמע לתקנות ולהימנע מהצורך באכיפה, על מנת שנוכל לשמור על בריאות הציבור ולבלום את התפשטות הנגיף".

כמו כן, המשטרה הודיעה כי 29 דוחות ניתנו על ידם בשבוע האחרון בגין הפעלת מוסד המקיים פעילות חינוך בניגוד לתקנות. בנוסף ניתנו דוחות במוסדות בגין הפרות נוספות, בין היתר הפרות של הגבלות התנועה, אי עטיית מסיכות ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully