וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי להפחית בעומסי תנועה: המשטרה משנה את זמני הפעלת מחסומי הסגר

עודכן לאחרונה: 9.1.2021 / 19:32

25 מחסומים יוצבו מ-15:30-09:00, וייפרסו בשנית מהשעה 18:00 ועד חצות. מהמשטרה נמסר כי פריסת המחסומים תשתנה במטרה "לאפשר הגעה מהירה של נהגים למקומות עבודה חיוניים ושהותרו לפעול ובחזרה לביתם". מכניסת התקנות לתוקף, נרשמו 9,178 דוחות בגין הפרות תקנות הקורונה

בווידאו: מ"מ המפכ"ל והשר לביטחון פנים מסיירים בכבישים בסגר/צילום: רוני כנפו, עריכה: אסף דרורי

פריסת המחסומים לאכיפת תקנות הסגר תשתנה החל ממחר בבוקר - כך הוחלט היום (שבת) בהערכת מצב שקיים מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב קובי שבתאי, ביחד עם ראש אגף התנועה, ניצב אלון אריה וראש אגף המבצעים, ניצב אמנון אלקלעי. במסגרת הדיון שניהלו, הוחלט לפעול במתכונת מדורגת של הצבת המחסומים במהלך היום.

לפי ההחלטה, 25 מחסומים יוצבו החל מהשעה 09:00 ובשעה 15:30 יוסרו עד השעה 18:00 לערך, ולאחר מכן יפרסו בשנית עד הלילה. במשטרה מסרו כי "לאור ניסיון העבר ובמטרה להפחית בעומסי התנועה ולהקטין פגיעה בשגרת החיים ככל שניתן, בעיקר בשעות הבוקר והערב. זאת במטרה לאפשר הגעה מהירה של נהגים למקומות עבודה חיוניים ושהותרו לפעול ובחזרה לביתם".

בנוסף לפריסת המחסומים, הניידות ואופנועי אגף התנועה, ימשיכו לבצע סיורים וסריקות על הצירים כל העת, ללא קשר לפריסת המחסומים. המשטרה הדגישו כי "על הציבור להישמע לתקנות ולהימנע מהצורך באכיפה, על מנת שנוכל לשמור על בריאות הציבור ולבלום את התפשטות הנגיף".

שוטרים מבצעים אכיפבה לתקנות הסגר השלישי, באזור תל אביב, 9 בינואר 2021. דוברות משטרת ישראל
שוטרים מבצעים אכיפה לתקנות הסגר השלישי, באזור תל אביב/דוברות משטרת ישראל

אתמול נפרסו מחסומים בכבישים המהירים וחולקו דוחות רבים בגין הפרת התקנות. בעקבות האכיפה המוגברת, נרשמו עומסי תנועה רבים ברחבי הארץ. בערים וביישובים, משתתפים פקחי הרשויות המקומיות במאמצי האכיפה של ההגבלות על המסחר.

מכניסת התקנות לתוקפן ועד היום בצהריים, נרשמו על ידי השוטרים 9,178 דוחות בגין הפרות של תקנות הקורונה ברחבי הארץ. מרבית הדוחות נרשמו בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת - 7,255 דוחות. בנוסף לכך, נרשמו גם 1,358 דוחות בגין אי עטית מסיכה, 91 דוחות בגין הפרות חובת הבידוד, 125 דוחות בגין הפרות שונות של בתי עסק, וכן 299 דוחות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה.

מכניסת התקנות לתוקף נרשמו 9,178 דוחות

  • 7,255 דוחות נרשמו על יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת
  • 1,358 דוחות נרשמו בגין אי עטית מסיכה
  • 91 דוחות נרשמו בגין הפרות חובת בידוד
  • 125 דוחות בגין הפרות שונות של בתי עסק
  • 299 דוחות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה
מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב קובי שבתאי, יחד עם ראש אגף התנועה, ניצב אלון אריה וראש אגף המבצעים, ניצב אמנון אלקלעי. במחסומים באזור ת"א. דוברות משטרת ישראל
מ"מ מפכ"ל המשטרה יחד עם ראש אגף התנועה וראש אגף המבצעים, היום/דוברות משטרת ישראל

ההגבלות הנוקשות, שכוללות את סגירת כל מערכת החינוך וצמצום פעילות המשק, יימשכו שבועיים ועל פי ההערכות ייתכן ויוארכו מעבר לכך. בשונה מהשבועות האחרונים, כל מסגרות החינוך, מהגנים והפעוטונים ועד התיכונים - ייסגרו. זאת, מבלי להתחשב בצבעי הערים לפי תכנית הרמזור. החינוך המיוחד הוחרג מההשבתה. כמו כן, במהלך תקופת הסגר, תחול מגבלת יציאה של עד קילומטר ממקום המגורים. גם במגבלת הקילומטר, לא ניתן יהיה לשהות בביתו של אדם אחר.

זאת, למעט כמה חריגים שהוגדרו ובהם יציאה להתחסנות, טיפול רפואי או סוציאלי, הפגנה, הליך משפטי, יציאה לצורך פעילות ספורט (שלא בדרך של הגעה למקום בכלי רכב), העברת קטין בין הוריו הפרודים, יציאה למקום עבודה או למסגרת חינוכית שפעילותה מותרת, יציאה לצורך השתתפות בהלוויה, בחתונה או בברית (בכפוף למגבלת ההתקהלות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully