וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החוקה של הכנסת אישרה את תקנות הסגר המהודק

עודכן לאחרונה: 7.1.2021 / 23:14

במהלך הדיון בוועדה הבהירה ראש שירותי בריאות הציבור אלרעי פרייס כי מספר החולים מוכפל כל שבועיים, וכי כמות החולים שמצבם קשה כבר מגיע ל-900: "זאת קטסטרופה, יש יותר חולים קשים משצפינו". הסגר יתחיל הלילה בחצות, ויימשך שבועיים

בוווידאו: ד"ר אלרעי-פרייס אומרת שתחזית החולים הקשים חמורה מכפי שצפו/צילום: ערוץ הכנסת

ועדת החוקה של הכנסת אישרה הערב (חמישי) את תקנות הסגר. במהלך הדיון אמרה ד"ר שרון אלרעי פרייס כי כמות החולים הקשים עלתה על התחזיות של משרד הבריאות, והבהירה כי "אנחנו בקטסטרופה". אלרועי פרייס ציינה כי בעוד שלפני עשרה ימים מניין החולים הקשים בשבוע שעבר, שעמד על 600, עלה בימים האחרונים ב-300 חולים נוספים. "אנחנו במגיפה דוהרת", הבהירה.

במסגרת הסגר, תופסק לחלוטין פעילות מערכת החינוך למעט החינוך המיוחד, ופעילות המשק תצומצם למקומות עבודה חיוניים בלבד. מגבלת אלף המטרים תישאר על כנה, אך ההתקהלויות יצומצמו עוד יותר לחמישה אנשים בלבד במקום סגור, ועשרה אנשים בשטח פתוח.

בנוסף לכך, מי שרכש כרטיסים לפני הסגר יורשה לטוס לחו"ל במהלכו ונוסעים נכנסים לישראל שמגיעים ממדינות מסוכנות יועברו לבידוד במלוניות, כדי למנוע את המשך ההתפשטות של המוטציה הבריטית או הדרום אפריקנית.

"לפני חודש היינו במצב רמזור שבו 20% מהתחלואה היה ביישובים אדומים וכתומים, והיום 20% נמצאים ביישובים ירוקים וצהובים" הוסיפה ד"ר אלרועי פרייס. "מרגע שמתקבלות החלטות ועד שהן מיושמות ורואים השפעה בשטח עובר זמן, והמספרים עוד יעלו".

מתווה הסגר המהודק

  • פעילות מערכת החינוך תופסק לחלוטין, למעט החינוך המיוחד
  • פעילות המשק תצומצם למקומות עבודה חיוניים בלבד
  • ההתקהלויות יצומצמו ל-5 אנשים במקום סגור בלבד ו-10 אנשים בשטח פתוח
  • מגבלת אלף המטרים תישאר על כנה
  • הפגנות יוחרגו ממגבלת המרחק ויותרו לפי התקנות
  • איסור שהייה בבית מגורים של אדם אחר
  • מי שרכש כרטיסים לפני הסגר יורשה לטוס לחו"ל במהלכו
  • הנכנסים לישראל ממדינות מסוכנות יועברו לבידוד במלוניות
שרון אלרעי פרייס במהלך כינוס ועדת החוקה בנושא אישור תקנות הסגר  7 בינואר 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"אנחנו במגיפה דוהרת". אלרעי פרייס בוועדה, היום/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

עוד ציינה ראש שירותי בריאות הציבור כי "ב-1,500 מאומתים ליום אמרנו שצריך ריסון מהודק ולא סגר, אבל עברנו את זה ואנחנו בקטסטרופה". לטענתה, "הגרף בעוד שבועיים יהיה כפול מהיום". היא התייחסה לשאלת חברי הוועדה, כמה זמן יימשך הסגר, ואמרה כי "הפעם הזו שונה כי נכנס אלמנט החיסונים. אנחנו מחסנים ביעילות גבוהה".

ועדת הכנסת החליטה מוקדם יותר כי ועדת החוקה היא הוועדה שתדון בתקנות הסגר הקרוב, כולל תקנות החינוך. יו"ר ועדת החינוך, ח"כ רם שפע, משך את דרישתו לקיים את הדיונים בוועדת החינוך, לאור סיכום עם יו"ר הקואליציה מיקי זוהר ושר הבריאות יולי אדלשטיין, לתעדף את צוותי ההוראה במתן חיסונים נגד נגיף הקורונה.

בתום הדיון צעק ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) לעבר חברי הכנסת שהצביעו בעד העברת התקנות לוועדת החוקה: "אתם סמרטוטים של עבריין". ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) אמר לו בתגובה: "לך לפרלמנט ברמאללה" וחברת מפלגתו אסנת מארק הוסיפה: "אתה סמרטוט של מחבלים".

עוד בוואלה!

הממשלה ביקשה לאשר את הגבלות החינוך בוועדת החוקה, ח"כ שפע טרפד את המהלך

לכתבה המלאה
מחסומים עם כניסת הסגר השלישי, צומת על פרשת דרכים תל אביב רמת גן, 27 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
מחסומים סמוך לבורסה ברמת גן, עם כניסת הסגר השלישי/ראובן קסטרו

מוקדם יותר אושרו התקנות המחריגות שרים, סגני שרים, ח"כים, מועמדים בבחירות לכנסת וכן עובדים או פעילי מפלגות, כך שיוכלו לצאת ממקום המגורים שלהם בתקופת הסגר הקרוב, זאת לצורך היערכות לבחירות לכנסת ה-24. בנוסף, אושרה יציאה של כל אדם לצורך הצבעה בבחירות מקדימות, אם יתקיימו כאלה או הפעלת מקום קלפי לצורך קיום בחירות מקדימות.

ח"כ כסיף ביקש "שיהיה ברור למשטרה ברור באכיפה שלה, שאם אדם יוצא לתת שירות כזה, שיידעו שזה לגיטימי" וח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) הסביר כי ההחרגה נועדה כדי "שלא תהיה פגיעה בדמוקרטיה".

ההחלטה להעביר את התקנות כמקשה אחת לוועדת החוקה נולדו במסגרת הסיכום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ, לתעדף את צוותי ההוראה במתן החיסונים. נתניהו נענה לבקשת גנץ, בתמורה לכך שכחול לבן לא תתנגד לאישור תקנות החינוך ללא שינוי.

ועדת החוקה | דיון בתקנות המתווה שיאפשר את פתיחתם של 15 קניונים וכן את פתיחת השווקים והמוזיאונים. כנסת, ירושלים. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
דיון בתקנות הקורונה בוועדת החוקה, בחודש שעבר/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת החינוך אמר במהלך הדיון כי הוא "לא נגד סגר, אני רק רוצה שיהיה כאן סדר לפעמים הבאות ושהממשלה לא תבזה את הכנסת". הוא הזכיר את הסיכום על תעדוף צוותי ההוראה, כחלק מהחלטתו לאפשר את אישור התקנות בוועדת החוקה.

ברקע הדברים, עומד ביטול תקנות החינוך שהובאו בפעם הקודמת לאישור בוועדת החינוך בראשות שפע. כעת הממשלה ניסתה ככל הנראה להימנע מפיקוח משמעותי של הכנסת, והעבירה את כלל התקנות לאישור בוועדה שנשלטת בידי הליכוד והחרדים. גם תקנות הנוגעות לתחום התעופה, שהועברו בסגרים הקודמים לוועדת הכלכלה, הועברו הפעם כמקשה אחת לוועדת החוקה.

בתגובה למהלך, שפע פנה הבוקר לוועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), בדרישה להעביר לוועדת החינוך בראשותו את התקנות, שם הושג הסיכום. "אין לי אלא להניח כי מדובר בניצול ציני ופוליטי של פרצה בחוק לטובת קידום מטרותיה של הממשלה, מבלי לקיים פיקוח פרלמנטרי של ועדת הכנסת המומחית לעניין החינוך", כתב שפע בפנייתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully