וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסומים בערים וחקירת מפרי בידוד: המשטרה נערכת לאכיפת הסגר

6.1.2021 / 17:11

ראש מחלקת המבצעים עדכן כי 5,000 שוטרים יאכפו את ההגבלות המחמירות החל ממחר בחצות. אכיפת הפרות הבידוד תוגבר, כוחות יסיירו ביישובים ונקודות בדיקה ייפרסו בתוך ומחוץ לערים, מה שלדבריו צפוי להביא לפקקי תנועה ממושכים. "לא נהיה קטנוניים, נשתמש בשיח והסברה"

בווידאו: עליה במספר הקונים בסופרים לקראת הידוק הסגר/צילום: יותם רונו

ראש מחלקת המבצעים במשטרה, ניצב-משנה ישי שלם, הודיע היום (רביעי) כי 5,000 שוטרים ייפרסו ברחבי הארץ החל ממחר בחצות, ומחסומים יוצבו בכבישים בינעירוניים וכן בתוך היישובים. זאת, במסגרת היערכות המשטרה לאכיפת הסגר עליו הכריזה הממשלה, ובצל הביקורת שספגה המשטרה על אופן האכיפה עד כה.

"זה יהיה דומה לסגר חגי תשרי וסגר פסח", הסביר נצ"מ שלם. "אגף התנועה עשה עבודה מקיפה לבדיקת המקומות הנכונים שבהם המשטרה יכולה להשפיע ולא לגרום לפקקי תנועה ארוכים. בשעות היום באזור המרכז יהיו פחות מחסומים מבדרום ובצפון, אך החל מ-19:00 עד 23:00 אנחנו נראה הרבה מאוד מחסומי תנועה בצירים הבינעירוניים גם במרכז", סיפר, אך הוסיף כי "יש צפי לפקקים".

מחסומים עם כניסת הסגר השלישי, צומת על פרשת דרכים תל אביב רמת גן, 27 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
אלפי שוטרים בתוך ומחוץ ליישובים. מחסום בגבול תל אביב-רמת גן/ראובן קסטרו

מתווה הסגר המהודק

  • פעילות מערכת החינוך תופסק לחלוטין, למעט החינוך המיוחד
  • פעילות המשק תצומצם למקומות עבודה חיוניים בלבד
  • ההתקהלויות יצומצמו ל-5 אנשים במקום סגור בלבד ו-10 אנשים בשטח פתוח
  • מגבלת אלף המטרים תישאר על כנה
  • הפגנות יוחרגו ממגבלת המרחק ויותרו לפי התקנות
  • איסור שהייה בבית מגורים של אדם אחר
  • מי שרכש כרטיסים לפני הסגר יורשה לטוס לחו"ל במהלכו
  • הנכנסים לישראל ממדינות מסוכנות יועברו לבידוד במלוניות

ראש מחלקת המבצעים התייחס גם לאכיפת מגבלת המרחק מהבית. "מי שלא עובד בעבודה חיונית או לא יוצא לאחת המטרות שמותרות צריך לשבת בבית עם המשפחה שלו. אלו שעות שלאנשים אין סיבה להיות בחוץ", הבהיר. "נפעיל כוחות בתוך היישובים והערים, יהיו מחסומים מדלגים וסיורים רגליים של כוחות בשטח עירוני. לא נהיה קטנוניים אם מישהו יחרוג מעט ממגבלת המרחק מהבית, רק במקום שתהיה בוטה".

"הכוחות ייפרסו בערים במטרה לטפל בהתקהלויות לא סבירות. איפה שיהיה לא סביר ונתקל בזלזול של האזרחים נעשה כל מאמץ אפשרי לא להגיע למאמץ פיזי - אך נאכוף ונטפל. אנחנו נשתמש בשיח והסברה", המשיך. "למי שיש תחושה שהמשטרה לא אוכפת, זו תחושה לא נכונה. יש הרבה דוחות שניתנים במהלך היום על הפרות משמעותיות".

לדבריו, המשטרה מתכננת להתייחס להפרות בידוד בחומרה. "נחמיר איתם ענישה ונפתח בחקירות פליליות, בטח במקרה של חולה מאומת שמפר בידוד: מבודד שלא מאומת קורונה יקבל קנס מינהלי בפעמיים הראשונות שהוא מפר בידוד, בפעם השלישית זו תהיה חקירה פלילית".

אכיפת הגבלות הקורונה בחגיגות השנה החדשה בתל אביב, 1 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"נשתמש בשיח והסברה". אכיפת ההגבלות בערב השנה החדשה/ראובן קסטרו

היערכות המשטרה מגיעה לאחר שאתמול הממשלה אישרה הטלת סגר כולל על המשק, שיימשך 14 יום. במסגרתו תופסק לחלוטין פעילות מערכת החינוך למעט החינוך המיוחד, ופעילות המשק תצומצם למקומות עבודה חיוניים בלבד. מגבלת אלף המטרים תישאר על כנה, אך ההתקהלויות יצומצמו עוד יותר לחמישה אנשים בלבד במקום סגור, ועשרה אנשים בשטח פתוח.

בנוסף לכך, מי שרכש כרטיסים לפני הסגר יורשה לטוס לחו"ל במהלכו. הנכנסים לישראל ממדינות מסוכנות יועברו לבידוד במלוניות, כדי למנוע את המשך ההתפשטות של המוטציה הבריטית או הדרום אפריקנית, ולאחר מכן יינתן היתר פרטני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully