וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסומים, דוחות ופיזור התקהלויות: המשטרה אוכפת את תקנות הסגר

ברחבי הארץ פרסה המשטרה נקודות בידוק ופקחי הרשויות אוכפים את המגבלות על המסחר בערים. מ"מ המפכ"ל שבתאי והשר אוחנה ביקרו במחלף עין חמד, שם קיבלו סקירה על מצב התנועה, והבהירו: "נאכוף את הסגר בצורה הומנית ורגישה אך נחושה". שוטרים הותקפו באבנים בביתר עילית

בווידאו: מ"מ המפכ"ל והשר לביטחון פנים מסיירים בכבישים בסגר/צילום: רוני כנפו, עריכה: אסף דרורי

המשטרה ממשיכה לאכוף את תקנות הסגר, והיום (שישי) נפרסו מחסומים בכבישים המהירים וחולקו דוחות רבים בגין הפרת התקנות. בעקבות האכיפה המוגברת, נרשמו עומסי תנועה רבים ברחבי הארץ. בערים וביישובים, משתתפים פקחי הרשויות המקומיות במאמצי האכיפה של ההגבלות על המסחר.

בסך הכל, נרשמו ביממה האחרונה 3,319 דוחות בגין הפרות שונות של תקנות הסגר ושל הנחיות משרד הבריאות. מהמשטרה נמסר כי רובם ניתנו בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת.

לקראת כניסת הסגר ההרמטי, פקקים במחסום מחלף חמד, 8 בינואר 2021. ראובן קסטרו
עומסי תנועה גדולים. מחלף עין חמד, היום/ראובן קסטרו

בטייבה, פוזר אירוע עם כמאה משתתפים שרובם לא עוטים מסיכה כלל. למארגנים נרשמו דוחות. גם בראשון לציון, פוזרה מסיבה רבת משתתפים, עם כ-120 חוגגים, שאף תקפו את השוטרים והשליכו לעברם בקבוקי זכוכית. כמאה דוחות נרשמו למשתתפים.

בביתר עילית, שוטרים פיזרו התקהלות בבית כנסת בעיר ועצרה לחקירה את אחד המתפללים בחשד לתקיפת שוטרים. לטענת המשטרה, עם כניסת הכוחות למבנה החלו המתפללים ליידות אבנים לעברם ולעבר הניידות. בעקבות זאת, הוזעקו למקום כוחות נוספים לסייע בפיזור ההתקהלות.

ביער מיר שבצפון ירושלים, פיזרה המשטרה מסיבת טבע. שוטרים ופקחים שהגיעו למקום בעקבות דיווח חילקו למשתתפים דוחות בגין הפרת הנחיות הסגר ואי עטיית מסיכה ופיזרו אותם לביתם.

שוטרים אוכפים את תקנות הסגר בשדרות, בבוקר הראשון לאחר כניסתו לתוקף. 8 בינואר 2021. שי מכלוף
שוטרים אוכפים את הסגר בשדרות, היום/שי מכלוף
כניסת הסגר ההרמטי, שוק הכרמל תל אביב יפו, 8 בינואר 2020. ניב אהרונסון
שוק הכרמל בתל אביב, הבוקר/ניב אהרונסון

מ"מ המפכ"ל קובי שבתאי הגיע ביחד עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה למחלף עין חמד, שם קיבלו השניים סקירה על פריסת המחסומים מראש אגף התנועה, ניצב אלון אריה. השר אוחנה בירך את שבתאי ורמז כי בקרוב ימונה לתפקיד באופן קבוע. מ"מ המפכ"ל הדגיש כי המשטרה תגלה רגישות בסגר, אך תעמוד על אכיפת התקנות.

"המשטרה פרוסה בכל המדינה. יש למעלה מ 220 מחסומים בערים ועוד 25 מחסומים של אגף התנועה בצירים הבין עירוניים. יש כוחות שפרוסים בשטחים כפריים", אמר שבתאי. הוא ציין כי "נעשה מאמץ לאכוף את הסגר בצורה הומנית ורגישה אך נחושה", אך התעקש כי "לא נעבור לסדר היום וננהג ביד תקיפה כלפי מי שיפר את ההנחיות והוראות".

"מי שמתכנן לצאת הלילה למסיבת טבע אני מציע לו לא לעשות את זה", סיכם שבתאי. "אני צריך לתת צלש לציבור על ההתנהגות. אני מצפה לאחריות אזרחית וציבורית וביחד נעבור את השבועיים האלה".

ביקור שוטרים במחסום חמד. השר אמיר אוחנה וממלא מקום המפכ״ל, יעקב קובי שבתאי, 8 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"צריך לתת צלש לציבור". אוחנה ושבתאי, היום/ראובן קסטרו

השר אוחנה קרא למשטרה לאכוף באופן שוויוני ובנחישות את הסגר. "אנחנו ביום הראשון של הסגר האחרון. זה יהיה סגר שתהיה בו אכיפה משמעותית של משטרת ישראל", אמר.

לדברי השר לביטחון פנים, "אלו יהיו שבועיים מהודקים. צריך להקפיד על הכללים. אתם רואים את הפקק. התנועה תתנהל כך בתקופה הזו". המסר למשטרה הוא אכיפה שוויוניות. אני שמח לברך את שבתאי המיועד למפכ"ל. בקרוב מאוד נזכה להעביר את זה בהחלטת ממשלה"

ביקור שוטרים במחסום חמד. השר אמיר אוחנה וממלא מקום המפכ״ל, יעקב קובי שבתאי, 8 בינואר 2021. ראובן קסטרו
שבתאי ואוחנה במחלף עין חמד, היום/ראובן קסטרו
שוק מחנה יהודה בירושלים, בבוקר הראשון של הסגר. 8 בינואר 2021. רוני כנפו
שוק מחנה יהודה בירושלים, היום/רוני כנפו

ההגבלות הנוקשות, שכוללות את סגירת כל מערכת החינוך וצמצום פעילות המשק, יימשכו שבועיים ועל פי ההערכות ייתכן ויוארכו מעבר לכך.

בשונה מהשבועות האחרונים, כל מסגרות החינוך, מהגנים והפעוטונים ועד התיכונים - ייסגרו. זאת, מבלי להתחשב בצבעי הערים לפי תכנית הרמזור. החינוך המיוחד הוחרג מההשבתה.

מפת חסימות הכבישים לקראת הסגר. דוברות משטרת ישראל
מפת פריסת המחסומים במהלך הסגר/דוברות משטרת ישראל

מתווה הסגר המהודק

  • פעילות מערכת החינוך תופסק לחלוטין, למעט החינוך המיוחד
  • פעילות המשק תצומצם למקומות עבודה חיוניים בלבד
  • ההתקהלויות יצומצמו ל-5 אנשים במקום סגור בלבד ו-10 אנשים בשטח פתוח
  • תפילה במבנה תהיה מותרת עד 5 אנשים במקום 10
  • מגבלת אלף המטרים תישאר על כנה
  • צמצום התפוסה בתחבורה הציבורית ל- 50%
  • ביטול ההיתר ליציאה לצורך פעילות להפגת בדידות עבור אזרחים ותיקים
  • הפגנות יוחרגו ממגבלת המרחק ויותרו לפי התקנות
  • איסור שהייה בבית מגורים של אדם אחר
  • מי שרכש כרטיסים לפני הסגר יורשה לטוס לחו"ל במהלכו
  • הנכנסים לישראל ממדינות מסוכנות יועברו לבידוד במלוניות

כמו כן, במהלך תקופת הסגר, תחול מגבלת יציאה של עד קילומטר ממקום המגורים. גם במגבלת הקילומטר, לא ניתן יהיה לשהות בביתו של אדם אחר.

זאת, למעט כמה חריגים שהוגדרו ובהם יציאה להתחסנות, טיפול רפואי או סוציאלי, הפגנה, הליך משפטי, יציאה לצורך פעילות ספורט (שלא בדרך של הגעה למקום בכלי רכב), העברת קטין בין הוריו הפרודים, יציאה למקום עבודה או למסגרת חינוכית שפעילותה מותרת, יציאה לצורך השתתפות בהלוויה, בחתונה או בברית (בכפוף למגבלת ההתקהלות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully