וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה 70 שנה: אישה הוצאה להורג בארצות הברית

ליסה מונטגומרי חנקה למוות אשה הרה ב-2004 - בחודש השמיני להריונה, חתכה את בטנה, הוציאה את העובר והתרועעה עם התינוקת כאילו הייתה בתה שלה. היא האישה הראשונה שמוצאת להורג מאז 1953, אחרי שהעליון קבע שהיא כשירה נפשית. "לא", הייתה תשובתה אם יש לה מילים אחרונות

בווידאו: לראשונה זה 70 שנה: אישה הוצאה להורג בארצות הברית/צילום: רויטרס

ארצות הברית הוציאה היום (רביעי) להורג את ליסה מונטגומרי - בת 52 מקנסס שרצחה אישה בהריון והוציאה את בתה מהבטן בניתוח קיסרי ביתי. היא האישה הראשונה שמוצאת להורג במדינה זה 70 שנה. הוצאה להורג בוצעה במתקן פדרלי באינדיאנה, אחרי שבית המשפט העליון הפך החלטה של ערכאה נמוכה יותר.

מונטוגמרי, בת 52, הורשעה ברצח בובי ג'ו סטינט, בת 23, בדצמבר 2004 בעיירה סקידמור שבמדינת מיזורי. היא חנקה למוות באמצעות חבל את סטינט, שהייתה בחודש השמיני להריונה, ולאחר מכן חתכה את בטנה והוציאה את התינוקת שלה מרחמה, והתכוונה לגדל אותה כשלה.

עם תחילת ההוצאה להורג, בשעה 1:30 אישה שעמדה מעבר לכתפה של מונטגומרי, הסירה לה בעדינות את המסיכה ושאלה אם יש לה מילים אחרונות.

"לא", השיבה בקול חלוש ושקט. היא לא הוסיפה מעבר לכך עם תחילת הזרקת הרעל הקטלני לגופה בחדר ההוצאות להורג.

ההוצאות להורג הפדרליות חודשו בארצות הברית ביולי האחרון, אחרי 17 שנות הפסקה. ההוצאה להורג של מונטגומרי הייתה ה-11 מאז, ועוד שני נידונים למוות מחליטים להכרעה של העליון.

ליסה מונטגומרי , האישה הראשונה מזה 70 שנה שעומדת בפני הוצאה להורג בארה"ב. רויטרס
הוצאתה להורג נדחתה בפעם השניה, מונטגומרי/רויטרס

צוות ההגנה של מונטגומרי טוען כי התעללות מינית שעברה בילדותה גרמה לה לאי-יציבות נפשית. "יש לה נזק מוחי חמור ומצטבר, שהלך והחמיר עקב היסטוריה של תקיפות מיניות", אמרה עורכת דינה, קלי הנרי. אביה החורג הכחיש כל תקיפה מצידו, אפילו כשעומת עם הודאה שלו מתקופת משפט הגירושין שניהל עם אמה.

ההוצאה להורג תוכננה ל-8 בדצמבר האחרון אך נדחתה לאחר שחבר בצוות ההגנה שלה נדבק בקורונה וביקר אותה בכלא.

אמש, נדחה ביצוע העונש לאחר שהשופט הפדרלי פטריק הנלון החליט שקיים צורך לבחון את כשירותה הנפשית, אך העליון קבע שניתן להוציאה להורג. ההחלטה מגיעה שמונה ימים לפני כניסת ג'ו ביידן, הידוע בהתנגדותו לעונשי מוות, לתפקיד נשיא ארצות הברית.

ארגונים הפועלים נגד עונש מוות במדינה האשימו את הנשיא היוצא דונלד טראמפ בכך שהוא דחף לחידושן על מנת לצייר לעצמו מוניטין של מנהיג המשליט חוק וסדר, לפני הבחירות לנשיאות בנובמבר. לעומתם, בכירים בממשל תיארו את ההוצאות להורג כתיקון עוול ארוך שנים ועשיית צדק כלפי הקורבנות ובני משפחותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully