וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הרצח: משפחה מדירג'את שליד תל ערד יצאה מהיישוב בליווי משטרתי

10.1.2021 / 22:14

בשישי נרצח עאאד אבו חמאד במסגרת סכסוך משפחתי. לאחר האירוע, התפתחה קטטה המונית ביישוב, במסגרתה בוצע גם ירי. המשטרה עצרה ארבעה חשודים בניסיון לינץ' בנהג במקום והיום החלו קרוביו של הנרצח לעזוב את היישוב תחת אבטחה משטרתית

בווידאו: שבועיים אחרי שתושב ערד ירה בפורץ, העיר סוערת/צלם: שי מכלוף, עריכה: אסף דרורי

לאחר המחדל המשטרתי בלוד בחודש שעבר, במרחב נגב של המשטרה החלו לפנות היום (ראשון) כמה מבני משפחת אבו חמאד מהיישוב דירג'את שליד תל ערד, זאת בעקבות הרצח של בן המשפחה עאאד, ביום שישי האחרון, שהוביל לקטטה המונית במקום, במהלכה התבצע ניסיון לינץ' בנהג שהאיץ את רכבו לעבר המשתתפים.

מהנתיחה שלאחר המוות שבוצעה לנרצח עולה כי אין סימנים לירי שבוצע והוא נרצח ככל הנראה הצעיר בדקירות. הסיבה לאירועים היא סכסוך בתוך משפחת אבו חמאד סביב קרקע לבנייה.

בשישי בערב, במסגרת הסכסוך, התעוררה תקרית ביישוב ובמשטרה התקבלו דיווחים רבים על ירי במקום ועל קטטה רבת משתתפים. שוטרים שהגיעו למקום נקלעו לקטטה עם כ-150 משתתפים שתקפו זה את זה במכות ויידו אבנים.

נדל"ן בפזורה הבדואית 8 ביולי 2020. ראובן קסטרו
כ-150 משתתפים. הפזורה הבדואית, ביולי/ראובן קסטרו

זמן קצר לאחר מכן, הצליחו השוטרים, ביחד עם השיחיים במקום, להרגיע את האווירה ולהשיג שליטה באירוע, אך זמן קצר לאחר מכן הגיח לפתע במהירות עצומה רכב שהאיץ לתוך ההמון, איבד שליטה ונכנס בקיר.

עם עצירת הרכב, הנהג ניסה להימלט מהזירה אך עשרות אנשים רדפו אחריו תוך שהם מיידים לעברו אבנים ומכל הבא ליד. במסגרת המאמצים להרחיק את ההמון הזועם, ביצעו השוטרים ירי באוויר. ארבעה בני משפחה נעצרו על ידי המשטרה, אחד מהם בחשד כי הכה את הנהג בראשו.

זירת רצח בלוד, 28 בדצמבר 2020. יוסי אלוני, פלאש 90
כשבועיים אחרי. זירת הרצח בלוד, בדצמבר/פלאש 90, יוסי אלוני

הדיווח על הסכסוך המדמם מגיע כשבועיים לאחר אירוע הירי בכביש 6, במסגרתו צעיר מלוד נורה למוות וצעיר נוסף נפגע אנוש כתוצאה מירי לעבר רכב סמוך למחלף נחשונים. כוחות משטרה שהיו סמוכים לרכב שנורה - פתחו במרדף אחר הרכב היורה ואיבדו אותו.

בהמשך אותו שבוע, עצרה המשטרה ארבעה חשודים במעורבות בחיסול, כולם בני משפחת אזבארקה מלוד - חסן, אנס, מואמן, וג'מיל. בנוסף להם, נעצר חשוד חמישי במעורבות במקרה, מוחמד אזבארקה. כל החשודים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully