וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמזו: "חולדאי לא היה מעורב בחיסון המורים, כרגע אני לא נכנס לפוליטיקה"

10.1.2021 / 9:23

ממונה הקורונה לשעבר ומנהל ביה"ח איכילוב שוחח עם וואלה! NEWS ודחה את ההאשמות שחיסן בניגוד לתעדוף ממניעים פוליטיים. הוא סיפר כי נפגע "שאדלשטיין קרא לי עבריין" אך לא נוטר לו, ולמרות ששר הבריאות הנחה לעצור את האספקה לאיכילוב, שם מתחילים במתן מנת החיסון השנייה

בווידאו: גמזו נפרד מתפקידו פרויקטור הקורונה ואומר שתכנית הרמזור לא נכשלה/צילום: לע"מ

ממונה הקורונה לשעבר ומנהל בית החולים איכילוב רוני גמזו שוחח הבוקר (ראשון) עם וואלה! NEWS ודחה את הטענות כי חילק את חיסוני הקורונה לאוכלוסייות שאינן בסיכון ממניעים פוליטיים, והתייחס לדבריו של שר הבריאות יולי אדלשטיין עליו בעקבות המקרה.

גמזו סיפר כי "ביום ראשון שראיתי שנשארים לנו עודפים, הוצאתי הודעה לבני 60 פלוס, אמרנו להם תגיעו מחר ללא תור. בזכות זה באזור תל אביב שיעור הבני 60 ומעלה הוא 80%. פניתי למשרד הבריאות עם בעיית השאריות והם אמרו לי לפעול לפי התעדופים וכך עשיתי, אבל זה לא עזר".

תדרוך אחרון של פרוייקטור הקורונה היוצא רוני גמזו 12 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"חולדאי לא דיבר איתי על זה ולא היה מעורב בזה". גמזו/ראובן קסטרו

"לפי ההחלטה של ועדת התעדופים, בתעדוף השני יש מורים, ביחד עם השוטרים, אז אני פעלתי לפי הסדר", הוסיף. "הייתה לי משימה לגמור את המגשים וכך עשיתי. חולדאי לא דיבר איתי על זה ולא היה מעורב בזה - כל ההחלטה שלי". ביחס לאפשרות שיתמודד בבחירות הקרובות הוא טען כי "אני לא הולך לפוליטיקה כרגע, אני באיכילוב".

לשאלה איזה מידע התבקש להעביר למשרד הבריאות בעקבות העסקה עם פייזר, ענה כי "עדיין לא ביקשו כלום, אבל אני חושב שזו הייתה החלטה נכונה. יעבירו להם נתונים אנונימיים על גילאי המתחסנים, תופעות לוואי וכמויות". בתגובה לדבריו של שר הבריאות עליו אמר כי "נפגעתי שאדלשטיין קרא לי עבריין, אבל אני מעריך ואוהב אותו ובין חברים אין רגשות של היעלבות".

מתחם החיסונים בכיכר רבין נסגר , 5 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מתחם החיסונים במתחם רבין סגור בעקבות הפסקת האספקה, שבוע שעבר/ראובן קסטרו

אדלשטיין הנחה את משרד הבריאות בשבוע שעבר לעצור את אספקת החיסונים לבית החולים לאחר שבשיתוף עם עיריית תל אביב, ניהל מבצע חיסונים במסגרתו חוסנו רוב המורים, הגננות, הסייעות ומדריכי החינוך המועסקים בעיר. זאת הפעם הראשונה שבה ניתנה עדיפות למתן חיסונים למורים, גם מתחת לגיל 60, באופן רחב היקף. בעקבות עצירת הקצאת החיסונים לבית החולים איכילוב, פעילות מתחם החיסונים בכיכר רבין הוקפאה באופן זמני.

למרות האיום של שר הבריאות, בית החולים החל לחסן הבוקר במנה שנייה את כל המתחסנים שקיבלו את המנה הראשונה. בית החולים יחסן גם את בתי האבות בעיר ונכי צה"ל.

במקביל, גם בשאר בתי החולים ברחבי הארץ החלו בסבב השני של מתן חיסוני פייזר למתחסנים שקיבלו את המנה הראשונה, 21 יום לאחר שהחל מבצע החיסונים. עד כה, ניתנו קרוב לשני מיליון חיסונים, ומערכת הבריאות נערכת לקבלת מלאי חדש של עשרות אלפי חיסונים כבר בימים הקרובים, כשמשלוח משמעותי ראשון צפוי לנחות היום בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully