וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין הורה לעצור אספקה לאיכילוב; חולדאי: חיסון המורים - החלטה נכונה

עודכן לאחרונה: 5.1.2021 / 12:29

שר הבריאות הנחה את מנכ"ל משרדו לעצור את האספקה בטענה כי ביה"ח, בשיתוף עם עיריית ת"א, חיסן עובדי הוראה בניגוד לתעדוף שנקבע. בתגובה, מנהל איכילוב תקף: "מדוע משרד הבריאות מעניש את המורים?". חולדאי: "חיסנו במקום לזרוק מנות לפח". פעילות המתחם הוקפאה זמנית

בווידאו: אדלשטיין אומר שנקבל מיליוני חיסונים "בלי טובות ובלי שיחות"/מערכת וואלה! NEWS

שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה אמש (שני) את מנכ"ל משרדו פרופ' חזי לוי לעצור את הקצאת החיסונים לבית החולים איכילוב בתל אביב. זאת, לאחר שבית החולים, בשיתוף עם עיריית תל אביב, ניהל מבצע חיסונים במסגרתו חוסנו רוב המורים, הגננות, הסייעות ומדריכי החינוך המועסקים בעיר. זאת הפעם הראשונה שבה ניתנת עדיפות למתן חיסונים למורים, גם מתחת לגיל 60, באופן רחב היקף. בעקבות עצירת הקצאת החיסונים לבית החולים איכילוב, פעילות מתחם החיסונים בכיכר רבין הוקפאה באופן זמני.

"שר הבריאות אדלשטיין רואה בחומרה את הדיווחים על מתן חיסונים בתל אביב למי שלא בקבוצות התעדוף", נמסר מטעמו. "מדובר במשאב לאומי וכך צריך להתייחס אליו. השר קורא לכל הגופים המחסנים לחסן אך ורק בהתאם להנחיות אנשי המקצוע במשרד הבריאות".

מנהל בית החולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו, מסר בתגובה כי "בית החולים פעל לפי הנחיות התעדופים של משרד הבריאות שבו בעת היווצרות מלאי יש לחסן קבוצת גיל מעל 55 וחולים כרוניים ובהמשך בעדיפות שניה מורים ושוטרים". הוא הסביר כי "העודף שעמדנו מולו בשעות הצהריים עמד על כ- 3,000 מנות חיסון וכנראה נובע משיעור התחסנות גבוה בתל אביב".

מתחם החיסונים בכיכר רבין , 5 בינואר 2021. דוברות עיריית תל אביב,
מתחם חיסונים נגד הקורונה בכיכר רבין בתל אביב/דוברות עיריית תל אביב

"אני מתקשה להבין מדוע משרד הבריאות תומך בחיסון שוטרים אבל מעניש על חיסון מורים כשהם באותה קבוצת תעדוף ובעיני אף יותר כמי שאמונים על היקר לנו מכל", הוסיף.

ראש העיר רון חולדאי צידד במהלך של גמזו, ואמר שהמנות ניתנו במקום להיזרק לפח. "מרגע שהתברר שיש אלפי חיסונים שיזרקו לפח, התקבלה החלטה נכונה לתת חיסונים גם לצוותי ההוראה שנמצאים בחזית. ישר כוח לגמזו מנהל איכילוב", אמר.

עיריית תל אביב הודיעה כי בעקבות ההקפאה נשלחה הודעה למתחסנים על דחיית תורם לחיסון. "חיסון צוותי ההוראה אתמול בוצע בתיאום המרכז הרפואי איכילוב, ועל רקע העובדה שמוסדות החינוך הפכו למוקד הדבקה ראשי", אמרו. "עיריית תל אביב-יפו רואה בחיסון צוותי ההוראה צורך ראשון במעלה לשם קיום שגרת חיים לצד קורונה. התושבים שזומנו לקבלת חיסון היום קיבלו הודעה על דחיית התור למועד חדש שייקבע עם קבלת אישור על חידוש אספקת החיסונים".

שר הבריאות יולי אדלשטיין התחסן נגד נגיף הקורונה מרכז הרפואי ״שיבא״ תל השומר לקראת מבצע החיסונים ״תן כתף״, 19 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
רואה בחומרה את מתן החיסונים בניגוד לתעדוף. אדלשטיין/ראובן קסטרו

לפי התעדוף שקבע משרד הבריאות, בעדיפות ראשונה להתחסן נמצאים הצוותים רפואיים, מוסדות ובני 60 ומעלה. בעדיפות שנייה נמצאות קבוצות סיכון, קבוצות בחשיפה גבוהה כמו צוותי חינוך ורווחה, צה"ל וגופים ביטחוניים - ובהמשך כלל האוכלוסייה תוכל להתחסן דרך קופות החולים.

אתמול חשף משרד הבריאות את התפלגות גילאי מתן החיסונים לכל קופת חולים, שבועיים וחצי לאחר שהחל מבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה. על פי נתוני משרד הבריאות, קופות החולים כללית ולאומית חיסנו כל אחת קרוב ל-30% מתחת לגיל 60. מכבי חיסנה 33% מתחת לגיל אוכלוסיית היעד, ואילו קופת חולים מאוחדת חיסנה כמעט 40%. עם זאת, בין המתחסנים שגילם נמוך מ-60 ייתכן וישנם אזרחים בקבוצת סיכון או צוותי רפואה - שגם הם זכאים לחיסון בהתאם לתעדוף שהגדיר משרד הבריאות. עד הבוקר 1,370,000 ישראלים כבר קיבלו את מנת החיסון הראשונה, 145 אלף מתוכם אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully