וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר שיא מאז הסגר השני: 8,308 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה האחרונה

5.1.2021 / 7:31

משרד הבריאות עדכן כי העלייה בתחלואה נמשכת, עם יותר מ-55 אלף חולים פעילים. בבתי החולים מאושפזים 1,361 איש, בהם 183 מונשמים. אתמול נערכו 110,813 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 7.6%. הנתונים מתפרסמים לקראת ישיבת הממשלה בה צפויים להחליט על הידוק בהגבלות

בווידאו: נתניהו יכנס את הממשלה כדי להדק את הסגר/עריכה: אסף דרורי

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי 8,308 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת - מספר שיא של חולים מאז אמצע הסגר השני בסוף חודש ספטמבר, אז אובחנו 9,078 חולים. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-450,115. אתמול התבצעו כ-110,813 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 7.6%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכונים הבאים של משרד הבריאות.

מספר החולים הפעילים הוא 55,312. בבתי החולים מאושפזים 1,361 חולים, מתוכם 183 מונשמים ו-764 חולים קשה. נכון להיום, 3,445 בני אדם מתו מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 5,135 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות עמד על 79,395, מתוכן 6.6% היו חיוביות לנגיף.

בדיקת קורונה בירושלים 8 באוגוסט 2020. אוליבייה פיטוסי/פלאש 90, פלאש 90
שיא חולים יומי מאז אמצע הסגר השני. בדיקת קורונה בירושלים/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

נתוני התחלואה הגבוהים מתפרסמים לקראת התכנסות הממשלה לישיבה בה צפויים להחליט השרים על הידוק ההגבלות. בישיבה שנערכה אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי השרים יקבעו האם להדק את ההגבלות "במאמץ האחרון לסיום המגיפה". לדבריו, "בסגר קצר ומהודק נציל חיים רבים ונהיה הראשונים בעולם להחזיר את הכלכלה".

לצד נתניהו, גם שר הבריאות יולי אדלשטיין הביע אתמול תמיכה בהידוק משמעותי של ההגבלות, הכולל הפסקת לימודים. לדבריו, אם לא ננקוט בצעדים הכי קשים, "אנחנו במרץ-אפריל נהיה כאן במצב של איטליה של מרץ הקודם (של הגל הראשון באיטליה)".

מתחסנים לנגיף הקורונה בבית הצנחן ,רמת גן 4 בינואר 2020. ראובן קסטרו
מאמץ האחרון לסיום המגיפה. מתחסנים לנגיף הקורונה בבית הצנחן, רמת גן/ראובן קסטרו

במקביל, מבצע החיסונים בישראל נמשך, ובמהלך הלילה חברת התרופות מודרנה הודיעה כי חיסונים ראשונים נגד קורונה צפויים להגיע לישראל כבר החודש, אחרי שמשרד הבריאות אישר אותם לשימוש. "משרד הבריאות הישראלי הבטיח שש מיליון מנות חיסון והמשלוחים הראשונים צפויים להתחיל בינואר", מסרו. בכך, הפכה ישראל לשלישית שמאשרת את החיסון של מודרנה, והראשונה מחוץ לאמריקה הצפונית.

בתוך כך, שר הבריאות אדלשטיין הודיע הבוקר כי 1,370,000 ישראלים כבר קיבלו את מנת החיסון הראשונה, 145 אלף מתוכם אתמול. הוא ביקש להזכיר כי "חיסון מלא הוא רק שבוע אחרי המנה השנייה. בינתיים מצב התחלואה מזנק. לכן לצערי אין מנוס מסגר מלא ומהיר".

ההודעה של חברת מודרנה מגיעה ברקע חשש מהאטה במבצע החיסונים. קופות החולים התריעו בשבוע שעבר כי בעוד עשרה ימים לא יוכלו לזמן תורים חדשים בשל הגעה איטית של החיסונים לארץ, אך אדלשטיין הבהיר כי "אין האטה של מבצע החיסונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully