וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הדליפה המסתורית בת"א: שיבושים באספקת המים והחשמל לדיירים

10.1.2021 / 20:10

מאז הורשו לשוב לבתיהם, דיירי אבן גבירול ומרים החשמונאית טרם חזרו לשגרה. לכמה מהם נותקה אספקת המים ללא תיאום, ובחברת החשמל מזהירים מפני בעיות בהארקה. התושבים מלינים על חוסר שקיפות ביחס לממצאי התקרית, אך מנגד בעירייה טוענים: "מעדכנים בכל התפתחות"

בווידאו: הדליפה המסתורית ברחוב אבן גבירול בתל אביב/צילום: יותם רונן

עשרה ימים לאחר הדליפה המסתורית בתל אביב, תושבי הרחובות אבן גבירול ומרים החשמונאית בצפון העיר שפונו מבתיהם בעקבות האירוע טרם קיבלו את ממצאי התקרית שבמהלכה אדי מים עלו מעל פני הקרקע.

התקלה התרחשה לפני כעשרה ימים, אז הצביעו בעירייה תקלה בתשתית חשמל, אולם בחברת החשמל אמרו כי עדיין לא זוהה המקור לבעיה, ומאז שהתושבים הורשו לשוב לבנייני המגורים, הם מספרים על שיבושים באספקת המים ומלינים על חוסר שקיפות מצד הרשויות.

"כרגע הכניסה לבלוק הבניינים מחורבת ומסוכנת להליכה", תיאר איתמר לוי, תושב רחוב אבן גבירול. לדבריו, הכניסה והיציאה לאזור חסומות על ידי שומרים מטעם העירייה. "גידרו פה את כל השטח שבין הבניינים, ומדי פעם מגיעים כמה פועלים שטורחים לעשות בעיקר רעש, מגיעים ללא מנהל עבודה בשטח, עושים בלגן והולכים".

לוי ציין כי במהלך השבוע נותקה אספקת המים בכמה מהדירות, ללא הודעה או תיאום מראש. "אחת הדיירות יצאה מהמרפסת וצעקה להם 'ניתקתם את המים ואתם לא מודיעים?', אז הוא עונה לה: 'גברת ניתקנו כבר לפני חצי שעה, עכשיו נזכרת?'", סיפר. "ההתנהלות של העירייה בנושא מרגישה ביזיונית למדי. אין תחושה של ניסיון בהול לפתור את המצב האבסורדי שנקלענו אליו".

אירוע דליפת חומר לא מזוהה באבן גבירול בתל אביב, 3 בינואר 2021. יותם רונן
הפועלים במקום הדליפה בתל אביב, השבוע/יותם רונן

ביום אחר, סיפרו תושבים, הגיע למתחם הבניינים אדם שהציג עצמו כחשמלאי מטעם חברת החשמל. הוא ניתק את החשמל בדירות וטען כי ערך בדיקת תקינות - מבלי לתאם מראש.

לדבריהם, הטכנאי תלה על כמה מהדלתות מכתב אזהרה לפיו קיימת בעיה בהארקה של הדירה ואם הדיירים לא יפתרו את הבעיה בתוך ארבעה ימים - הם ינותקו מחשמל. על המכתב לא הופיעו פרטים מזהים של נציג החברה, ומפניית ועד הבית של אחד הבניינים עלה כי לחברת החשמל אין אפשרות להעביר את שם החשמלאי ושקיימת קריאה פתוחה על כל הבניין.

התושבים אף הלינו כי כבר ביום ראשון העבירו פנייה רשמית לעירייה בבקשה לקבל את כל דוחות הבדיקה שנעשו במקום, סיכום האירוע בשטח, לוח זמנים מסודר וצפי לסיום העבודה. עם זאת, תשובה בנושא מטעם העירייה לא התקבלה.

עיריית ת"א: "צוותי מינהל הקהילה בקשר רציף עם התושבים"

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה כי "בניגוד לנטען, צוותים של מינהל הקהילה והרווחה מסייעים ונמצאים בקשר רציף עם התושבים מתחילת האירוע ומעדכנים גם את ועדי הבניינים בכלל ההתפתחויות. עיריית תל אביב-יפו פעלה וממשיכה לפעול בימים אלו לטיפול מיטבי באירוע החריג באמצעות צוותים ממחלקותיה השונות, חברת מי אביבים, חברת החשמל, משטרת ישראל, המשרד להגנת הסביבה, כיבוי אש, וכוחות ביטחון נוספים".

"בשלב זה טמפרטורת הקרקע עדיין מנוטרת וברגע שהטמפרטורה תהיה אופטימלית יהיה ניתן להמשיך לתחקר את האירוע במקביל להשבת המצב לקדמותו", הוסיפו בעירייה. "לכן, למען שמירת הזהירות ועל מנת לדאוג לביטחון התושבים, העירייה נאלצה לתחם ולסגור את האזור בו הקרקע פתוחה".

"חשוב לציין כי המחסומים הוצבו כדי למנוע מסקרנים להגיע למקום ובכך לשמור על פרטיות תושבי הבניינים", הוסיפו בעירייה. "מטבע הדברים, הבדיקות בקרקע עדיין נמשכות ויארכו מספר שבועות תחת מאמץ אף להקדים את ממצאי התחקיר והטיפול בנושא. כשיינתן אישור מהגורמים המוסמכים לחזור לשגרה, תפעל העירייה בהקדם להשבת התושבים והמצב בשטח לשגרה שאינה מסכנת את בריאותם".

תל אביב, 10 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
משרדי חברת החשמל בתל אביב/ראובן קסטרו

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "החברה מתנצלת בפני הלקוחות על חוויית השירות. החברה תבדוק את הטענות ותפיק לקחים. במהלך בדיקות במקום התגלה כי בשני הבניינים קיימת בעיית הארקה בטיחותית. במקרה כזה, בו קיימת סכנה בטיחותית לדיירים, חברת החשמל מחויבת להתריע ולדרוש בדיקת מתקן ותיקון ליקויים על ידי חשמלאי פרטי".

"לצד הטענות חשוב לנו להדגיש כי הכול בוצע בתיאום עם עיריית תל אביב ונציגות הדיירים", הוסיפו בחברה. "במקביל נשלח נציג מטעם החברה לדיירי הבניין, על מנת להסביר את תהליך הבדיקה".

מחברת מי אביבים נמסר: "האירוע כולו נוהל על ידי העירייה ואספקת המים חזרה לסדרה ביום שבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully