וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה מקרים של המוטציה הדרום אפריקנית אובחנו לראשונה בישראל

9.1.2021 / 14:27

משרד הבריאות הודיע כי המקרים זוהו מתוך 15 דגימות שנלקחו במעבדה המרכזית במשרד, והם מייצגים 2 שרשראות הדבקה - אחת של אדם שחזר מדרום אפריקה ואחת של משפחה שנדבקה מאדם ששב מהמדינה. אתמול הודיעה פייזר כי על פי מחקר ראשוני שערכה החיסון יעיל נגד הנגיף

בווידאו: נתניהו מבטיח שההסכם עם פייזר יאפשר לחסן כל אדם מעל גיל 16 עד סוף מרץ‎/צילום: לע"מ

ארבעה מקרים של זן הקורונה הדרום אפריקני אובחנו לראשונה בישראל - כך הודיע היום (שבת) משרד הבריאות. המקרים זוהו מתוך 15 דגימות שנלקחו במעבדה המרכזית של המשרד, והם מייצגים שתי שרשראות הדבקה - אחת של אדם שחזר מדרום אפריקה ואחת של משפחה שנדבקה מאדם ששב מהמדינה.

האיתור היה בעקבות מבצע יזום שהוביל משרד הבריאות, יחד עם פיקוד העורף, במטרה לאתר מוקדם את המוטציה ולמנוע התפשטות שלה בקהילה. במשרד מדגישים כי הזנים השונים גורמים להדבקה יותר מהירה אך ככל הנראה לא גורמים לתחלואה יותר קשה.

בדיקות קורונה. ביה"ס יגאל אלון, ראשון לציון 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
הנדבקים חזרו מדרום אפריקה,בדיקת קורונה בראשל"צ, דצמבר/ראובן קסטרו

בניסיון למנוע את התפשטותו של הנגיף בארץ, במסגרת ההגבלות שכולל הסגר נקבע כי הנכנסים לישראל ממדינות שהוגדרו כמסוכנות, בהן דרום אפריקה, יחויבו בבידוד במלונית.

אתמול פסרמה חברת פייזר כי לפי מחקר חדש שערכה, בשיתוף מדענים מאוניברסיטת טקסס, החיסון נגד קורונה של החברה יעיל גם נגד המוטציה הדרום אפריקנית. המחקר, שטרם עבר ביקורת, הצביע על כך שהחיסון יעיל בנטרול הנגיף עם המוטציה של חלבון ה"ספייק" שלו, שעשויה להיות מידבקת יותר. פיל דורמיצר, מדען בכיר בפייזר אמר כי בחברה חששו שהמוטציה יכולה גם לגרום לנגיף "לחמוק" מהנוגדנים שמייצר החיסון.

מפעל יצור של פייזר בפורטייג', מישיגן, 11 בדצמבר 2020. AP
לפי החברה - החיסונים יעילים נגד המוטציה. מפעל של פייזר במישיגן/AP

עוד ציין דורמיצר, כי החיסון מסתמן כיעיל לא רק נגד הזן הדרום אפריקני החדש, אלא גם מול 15 מוטציות אחרות שבדקה החברה. "בדקנו עכשיו 16 מוטציות שונות, ולאף אחת מהן לא הייתה ממש השפעה משמעותית. אלה החדשות הטובות", אמר, אך הבהיר כי "זה לא אומר שה -17 לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully