וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד הבריאות חוששים: 15% מהמתחסנים לא יגיעו לקבלת המנה השנייה

7.1.2021 / 9:55

בשבוע הבא יתחיל הסבב השני של מנות החיסון לקורונה, אך כלל לא בטוח שכולם יגיעו לדרוש אותן. בשל החשש המשרד יקצה רק 95% מהכמות של המנה הראשונה, אך גם לאחר ההורדה צפויים להישאר עודפים. במקביל, הוחלט כי המתחמים האחודים לא ייפתחו וקבלת החיסון תהיה בקופות בלבד

בווידאו: אדלשטיין מצהיר שאין מחסור במנות החיסון/צילום: שלומי גבאי

בתחילת השבוע הבא יגיע הסבב השני של מנות החיסון לקורונה, אך כלל לא בטוח שכולם יגיעו לדרוש אותן. משרד הבריאות הודיע כי הוא יקצה למנה השנייה רק 95% מהכמות שנקבעה למנה ראשונה, מחשש שבין 5% ל-15% מהמתחסנים לא יתייצבו לתורים, לצד העלאת ניצול המנות בזכות מזרק חדש.

במשרד הבריאות סבורים שהמבצע ינוע בין ארבעה לשישה שבועות, וקבעו כי מי שאחראי למנה השנייה הוא הגוף שחיסן במנה הראשונה, כולל מאושפזים בבתי חולים ששוחררו לבתיהם בין המנות. לצורך כך המשרד העביר הנחיות לקופות, לבתי החולים ולכל הגופים המחסנים כיצד לנהוג במנה הנוספת כך שיהיה ניצול מירבי שלה.

מתן חיסונים לנגיף הקורונה בגני התערוכה, ת"א
 28 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
הסבב השני יחל בשבוע הבא. חיסונים בתל אביב/ראובן קסטרו

מאחר שחל איסור לחסן את מי שחלה בין המנות, קרוב לוודאי שיישארו יתרות, אך במשרד חוששים שרבים לא יגיעו לקבל את המנה השנייה גם מעבר לכך. ההוראה לקופות היא לוודא שכל המבוטחים שלהם שקיבלו מנה ראשונה יקבלו את המנה השנייה תוך 26 יום, והכלל הוא כי יש לשמור הקצאה עבור מתחסן למשך 35 יום מהמנה הראשונה טרם שחרור המנה השנייה לאדם אחר. במשרד מבהירים כי מבודדים זכאים לקבל החיסון תוך שלושה ימים מתום הבידוד, גם אם חלפו 35 יום.

בעקבות הגדלת היכולת של הקופות, מרכזי החיסונים האחודים לא ייפתחו למנה שנייה, כך שמי שחוסן במרכזים אלו יקבל את המנה השנייה בקופות. מבוטח שעבר מקופה לקופה בין המנה הראשונה לשנייה יחוסן בקופה החדשה.

מתחם החיסונים בכיכר רבין נסגר , 5 בינואר 2021. ראובן קסטרו
המרכזים האחודים לא ייפתחו. מתחם חיסונים בתל אביב/ראובן קסטרו

במשרד קבעו כי אין אישור לתכנן לחסן מתחסנים חדשים על בסיס ההקצאות של מנה שנייה. "הנחיה לגבי תכנון חיסון מתחסנים חדשים על בסיס יתרות ממנה שנייה תינתן בהמשך, בהתאם למצאי המנות העודפות ותעדוף קבוצות חיסון. על הגופים המחסנים לעשות כל שביכולתם על מנת להימנע מהגעה לפגות תוקף - כולל הקדמת תורים של מתחסני מנה שנייה", מסרו.

מדי יום בשעה 14:00 הקופות ידווחו למרכז השליטה (משל"ט) של החיסונים על היקף המנות שנמצאות בסיכון לפוג תוקף ביממה העוקבת, על מנת שיגדיר איך לעשות בהם שימוש. "רק באישור המשל"ט יתאפשר חיסון מתחסנים חדשים עקב התקרבות לפגות תוקף. חיסון מתחסנים חדשים במנה ראשונה יהיה על פי סדר העדיפויות הלאומי", הבהירו במשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully