וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקרבים לאלף: זינוק של כ-25% בחולי הקורונה בצה"ל תוך יממה

6.1.2021 / 22:24

עדכון הקורונה האחרון של צה"ל העיד על עלייה חריגה, שהצליחה להאפיל אפילו על שיאי התחלואה שנרשמו באוכלוסייה הכללית. מספר החולים טיפס ב-167 ל-924, ורף העשרת אלפים מבודדים נחצה. ביממה הקרובה יוחלט אם להטיל עוצר יציאות ביחידות הסגורות

בווידאו: נתניהו קורא לכבד את הסגר/עריכה: ניר חן

מספר המאובחנים בקורונה בצה"ל עלה היום (רביעי) ל-924, לעומת 747 אתמול. משמעות העדכון היא זינוק חריג של 167 מאובחנים ביממה - 23.69%. ב-27 יחידות יש לפחות חמישה חולים, וב-300 יחידות יש עד חמישה מאובחנים. כלל חיילי שירות החובה, קבע ואזרחים עובדי צה"ל החולים בנגיף במצב קל. בצה"ל מעריכים כי ביממה הקרובה ייחצה רף האלף חולים, ותתקבל החלטה אם להטיל עוצר יציאות ביחידות הסגורות.

במקביל, חצה צה"ל את רף העשרת אלפים מבודדים, כשמרבית המשרתים שוהים בבידוד ביתי, והשאר נמצאים במסגרת היחידות השונות. לדברי גורמים במשרד הביטחון, אגף כוח האדם בצה"ל הופתע מהעלייה התלולה ונאלץ להרחיב את היקף אתרי הבידוד ברחבי הארץ. ביממה הקרובה ייחתם הסכם עם אתר נוסף בירושלים שיקלוט חיילים חולים ומבודדים, בעוד יתר האתרים - בית גולדמינץ ואשקלון - מתמלאים בחיילים ומתקרבים לתפוסה מלאה.

מערך בדיקות קורונה בצה"ל. יוסי זליגר/פלאש90, פלאש 90
עלייה חריגה. מתחם בדיקות בצה"ל/פלאש 90, יוסי זליגר/פלאש90

נתוני הקורונה בצה"ל

  • 924 חולים
  • יותר מ-10,000 מבודדים
  • 167 מאובחנים ביממה האחרונה
  • 27 יחידות עם לפחות 5 חולים
  • 300 יחידות עם עד 5 חולים
sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בצה"ל הוחלט לעדכן את החיילים ביחידות סגורות לחזור אל הבסיסים עם ציוד למשך חודש ימים לפחות, בעקבות הסגר הכולל שהטילה הממשלה. הסגר עשוי להשפיע על ההחלטה בצבא ולהביא לעוצר יציאות שימנע מחיילים לצאת לחופשות, מחשש שיידבקו בנגיף ויעלו את התחלואה בבסיסים עם חזרתם.

בתוך כך, בצה"ל יכריעו ביממה הקרובה כיצד להיערך להליך הגיוס, שאמור היה להתקיים כרגיל. "צה"ל למד לחיות עם הקורונה ולקיים גיבושים, מיונים, וגיוסים בנוכחות הנגיף. יש כבר מספיק ניסיון איך לבצע את המשימות תוך הקפדה על הנהלה", הסבירו גורמים באגף כוח האדם, "הבעיה מתחילה אם אין הסעות ותחבורה ציבורית. לכן, בצבא ימתינו לראות מה יחליט הדרג המדיני. אם התחבורה הציבורית תבוטל חלק מהמשימות יידחו".

חיילת צה"ל מתחסנת לשפעת. דובר צה"ל
"צה"ל למד לחיות עם הקורונה". חיילת מקבלת חיסון/דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר כי "בדומה למתרחש במדינת ישראל כולה, בימים האחרונים חלה עלייה גם בהיקף המבודדים בצה"ל ונעשים מאמצים רבים כדי לסייע למשרתים. בהתאם לפקודת אמ"ץ, חייל שנדרש בבידוד יכול לשהות בבית, ביחידה או במתקן פיקודי מטכ"לי בהתאם לצורך".

"במסגרת ההערכות לעלייה במספר המבודדים, הוחלט כבר בשבוע שעבר לפתוח מתקן בידוד מטכ"לי, בנוסף למתקן שנפתח בחודש שעבר, לטובת חיילים בודדים או חיילים שבמקרים חריגים אין ביכולתם להיות בבידוד בבית. צה"ל פועל לבצע התקשרות מול מתקני בידוד נוספים כדי להפעילם כבר בשבוע הבא. נדגיש כי גם כעת ישנם חדרים פנויים שזמינים לבידוד, והם יאושרו לשימוש בהתאם לצורך", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully