וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתערות על הקונגרס: ארבעה תומכי טראמפ ושוטר נהרגו

מניין ההרוגים עלה לחמישה אחרי שהשוטר בריאן סיקניק בן ה-42 מת מפצעיו לאחר עימות עם הפורעים. בין תומכי הנשיא היוצא שנהרגו הייתה אשלי באביט, טייסת בחיל האוויר לשעבר שאימצה תיאוריות קונספירציה. "שום דבר לא יעצור אותנו", הבטיחה. היא נורתה בעת שפרצה דרך החלון

בווידאו: ירי במפגינה שפרצה לבניין הקונגרס בוושינגטון/מערכת וואלה! NEWS

חמישה בני אדם נהרגו במהומות בוושינגטון בעת ההסתערות של תומכי הנשיא היוצא דונלד טראמפ על הקונגרס, בהם שוטר שמת הלילה (שישי) מפצעיו.

בין הקורבנות הייתה אשלי באביט, טייסת לשעבר בחיל האוויר האמריקני בת 35 שאימצה לחיקה תיאוריות קונספירציה כמו Qanon. היא נורתה ונהרגה בעת בלימת המתפרעים שחדרו למתחם ביום רביעי כדי לעצור את אישור ניצחונו של ג'ו ביידן. לפי תיעוד מהרשתות החברתיות, היא נורתה בעת שניסתה להיכנס דרך אחד מהחלונות השבורים במבנה, כשהיא הייתה עטופה בדגל של טראמפ.

המשטרה אמרה כי היא פונתה לבית החולים, ושם מתה מפצעיה. השוטר שירה בה הוצא לחופשה עוד לתום החקירה.

בהתבטאויותיה האחרונות ברשתות החברתיות היא הביעה תמיכה בטענות השווא שלפיהן הבחירות זויפו ונגנבו מטראמפ, והביעה התלהבות לקראת העצרת שקדמה להסתערות. "שום דבר לא יעצור אותנו, הם יכולים לנסות ולנסות, אבל הסופה כבר והיא תרד על וושינגטון בתוך פחות מ-24 שעות. מחושך לאור!", צייצה יום לפני.

אשלי באביט, תומכת של הנשיא דונלד טראמפ שנהרגה בעת ההסתערות לקונגרס. טוויטר, אתר רשמי
השוותה את מושל קליפורניה להיטלר. באביט/אתר רשמי, טוויטר

באביט, מקליפורניה, התנגדה להגבלות לבלימת מגיפת הקורונה ובעסק לשטיפת בריכות שהיא ניהלה עם בעלה הוצב שלט שבו נכתב "אזור אוטונומי חופשי ממסיכות המוכר יותר בשם אמריקה. לא נסבול רודנות, פורענות, חוסר כבוד ושנאה לבני ארצכם".

היא צייצה מחדש בחשבון הטוויטר שלה כרזה של מושל קליפורניה, גווין ניוסם הדמוקרטי, כשהוא מתואר בתור אדולף היטלר בשל הגבלות הקורונה.

"היא אהבה את המדינה שלנה והיא עשתה מה שהיא חשבה שזו זכות שלה לתמוך במדינה שלה, יחד עם אנשים שחושבים כמוהו שגם אוהבים את הנשיא והמדינה שלהם", אמר בעלה לרשת פוקס. "היא הביעה את דעתה והיא נהרגה על זה". לדבריו, הוא שלח לה מסרון חצי שעה לפני תחילת ההסתערות, אך היא מעולם לא השיבה לו.

קווין גריסון, תומך של הנשיא היוצא דונלד טראמפ שנהרג בהסתערות על הקונגרס. טוויטר, אתר רשמי
מת "ממצב חירום רפואי". קווין גריסון, אחד ההרוגים במהומות/אתר רשמי, טוויטר

שלושת ההרוגים הנוספים, שמתו לפי הרשויות "ממצבי חירום רפואיים", זוהו בתור רוזן בוילנד, בת 34 מג'ורג'יה, קווין גריסון, בן 55 מאלבמה, ובנג'מין פיליפס, בן 50, מפנסילבניה. כולם הגיעו לעצרת שכינס טראמפ בוושינגטון, שאחריה הסתערו על גבעת הקפיטול.

הקורבן החמישי שמת הלילה מפצעיו הוא השוטר בריאן סיקניק, בן 42, שנאבק על חייו בבית החולים אחרי עימות פיזי עם המתפרעים.

הסנאטור הרפובליקני בן סאס אמר כי מותו של השוטר "הופך את הבטן". לדבריו, ,שום דבר מזה לא היה צריך לקרות. אלוהים, רחם עלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully