וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים במשרד הבריאות מאשרים: מאה אלף חיסונים של מודרנה יגיעו השבוע

5.1.2021 / 20:56

המשלוח, שיגיע לישראל ככל הנראה בחמישי, יביא את החיסונים הראשונים של החברה לארץ, שצפויים להספיק לכ-50 אלף איש. לאורך השנה יגיעו מהחברה 6 מיליון מנות חיסון. החיסון של מודרנה מתבסס על טכנולוגיה דומה לזה של פייזר, אך נבדל ממנו מבחינת דרישות האכסון וחיי המדף

בווידאו: נתניהו קורא לסגר הדוק ומיידי/צילום: לע"מ

בכירים במשרד הבריאות אישרו הערב (שלישי) כי משלוח של כמאה אלף מנות חיסון של מודרנה יגיעו כבר השבוע לישראל, כנראה ביום חמישי. בסך הכול, המשלוח אמור להספיק ל-50 אלף איש.

בדומה לחיסון של פייזר, גם החיסון של מודרנה מתבסס על טכנולוגיית ה-mRNA, אולם החיסונים נבדלים זה מזה מבחינת דרישות האחסון וחיי המדף: תוקפו של החיסון של פייזר הוא חמישה ימים מרגע שנפתח, בעוד זה של מודרנה עשוי להחזיק מעמד כחודש.

חברת התרופות הודיעה הלילה כי חיסונים ראשונים נגד קורונה צפויים להגיע לישראל כבר החודש, אחרי שמשרד הבריאות אישר אותם לשימוש. בכך, הפכה ישראל לשלישית שמאשרת את החיסון של מודרנה, והראשונה מחוץ לאמריקה הצפונית.

חיסון נגד קורונה של חברת מודרנה בניו יורק, ארצות הברית, 21 בדצמבר 2020. רויטרס
החיסון של מודרנה/רויטרס

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס מוקדם יותר היום להודעת החברה, ואמר כי אינו יודע על כך. "לנו לא ידוע שום דבר על ההקדמה של החיסונים של מודרנה. אנחנו מצפים לבואם, אך לצערי רק בעוד חודשיים נראה את המשלוחים", טען.

לפי ההסכם המעודכן עם מודרנה, שנחתם בחודש שעבר, היא עתידה לספק לישראל שישה מיליון מנות, שיספיקו לחיסון שלושה מיליון אזרחים. ההסכם הוביל לשילוש המנות עליהן הוסכם עם החברה בהסכם הראשוני, שכלל שני מיליון מנות חיסון בלבד.

החברה קיבלה אישור לחיסון בארצות הברית ובקנדה, בעוד באיחוד האירופי, סינגפור, שוויץ ובריטניה הוא עדיין נמצא תחת בדיקת רשויות הבריאות.

עוד בוואלה!

המתחסנים באופוריה, בעוד בבתי החולים זועקים על העומס: "עדיין לא ניצחנו"

לכתבה המלאה

החיסון של מודרנה נמצא יעיל בקרב 95% מהנבדקים. הוא נחשב לקל יותר לתפעול ולהובלה מזה של פייזר, וניתן לשינוע בטמפרטורה גבוהה יותר.

לפי מסמך שפרסם פאנל המומחים של מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לפני שאישר את החיסון לשימוש, לא נמצאו תופעות לוואי משמעותיות אצל בני 18 ומעלה. המשתתפים בניסוי לא חוו מקרים של התפתחות מחלה חמורה - בניגוד ל-30 מהמשתתפים בקבוצת הפלצבו.

אריזת ושינוע חיסונים נגד קורונה של חברת מודרנה, מיסיסיפי, ארצות הברית, 20 דצמבר 2020. רויטרס
אריזה ושינוע של חיסוני מודרנה, מיסיסיפי, ארה"ב/רויטרס

נכון להבוקר, 1,370,000 ישראלים קיבלו את מנת החיסון הראשונה, 145 אלף מתוכם אתמול. ההודעה מגיעה ברקע חשש מהאטה במבצע החיסונים. קופות החולים התריעו ברביעי כי בעוד עשרה ימים לא יוכלו לזמן תורים חדשים בשל הגעה איטית של החיסונים לארץ, אך שר הבריאות יולי אדלשטיין הבהיר כי "אין האטה של מבצע החיסונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully