וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין לקראת הידוק הסגר: "לא יהיו הנחות לשום ענף ולשום מגזר"

5.1.2021 / 11:16

בהצהרה שמסר לאחר דיון חירום שערך עם בכירי משרדו קרא שר הבריאות להטיל סגר מהודק. הוא התייחס להודעת מודרנה על הגעת החיסונים עוד החודש, ואמר: "לנו לא ידוע על זה". אלרעי פרייס: "65% גרים ביישובים אדומים וכתומים". בהמשך תתכנס הממשלה כדי להחליט על החמרה בהגבלות

בווידאו: אדלשטיין קורא ללכת לסגר מלא/צילום: לע"מ

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר היום (שלישי) כי ישראל צריכה סגר מלא, בלי לימודים ואפס התקהלות. בהצהרה שמסר בתום דיון חירום שכינס בהשתתפות הנהלת המשרד הוא ציין כי "אנחנו מבקשים לבנות גשר בין מצב התחלואה הנוראי, לבין הצלחת החיסונים. נוכל לבנות אותו בתנאי אחד - שלא נשחק בכאילו. אנחנו צריכים להגיע לסגר מלא - בלי מערכת חינוך ועם אפס התקהלויות".

שר הבריאות הביע חשש ממצב בו התחלואה תגדל, לאחר עלייה חדה במניין הנדבקים מדי יום. "אנחנו עם כ-8,000 מאומתים (ביממה האחרונה) ועוד לא התקבלה שום החלטה. תחשבו על מערכת הבריאות שנגיע למספר דו-ספרתי של מאומתים", אמר.

אדלשטיין הדגיש כי ההגבלות יחולו באופן גורף, ללא הטבות לאף מגזר. "אין שום הנחות לאף אחד, ולא יהיו שום הנחות לשום ענף ולשום מגזר, כולם נכנסים ביחד לסגר", קרא. "מספיק עם האנרכיה הזאת, אני בכל החודשים שלי בתפקיד לא קיבלתי שום החלטה שטובה לי פוליטית. לא מבין את השרים שחושבים על עצמם".

שר הבריאות יולי אדלשטיין , 5 בינואר 2021. צילום מסך, צילום מסך
"מספיק עם האנרכיה". אדלשטיין/צילום מסך, צילום מסך

השר התייחס להודעתה של חברת התרופות מודרנה, לפיה משלוח של חיסונים יגיע לישראל עוד החודש, ודחה את הטענה. "לנו לא ידוע שום דבר על ההקדמה של החיסונים של מודרנה. אנחנו מצפים לבואם, אך לצערי רק בעוד חודשיים נראה את המשלוחים", טען.

אדלשטיין אף התייחס לעצירת הקצאת החיסונים לבית החולים איכילוב בטענה כי המבצע, בשיתוף עיריית תל אביב-יפו, הפר את תעדוף המתחסנים שקבע משרדו. "האירוע בתל אביב היה מתוכנן היטב, אין עודפי חיסונים ל-2,000 חיסונים", אמר השר. "זאת קומבינה בין ראש רשות שרוצה לצאת טוב בפייסבוק". בעקבות זאת, בעירייה הודיעו על הקפאה זמנית של פעילות המתחם והודעה נמסרה למתחסנים שזומנו להגיע היום.

עוד בוואלה

המתחסנים באופוריה, בעוד בבתי החולים זועקים על העומס: "עדיין לא ניצחנו"

לכתבה המלאה
מתחם החיסונים בכיכר רבין נסגר , 5 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מתחם החיסונים בכיכר רבין, היום/ראובן קסטרו

בהצהרה השתתפה גם ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס. היא הזהירה מההחמרה במצב התחלואה ואמרה כי חלה התפרצות בבתי אבות, במקומות בהן קיבלו מנת אחת של חיסון. "65% מהתושבים בישראל נמצאים ביישובים אדומים וכתומים", הסבירה אלרעי פרייס. "בכל המדינה, מעל 95%, מקדם הדבקה מעל 1. גם בקרב ילדים התחלואה נמצאת בעלייה", אמרה. לדבריה, "מצב החולים הקשים והקריטיים עולה, רק אתמול נוספו 124 חולים קריטיים".

חיסון נגד קורונה של חברת מודרנה בניו יורק, ארצות הברית, 21 בדצמבר 2020. רויטרס
"המשלוח יגיע בעוד חודשיים". חיסון של חברת מודרנה/רויטרס

הצהרתו של אדלשטיין מגיעה ברקע העלייה החדה בתחלואה בשבועות האחרונים, ויותר מ-8,000 חולים רק ביממה האחרונה - שיא יומי מאז הסגר השני. כמו כן, בשל המצב, הממשלה תתכנס לישיבה בה צפויים להחליט השרים על הידוק ההגבלות. בישיבה שנערכה אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי השרים יקבעו האם להדק את ההגבלות "במאמץ האחרון לסיום המגיפה". לדבריו, "בסגר קצר ומהודק נציל חיים רבים ונהיה הראשונים בעולם להחזיר את הכלכלה".

במקביל, מבצע החיסונים בישראל נמשך. אדלשטיין הודיע הבוקר כי 1,370,000 ישראלים כבר קיבלו את מנת החיסון הראשונה, 145 אלף מתוכם אתמול. הוא ביקש להזכיר כי "חיסון מלא הוא רק שבוע אחרי המנה השנייה. בינתיים מצב התחלואה מזנק. לכן לצערי אין מנוס מסגר מלא ומהיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully