וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מנהיג "הנערים הגאים" נעצר אחרי ששרף דגל של Black Lives Matter

אנריקו טריו, תושב מיאמי העומד בראש ארגון הימין הקיצוני, הודה כי לקח את הדגל מכנסייה שחורה לאחר עצרת שנערכה בוושינגטון בחודש שעבר. הקבוצה התומכת בטראמפ אמורה להשתתף בהפגנות התמיכה בטראמפ שייערכו בבירה, בעוד הוא עומד בסירובו להכיר בהפסד בבחירות לנשיאות

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

מנהיג ארגון הימין הקיצוני "הנערים הגאים" נעצר בוושינגטון בחשד ששרף דגל של תנועת Black Lives Matter בחודש שעבר. אנריקה טריו נאשם בהרס רכוש, ולפי הדיווחים הוא הודה בשריפת הדגל שנלקח מכנסייה שחורה במהלך עצרת בעיר בחודש שעבר.

הארגון, התומך בנשיא הרפובליקני היוצא דונלד טראמפ, אמור להשתתף בהפגנות בבירת ארצות הברית שיתקיימו מחר, בזמן שהקונגרס דן באשרור תוצאות הבחירות שבהן ניצח המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן. טראמפ ממשיך לסרב להכיר בהפסדו ולהעלות טענות כזב שלפיהן היו זיופים נרחבים נגדו.

דובר המשטרה אמר כי טריו בן ה-36 נעצר ברכב זמן קצר אחרי שנכנס למחוז. גורם המעורה בחקירה אמר לרשת CBS כי ברשותו נמצאו גם שני התקנים המאפשרים הכנסת קליעים נוספים לכלי נשק, בניגוד לחוק.

אנריקה טריו, ראש ארגון הימין הקיצוני Proud Boys במהלך עצרת בוושינגטון, ארה"ב 
 14 בנובמבר 2020. רויטרס
נאשם בהרס רכוש. אנריקה טריו/רויטרס

טריו, תושב מיאמי שעומד גם בראש ארגון "לטינים למען טראמפ", הודה לאחר העצרת בחודש שעבר כי הוא אכן שרף את הדגל. עם זאת, הוא אמר כי הוא לא ידע שהכנסייה המתודיסטית המאוחדת של אסבורי, שמנמה נלקח הדגל, היא מקום תפילתם של שחורים בעיקר. הוא גם טען שדגלים וכובעים של חברי הארגון נגנבו בהפגנות בעבר, ואיש לא נעצר בעקבות זאת.

ארבע כנסיות הושחתו לאחר אותה עצרת, שהייתה שלווה ברובה אך הסתיימה בעימותים עם מפגיני נגד. כנסייה נוספת הגישה תלונה נגד טריו ו-"הנערים הגאים" אחרי ששלט של התנועה נקרע מגדר שלה.

עוד בוואלה!

"הנערים הגאים": הקבוצה הימנית קיצונית שזכתה להכרה מטראמפ בעימות

לכתבה המלאה

קריסטן קלארק, ראש "ועידת עורכי הדין למען זכויות אדם על פיק חוק", מסרה בהצהרה כי "לכנסיות שחורות ומוסדות דתיים אחרים יש היסטוריה ארוכה ומכוערת של מתקפות גזעניות ואלימות מצד תומכי 'עליונות לבנה', שנועדו להטיל אימה וליצור פחד". היא הוסיפה כי "התביעה דורשת מהאנשים המעורבים בפעולות שכאלה לתת דין וחשבון על מעשיהם".

המשטרה העירונית הודיעה בחודש שעבר כי היא שוקלת להגיש אישומים בגין פשע שנאה בעקבות התקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully