וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות עתירה של אסיר עולם: שכר הכלואים העובדים בשב"ס יעלה ב-40%

5.1.2021 / 8:13

שירות בתי הסוהר הודיע שהתשלום לאסירים יעלה ל-18.90 לשעה, 65% משכר המינימום בישראל. הצעד הגיע לאחר שבית המשפט המחוזי קבע שהסכום הקודם אינו סביר, והורה על קביעת שכר חדש. לדברי הארגון, כמה מהמעסיקים בבתי הכלא ביטלו עמם את ההסכם לאחר השינוי

בווידאו: אסיר העולם ויקטור גואטה הורשע גם במשפט החוזר/צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

שירות בתי הסוהר (שב"ס) הודיע אתמול (שני) כי שכר האסירים העובדים יעלה בכ-40%. זאת, בעקבות פסיקת בית המשפט המחוזי מרכז בעתירה שהגיש אסיר עולם בשם שמואל קריב, עליה פורסם לראשונה בוואלה! NEWS בשנה שעברה.

בשב"ס מסרו לעורכי דינו של קריב, משה קשלס ועידית צימרמן ממערך הקליניקות באוניברסיטת תל אביב, כי השכר השעתי לאסירים יעלה ל-18.90 שקלים לשעה, שמהווים 65% משכר המינימום בישראל. לדברי שב"ס, לאחר שהודיעו על כך ליזמים שמעסיקים אסירים בין כותלי בתי הכלא, הודיעו כמה מהם על ביטול התקשרויות ארוכות טווח עם השירות.

חלוקת מזון לאסירים ביטחוניים בכלא נפחא, 11 בינואר 2017. ראובן קסטרו
65% משכר המינימום, לאחר העלאה. כלא נפחא/ראובן קסטרו

בעתירה של קריב נטען כי השכר שמשלם שב"ס לאסירים שעובדים במפעלים בתוך בתי הסוהר בישראל הוא 13.70 שקלים לשעה. יתרה מזאת, קריב עצמו השתכר לפי תפוקה, ולא לפי שעה, כך ששכרו בפועל עמד על כ-8.5 שקלים לשעה. הוא טען כי לשב"ס אין סמכות לשלם לאסירים לפי תפוקה, וכן שהשכר השעתי שנקבע אינו סביר.

שב"ס הודיע במהלך הדיונים בעתירה כי בכוונתו להעלות את השכר השעתי ל-14.70 שקלים לשעה, אולם השופט חגי טרסי מבית המשפט המחוזי קבע כי מדובר בשכר שאינו סביר. אף שדחה את רוב הטענות העקרוניות שהעלה קריב, בחודש מאי האחרון הורה השופט טרסי לשב"ס לקבוע בתוך חצי שנה שכר שעתי חדש לאסירים, ולעדכן בכך את בית המשפט.

עורכי הדין קשלס וצימרמן, שהגישו את העתירה, מסרו כי הם מברכים על העלאת ערך התגמול השעתי לאסירים המועסקים במפעלי יזם, ושימשיכו לפעול לקידום ההסדרה הראויה של היבטים נוספים בתעסוקת האסירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully