וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לפיגוע: אישה נפצעה קשה מיידוי אבנים על רכבה ליד התנחלות חלמיש

חשודים השליכו אבנים לעבר רכב פרטי בכביש 456. האישה, רעייתו של המחבל היהודי ג'ק טייטל, פונתה לבית החולים שיבא. צה"ל מנהל מצוד אחר החשודים. האירוע מתרחש על רקע שורת תקריות ביטחוניות בגזרה בתקופה האחרונה

בווידאו: אישה נפצעה מיידוי אבנים לעבר מכונית באזור רמאללה/צילום: TPS

אישה בת 40 נפצעה היום (ראשון) באורח קשה מיידוי אבנים לעבר רכב בו נסעה סמוך לחלמיש שבאזור רמאללה. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לנפגעת, רבקה טייטל, סיוע רפואי והיא פונתה לקבלת המשך טיפול בבית החולים שיבא תל השומר.

דובר צה"ל אישר כי אזרחית ישראלית נפצעה באירוע, שהתרחש ליד הכפר הפלסטיני ניזאם, וכי נערכים חיפושים לאיתור החשודים, במסגרתם הכוחות מכתרים את הכפר. "כוחות צה"ל במרדף אחר החשודים", נמסר. במועצת בנימין אמרו כי ברכב היו גם שניים מילידיה של האישה, שנפצעה בראשה. לדברי דובר המועצה יהודה עמרני, תושב אחר שנסע מאחוריה הבריח את החשודים.

יידוי האבנים סמוך לדיר ניזאם, 3 בינואר 2021. תצפית TPS
זירת האירוע, היום/תצפית TPS

בעלה של רבקה הוא המחבל היהודי ג'ק טייטל, עליו נגזרו בשנת 2013 שני מאסרי עולם ועוד 30 שנות מאסר. זאת בגין רציחתם של נהג מונית ממזרח ירושלים ושל רועה צאן פלסטיני בשנת 1997, הנחת מטען חבלה בהתנחלות עלי ב-2006, פציעת פלסטיני עם מטען חבלה בבית שמש ב-2007 וכן הנחת מטענים ליד כלי רכב משטרתיים בירושלים באותה שנה.

דסי פפרמן, אחותה של טייטל, סיפרה לוואלה! NEWS כי "זה שעות נורא לחוצות. אנחנו בשיבא, המצב לא פשוט אבל ברוך השם בסדר. היא סובלת משבר בגולגולת ואנחנו תחת השגחה ומעקב. יש לה שישה ילדים הם מטופלים על ידי היישוב". אחותה של טייטל סיפרה כי ג'ק "בכלא יודע ומעודכן. זו הפעם השנייה שהמשפחה שלנו נפגעת. גיסי נפגע בפיגוע ירי לפני 12 שנה".

בשבועות האחרונים התגברה המתיחות באזור יהודה ושומרון, בעקבות שורת תקריות אלימות בין פלסטינים לישראלים. לאור המתיחות, בצה"ל תגברו את הכוחות בגזרה. בין האירועים נכללים רציחתה של אסתר הורגן ליד ריחן, ומותו של הנער אהוביה סנדק שנהרג במרדף משטרתי בבנימין.

לפני כשבוע הרמטכ"ל אביב כוכבי אישר לתגבר את אוגדת יהודה ושומרון בכוחות לוחמים נוספים, על רקע החשש שנערי גבעות ינסו לנקום את מותו של סנדק בן ה-16. פעולת נקמה אלימה או פיגוע עלולים להביא לתגובת נגד של פעילים פלסטינים.

יידוי האבנים סמוך לדיר ניזאם, 3 בינואר 2021. תצפית TPS
זירת האירוע, היום/תצפית TPS

השבועות המתוחים התחילו בתקרית בה מחבל פלסטיני השליך בקבוק תבערה לעבר לוחם סיירת גולני ונמלט ללא פגע. בחטיבה הוחלט להדיח את הלוחם לכמה חודשים, לאחר שהאחרון לא פתח לעברו באש.

יום אחרי אירעו שני האירועים האלימים, במסגרתם נרצחה הורגן, אם לשישה מטל מנשה שבצפון השומרון. גופתה אותרה ביער סמוך ליישוב ללא רוח חיים, לאחר שנעדרה במשך שעות.

במקרה אחר, טען פלסטיני בגזרת חברון כי רעולי פנים תקפו אותו ונמלטו, ובאירוע נוסף הגיעו שוטרי משטרת ישראל לאזור מעלה מכמש בעקבות דיווח על יידוי אבנים לעבר כלי רכב פלסטינים. השוטרים ביצעו מרדף אחרי מכונית חשודה, במהלכו הרכב התהפך וסנדק הנער מאזור בת עין - נהרג במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully