וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: אלפים חגגו במסיבה חרף עוצר הקורונה

3.1.2021 / 9:18

המשטרה עצרה מסיבה המונית שהתקיימה במהלך סוף השבוע במסגרת חגיגות השנה החדשה, ונמשכה מספר ימים. שוטרים נפצעו במהלך עימותים עם החוגגים, שהפרו את מגבלות ההתקהלות ואת העוצר הלילי המונהג במדינה. קנסות הוטלו על יותר מ-1,200 מהמשתתפים

בווידאו: החלה הפצת החיסונים של פייזר בצרפת/צילום: רויטרס

כ-2,500 בני אדם חגגו במהלך סוף השבוע בצרפת במסיבה המונית במסגרת חגיגות השנה החדשה, בניגוד למגבלות ההתקהלות של נגיף הקורונה והעוצר הלילי המונהג בימים אלה במדינה. המשטרה עצרה את המסיבה אתמול (שבת), לאחר שהחלה כבר ביום חמישי והתקיימה בהאנגר נטוש בעיירה סמוכה לעיר ראן שבמערב המדינה.

עם פשיטת המשטרה על מתחם המסיבה, פרצו עימותים בין השוטרים לחלק מהמבלים, במהלכם נפצעו כמה שוטרים, ונזק נגרם לניידות, מה שהוביל לתגבור הכוח עד לעצירתה של המסיבה.

שר הפנים ג'רלד דרמנין הודיע בחשבון הטוויטר שלו כי זהות מארגני המסיבה ידועה וכי הם יועמדו לדין. בנוסף לכך, אמר דרמנין כי הוטלו קנסות על למעלה מ-1,200 מהחוגגים בצאתם מהמקום. לפי הודעת ראש המחוז, כ-800 מהנקנסים קיבלו דוח בגין השתתפות במסיבה לא חוקית, שבירת עוצר לילי, ואי-עטיית מסיכות. כל היתר נקנסו בשל שימוש בסמים לא חוקיים.

מסיבה לשנה החדשה סמוך לראן, צרפת. רויטרס
המבלים במסיבה הלא חוקית שפוזרה, צרפת, אתמול/רויטרס

מהמחוז נמסר כי התביעה בראן תפתח בבדיקת האירוע וכי בין היתר ייחקר חשד לקיום מסיבה לא חוקית ותקיפת אנשי חוק. כמו כן, אנשי רפואה קראו למשתתפי המסיבה להיכנס לבידוד למשך שבעה ימים.

צרפת, שבה מספר המאובחנים הגבוה ביותר בקורונה במערב אירופה, נתונה לעוצר לילי. לאור הזינוק במספר המקרים בשבועות האחרונים, הוחלט להקדים את שעת העוצר, והיא הוקדמה בשעתיים מ-20:00 ל-18:00.

גם בספרד השכנה נאלצה המשטרה לסגור מסיבה שנמשכה יותר מ-40 שעות סמוך לברצלונה, בהשתתפות כ-200 חוגגים. מארגני המסיבה נעצרו, והמשטרה הודיעה כי על המשתתפים יוטלו קנסות שינועו בין 3,000 ל-600 אלף אירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully