וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי רשויות להורים: "מי שיכול - שימנע משליחת הילדים לבתי הספר"

עודכן לאחרונה: 2.1.2021 / 22:48

ראש עיריית רמת גן וראש עיריית בת ים קראו להורים להשאיר את ילדיהם בבתים ככל הניתן, בעקבות העלייה המשמעותית בתחלואה. ארגון עובדי ההוראה בירך על כך, והבהיר: "שר החינוך מפקיר את ביטחון עובדי ההוראה". ממונה הקורונה הודיע כי בכוונתו לדרוש סגירה מוחלטת של החינוך

בווידאו: נתניהו מברך את המתחסן המיליון/צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי

ראשי רשויות מקומיות קראו הערב (שבת) להורים שלא לשלוח את ילדיהם ללימודים בימים הקרובים, בשל העלייה המשמעותית בתחלואה בנגיף הקורונה, שחלק ניכר ממנה במערכת החינוך. ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה-הכהן פרסם פנייה להורים בעיר, ואמר להם כי עליהם להפעיל שיקול דעת. "הורים שיכולים להמנע מלשלוח את הילדים מחר למערכת החינוך - טוב שיעשו כך", הבהיר.

הוא סיפר כי החליט בעצמו להשאיר את בתו מיה בבית, לאור נתוני התחלואה. "אם הילדים שלכם לא חייבים רגשית, חברתית או לימודית להגיע מחר ללימודים, מוטב שיישארו בבית", כתב. "כל ילדי העיר הם הילדים של כולנו ובאחריותנו. כראש העיר שקלתי והגעתי למסקנה שחובתי לשתף אתכם שזה המצב".

ראש העיר רמת גן הוסיף כי "מחר בבוקר נלמד את נתוני היממה האחרונה, שללא שינוי במגמה צפויים להפוך את העיר לכתומה". לדבריו, "מצב התחלואה במערכת החינוך מעולם לא היה חמור יותר, ובמקביל מערך החקירות האפידמיולוגי המחוזי קרס אל מול העומס. אסור לנו למעוד במה שנראה כגל האחרון אך האלים מכולם".

תלמידי כיתות ה-ו חוזרים ללימודים, בי"ס עוזי חיטמן, פתח תקווה, 24 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
תלמידים בפ"ת מגיעים ללימודים במהלך תקופת הקורונה/ראובן קסטרו

ראש עיריית בת-ים צביקה ברוט הודיע על סגירת כיתות ה' עד י' במערכת החינוך בעיר, שמוגדרת כצהובה מבחינת רמת התחלואה. "בתום הערכת מצב, הוחלט להעביר את התלמידים בכיתות הללו ללימוד מרחוק החל מיום שני בבוקר, זאת למרות שבת-ים עיר צהובה". ברוט ציין כי החליט להעביר את בת-ים למצב של עיר כתומה למרות שנתוני התחלואה בעיר נמוכים יותר, כדי לבצע צעדי מנע ולהביא לצמצום מהיר יותר של התחלואה בעיר בכלל ובמוסדות החינוך בפרט.

עם זאת, בגני הילדים, כיתות א'-ד' וכן בכיתות י"א-י"ב ימשיכו ללמוד כרגיל. גם החינוך המיוחד ימשיך כרגיל בכל הגילאים. לדברי ברוט, "אנחנו עובדים כל הזמן מסביב לשעון כדי להוריד את התחלואה בעיר, ועד היום הצלחנו בעזרת המודל שלנו לשמור על התושבים בכל גלי הקורונה".

הוא הוסיף כי "כיום יש מאות תלמידים חולים או שנמצאים בבידוד. דווקא עכשיו, כשבת-ים היא מהערים המובילות במספר המתחסנים, חשוב שנמשיך לעשות הכל לשמור על החיים ולמנוע תחלואה הן בקרב הילדים והן בקרב ציבור המבוגרים בעיר". גם ועד ההורים העירוני, שהיה שותף לדיונים בנושא, הודיע כי הוא תומך בהחלטה.

ביציגים, ארגון עובדי ההוראה, בירכו על החלטתם של ראשי הערים וקראו להורים בכל הארץ לפעול בדרך זו. בארגון הוסיפו כי "בזמן ששר החינוך מפקיר את ביטחון 200 אלף עובדי ההוראה ומשפחותיהם, וארז ובן דוד נכשלים בהגנה עליהם, טוב שיש ראשי ערים מעורבים וערניים".

בתוך כך, ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש הודיע הערב כי בכוונתו לדרוש סגירה של מערכת החינוך, וכן צמצום נוסף במסחר. בריאיון לכאן 11, אמר אש כי "אנחנו מתכוונים לדרוש סגירה מוחלטת של מערכת החינוך וצמצום המסחר". זאת בשל העלייה המשמעותית בתחלואה בנגיף הקורונה בימים האחרונים.

נתניהו יקיים דיון באפשרויות להחמרת הסגר

במהלך השבוע הקרוב צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים דיון באפשרויות להחמרת הסגר. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי המטרה היא שהסגר יהיה "הדוק וקצר, ויאפשר פתיחה מהירה של המשק".

אתמול מתח נתניהו ביקורת על ההחלטות על הטלת הגבלות, ואמר כי "מסיבות פופוליסטיות ופוליטיות, יש פוליטיקאים שמנעו מאיתנו לעשות את הסגר ההדוק שאנחנו רוצים שיציל מאות חיי אדם. אני קורא לפוליטיקאים להתעשת ולציבור להתחסן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully