וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית הרמזור החדשה אושרה: 640 אלף תלמידים ילמדו מרחוק מרביעי

עודכן לאחרונה: 29.12.2020 / 0:05

השרים אישרו את מפת התחלואה המעודכנת המחלקת את היישובים לפי צבעים, אך הבהירו כי הלימודים בשלישי יתקיימו כסדרם. החל מיום רביעי, תלמידי כיתות ה' ומעלה בערים אדומות וכתומות ילמדו מרחוק בלבד. גורמים במשרד החינוך: נחסן את המורים בשבוע הבא

בווידאו: 400 אלף תלמידי התיכונים חוזרים ללימודים/צילום: יותם רונן

קבינט הקורונה אישר הערב (שני) את תכנית הרמזור החדשה, המגדירה את הערים על פי צבען המעודכן. לאור זאת, מערכת החינוך תפעל מחר כסדרה, אך החל מרביעי 640 אלף תלמידי כיתות ה'-י"ב ביישובים ובערים הכתומות והאדומות ילמדו מרחוק בלמידה מקוונת בלבד.

לפי הודעת משרד החינוך, הלימודים בגני הילדים ובכיתות א'-ד' יתקיימו מחר בכל היישובים במתכונת רגילה - לרבות בערים אדומות וכתומות. הלימודים במסגרות החינוך המיוחד, מסגרות של ילדים ונוער בסיכון ופנימיות ימשיכו אף הם לפעול כרגיל בכל היישובים, כולל בערים אדומות וכתומות. גם הצהרונים יפעלו במתכונת רגילה.

החל מרביעי כיתות ה'-י"ב ימשיכו לפעול רק ביישובים ירוקים וצהובים, בעוד ביישובים אדומים וכתומים הלימודים יתקיימו מרחוק. במקומות בהם יתקיימו לימודים בכיתות י"א-י''ב, יתאפשר מעבר תלמידים בין שתי קבוצות לכל היותר. מעבר של המורים יהיה בין ארבע קבוצות.

רשימת היישובים הצהובים והירוקים בהם הלימודים יימשכו כסדרם גם אחרי יום רביעי

בית הספר התיכון אחד העם בפתח תקווה 5 במאי 2020. ראובן קסטרו
לימודים כרגיל בשלישי. בית הספר תיכון בפתח תקווה/ראובן קסטרו

תוכנית הרמזור החדשה מכפילה כמעט פי שלושה את מספר התלמידים שילמדו מרחוק. לפי שיטת הרמזור "הישנה" כ-220 אלף תלמידים בכיתות ה'-יב' לומדים כיום מרחוק, מתוכם כ-30 אלף הם תלמידי כיתות י"א-י"ב.

אתמול, ועדת החינוך ביטלה את החלטת הממשלה בנוגע להמשך הלימודים בכיתות ה'-י"ב, מה שבפועל החזיר את מערכת החינוך בגילאים אלה לפעול לפי שיטת הרמזור שהונהגה לפני התקנות של הסגר.

בתוך כך, שר החינוך יואב גלנט פירט הערב בחשבון הטוויטר שלו את הנתונים שהוצגו על ידי צוות המחקר של משרד החינוך הכולל בתוכו מומחים לרפואה, מתמטיקה, אפידמיולוגיה, מחשוב וסטטיסטיקה. זאת, בין היתר, בתגובה לפרסומים בתקשורת לפיהם נתוני משרד הבריאות מצביעים על לפחות 80 אלף מבוגרים שנדבקו על ידי תלמידים.

"אני מזמין את כל גורמי משרד הבריאות לעבוד בשיתוף פעולה בניתוח הנתונים והפקת התובנות", כתב השר. על פי הנתונים של משרד החינוך, "מתוך כ-165 אלף מגעים שתועדו במערכת החינוך, רק כ-2,400 הביאו להדבקה - כלומר כ-1.5% מכלל המגעים הביאו להדבקה משוערת", נכתב.

גורמים במשרד החינוך: נחסן את המורים בשבוע הבא

במקביל, גורמים במשרד הבריאות אמרו הערב לוואלה! NEWS כי צוותי ההוראה יחוסנו בשבוע הבא. זאת למרות דבריו של מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, שאמר כי נכון לעכשיו, תעדוף חיסוני צוותי ההוראה אינו על הפרק. אמש התקיימה שיחת זום בין ארבעת מנכ"לי קופות החולים לבין פרופ' לוי, ובה הורה האחרון להמשיך את מבצע החיסונים לפי התיעדוף שקבע המשרד - ולחסן כעת רק בני 60 ומעלה ובעלי מחלות כרוניות.

הקופות קיבלו הוראה שלא להיערך בשבוע הקרוב למתן חיסונים לצוותי ההוראה, אך ייתכן שבשבוע הבא תצא הוראה חדשה. אתמול הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה בדרישה לחסן מידית את כלל הצוותים. זאת על רקע החלטת ועדת החינוך להשאיר את מערכת החינוך פתוחה לכל הגילאים גם בתקופת הסגר.

תלמידי כיתות ה-ו חוזרים ללימודים, בי"ס עוזי חיטמן, פתח תקווה, 24 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
החל מרביעי - ביישובים אדומים וכתומים לומדים מרחוק. תלמידי כיתות ה'-ו' בפ"ת/ראובן קסטרו

המשמעות היא שאם בתום ימי הצינון של סכסוך העבודה - עד 12 בינואר - לא יהיה פתרון לבעיה, תוכל הסתדרות המורים להשבית את הלימודים לרבות את מערך הלמידה מרחוק. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, אמרה אתמול כי "לא ייתכן שעובדי ההוראה מקריבים את עצמם בשעה שכלל אזרחי ישראל נמצאים בסגר והמדינה לא תדאג להגנה שלהם מבחינה בריאותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully