וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 מפגינים נגד נתניהו נעצרו בי-ם; מפגינה בצפון נפצעה מפגיעת אבן בראשה

כ-1,500 בני אדם הפגינו מול מעון רה"מ בבירה וחסמו רחובות באזור, כשבמקביל אלפים מחו בגשרים ובצמתים ברחבי הארץ. מאות הפגינו גם בקיסריה. מפגינה ביבנאל נפצעה מאבן שהשליכו לעברה נערים. המחאה התקיימה גם בעקבות ניסיון הצתת מאהל המחאה ביום חמישי האחרון

בווידאו: הפגנת הדגלים השחורים ברחבי הארץ/צילום: יותם רונן, קריים מיניסטר, ספיר לוי והדגלים השחורים

כ-1,500 הפגינו הערב (שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית. המוחים, שחלקם נשאו לפידים, חסמו את אחד הרחובות המובילים למעון ראש הממשלה. כשכוחות משטרה הדפו אותם מהכניסה לשטח המעון הרשמי. שמונה מהמפגינים נעצרו או עוכבו לחקירה, בחשד להפרת סדר.

במקביל אלפי בני אדם מחו בגשרים ובצמתים ברחבי הארץ. באחת ההפגנות, שהתקיימה ביבנאל, מפגינה נפצעה מפגיעת אבן בראשה. לפי עדי ראייה, משליך האבן הוא נער שעמד בתוך קבוצת נערים שהשליכו אבנים וקיללו את המפגינים, שעמדו בכיכר וקראו לנתניהו להתפטר.

בחודשים האחרונים מפגינים בכיכר מדי מוצאי שבת בין ארבעה לעשרים מתושבי המושבה. לדבריהם, בתקופה האחרונה מגיעים למקום נערים מקהילת ברסלב ביישוב, שמקללים אותם בצורה קשה, ומנסים לחטוף מידיהם את השלטים. לדברי המפגינים, המשטרה הגיעה למקום מהר מאוד לאחר המקרה, אך הם ציינו שזה לא מנע מהנערים להמשיך לקלל ולהשליך אבנים.

הפגת הדגלים השחורים בירושלים 2 בינואר 2021. הדגלים השחורים, אתר רשמי
מאות מפגינים נגד נתניהו, הערב בגשר המיתרים/אתר רשמי, הדגלים השחורים

זהו השבוע ה-28 ברציפות בה התקיימה המחאה מול מעון ראש הממשלה. בשל אירועי המחאה, המשטרה חסמה לתנועה את הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד. כמו כן, צפויים להיחסם רחובות סמוכים נוספים בבירה, המובילים לרחובות אלו. בליכוד מסרו בתגובה להפגנות כי "בשעה שההורים וסבא וסבתא שלהם מתחסנים, המפגינים מנסים לפרוץ באלימות לתוך מעון ראש הממשלה שהביא להם את החיסונים. אין גבול לאבסורד".

פעילות ופעילי "אין מצב" דיווחו על ניידות משטרה שמעכבות את התנועה באזור הכניסה לירושלים, ומייצרות מצב שאלפי מוחים לא יכולים להגיע לבלפור. ממשטרת ישראל נמסר כי המחסומים היו שם מאז שהחלו הגבלות התנועה ביום ראשון.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה, הגיע אף הוא להפגנה בירושלים, ואמר כי "אני קורא לשותפות ערבית יהודית נגד ההפרדה. ממשלת הימין בוחרת בהסתה ובשנאה ומפקירה את האזרחים במדינה במשבר כלכלי וחברתי עמוק". הוא הוסיף כי "המאבק שלנו הוא לא רק להחליף את נתניהו, אל את דרכו של נתניהו. רק יחד נוכל לבנות עתיד בטוח של שלום ושגשוג לכל אזרחי המדינה יהודים וערבים".

מפגינים בכיכר במרכז המושבה יבניאל שבצפון. 2 בינואר 2020. ללא, אתר רשמי
המפגינים שהותקפו בכיכר במרכז המושבה יבנאל, הערב/אתר רשמי, ללא

במקביל, קיימו מאות בני אדם ופעילים של התנועה לאיכות השלטון מחאה בסמוך לבית משפחת נתניהו בקיסריה. קראו קריאות נגד "סגר פוליטי", ואחזו בשלטים כמו "דרוש חיסון נגד מוטציה עבריינית" ו"גוש אחד ביחד ננצח".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר כי "המחאה האדירה היא זו שהפילה את הממשלה המושחתת ביותר בתולדות ישראל. דווקא עכשיו, כשיצאנו שוב לבחירות, זה הזמן להזכיר את המובן מאליו - נאשם בפלילים לא יכול להיות ראש ממשלה ולא יכול להתמודד על ראשות הממשלה".

עוד הוסיפו בתנועה כי "המצב המשפטי של נתניהו הוא שתרם רבות לכישלון בהתמודדות עם משבר הקורונה. ההסתה שמחלחלת מלמעלה מביאה בשטח לאלימות קשה כלפי מפגינים. לא נשתוק מולה ונמשיך למחות עד שהנאשם יתפנה לעיסוקיו המשפטיים".

אמיר השכל במהלך הפגנת הדגלים השחורים בנס ציונה 2 בינואר 2020. הדגלים השחורים, אתר רשמי
"מקווים שנצליח להיפרד מנתניהו". אמיר השכל בהפגנה בנס ציונה, הערב/אתר רשמי, הדגלים השחורים

אלוף (מיל') עמירם לוין בקיסריה בפנייה לנתניהו: "המטת עלינו סגרים פוליטיים וענישה קולקטיבית. כדי לשוב ולשחד את אחרוני תומכיך החרדים, העדפת שהתחלואה תעלה אצלם ותעלה בכל רחבי הארץ, במקום להפעיל את תכנית הרמזור כפי שהציעו לך. מנעת תקציב מדינה. העדפת מאות אלפי מובטלים ברחובות, כדי לשרוד פוליטית. ניסית למוטט את בתי המשפט ומערכת אכיפת החוק וכשלא הצלחת אתה גורר את כולנו למערכת בחירות הזויה ומיותרת. בושה, בושה, בושה".

אמיר השכל, מיוזמי המחאה, אמר לוואלה! NEWS כי "אנחנו מאוד מקווים שנצליח סוף כל סוף להיפרד מנתניהו. השנים האחרונות לא הטיבו איתו ואיתנו והגיע הזמן להיפרד". הוא סיפר כי "אני תושב יבנה, והתחלתי את הפעילות שלי כבר לפני ארבע שנים. במסגרת הפעילות עמדתי ביבנה, בירושלים ליד הכנסת ופרסמתי כל פעם פוסט עם תמונה. לפני שלוש וחצי שנים התחילו להצטרף אליי, ובהמשך התחילו לקום קבוצות נוספות".

הפגנת הדגלים השחורים. בחמד 2 בינואר 2020. הדגלים השחורים, אתר רשמי
מחאה במחלף חמד, הערב/אתר רשמי, הדגלים השחורים

מארגון המחאה "אין מצב" נמסר מוקדם יותר, כי המחאה הערב תתקיים תחת הכותרת "לאור ולא לאש השנאה". זאת על מנת לחזק את מאהל המחאה העומד באופן קבוע מול מעון ראש הממשלה, שעבר ניסיון הצתה ביום חמישי האחרון. "השנאה וההסתה היוצאות מבית הנאשם בפלילים, כדי להציל את עורו מחומרת הדין, הפכו להיות סכנה של ממש על החברה הישראלית כולה, העומדת בפני בחירות".

מפגינים נגד נתניהו חוסמים את אחד הרחובות המוביל למעון ראש הממשלה. חלקם נושאים לפידים. 2 בינואר 2021. קריים מיניסטר, אתר רשמי
מפגינים נגד נתניהו, הערב בבלפור/אתר רשמי, קריים מיניסטר

בארגון הוסיפו כי "תמוהה העובדה שהחשודים בהצתה שוחררו לאחר חקירה, תמוהה העובדה שנציגי הציבור לא קראו לעצור את האלימות הקשה המופנית כלפי המוחים והמוחות. אנו דורשים לעצור עד תום ההליכים את החשודים ולמצות את איתם את הדין".

ביום חמישי האחרון, מאות בני אדם הפגינו בתל אביב במחאה נגד נתניהו. המפגינים יצאו מכמה מוקדים בעיר, וחסמו את צומת עזריאלי. שניים מהמפגינים נעצרו ברחוב טברסקי, לאחר שחסמו רכב משטרתי. במקביל, הפגינו בסמוך לתחנת הרכבת בבנימינה מאות מתנגדי נתניהו, כשמולם מחו עשרות מתומכיו.

הפגנת הדגלים השחורים. מול מעון רה"מ, ירושלים 2 בינואר 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
עימותים בין המפגינים למשטרה/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90
מאות מפגינים מול בית משפחת נתניהו בקיסריה, 2 בינואר 2020. יואב איתיאל, אתר רשמי
מאות מפגינים מול בית משפחת נתניהו בקיסריה, הערב/אתר רשמי, יואב איתיאל

שרה תושיה, מפגינה ותיקה לוואלה! NEWs: "אני כל שבת בחוץ. אני כבר שנים מפגינה ברחובות. תהליך קבלת ההחלטות הוא לא למען האנשים. תמיד זה יוצא שאת מגלה שהדברים שמניעים זה כסף וקבלת טובין כזו או אחרת. אני לא חושבת שביבי הוא הכי נורא, אני מאמינה שיש מסביבו בעלי כוח ואינטרסים שמזיזים אותו כל פעם למקום אחר והוא עושה מה שצריך כדי להישאר בשלטון."

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

הפגנת הדגלים השחורים. מול מעון רה"מ, ירושלים 2 בינואר 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
הפגנת הדגלים השחורים מול מעון ראש הממשלה בירושלים, היום/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully