וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באום אל-פחם מתנערים מברכת נתניהו למתחסן המיליון: "עושה עלינו סיבוב"

1.1.2021 / 20:58

מפגינים התאספו מול מתחם החיסונים בעיר בזמן ביקור ראש הממשלה, בטענה כי הגעתו נועדה לחפות על התעלמות מהבעיות הבוערות במגזר מול המדיניות הגזענית, לדבריהם, אותה הוא מוביל. "זו תעמולת הבחירות החדשה שלו", אמרו בעיר

בווידאו: נתניהו מברך את המתחסן המיליון/צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי

תושבים באום אל-פחם ופוליטיקאים במגזר הערבי האשימו היום (שישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ב"ניסיון לגזור קופון פוליטי", לאחר שהגיע הבוקר יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין למתחם החיסונים בעיר כדי לברך את המתחסן המיליון. בזמן ביקורם, עשרות מפגינים התאספו מול המתחם ומחו נגד הביקור.

"התחושה היא שלילית ביותר", אמר מחמוד אדיב אגבריה, יו"ר הוועד העממי של אום אל-פחם, שנמנה עם המפגינים. "תושבי אום אל-פחם אינם מחסידי נתניהו או מפלגות הימין בכלל, בעקבות מדיניות ההסתה והגזענות שהוא מימש כלפי החברה הערבית בכלל, ותושבי אום אל-פחם במיוחד. להפתעתנו לפתע פתאום הוא בא. באופן חסוי, כאילו היה מדובר במבצע צבאי".

מפגינים באום אל-פחם מוחים על ביקורו של נתניהו בעיר. -, אתר רשמי
מפגינים מוחים נגד ביקורו של נתניהו באום אל-פחם, היום/אתר רשמי, -

הוא התייחס בביטול לקריצת ראש הממשלה לדבריו, לציבור הערבי. "אנחנו עוד לא שכחנו את ההצהרות שלו והמדיניות שלו שבגללה תושבי העיר עדיין סובלים", אמר. "אנחנו עדיין חושבים שהוא רואה בנו, אזרחי ישראל הערבים, כאויבים, וכך הוא מתנהג. אז אחד כזה שזו המדיניות שלו - ראוי שנשמיע את קולנו המתנגד לו ולממשלתו".

יוסף אגבריה, קבלן בניין ופעיל חברתי בעיר, ציין כי התושבים אינם צריכים את נתניהו כדי להבין את חשיבות החיסונים, וכי הוא מצפה שיעסוק בטיפול בבעיות הבוערות בחברה הערבית, בהן גם הפשיעה והאלימות בה. "אני הולך להתחסן ולא צריך את נתניהו שיבוא ויגיד לי להתחסן", אמר. "אני צריך שהוא יבין ששני מטרים מהמקום בו הוא עמד נהרג לפני יומיים צעיר בן 20 בתאונת דרכים. בן יחיד. למה? כי אין תשתיות. זה מה שאנחנו צריכים מנתניהו. צריך שהוא יבין שעשרים שנה אנחנו סובלים מאז הוא עלה לשלטון. מה הוא עשה בשבילנו עשרים שנה? אין תקציבים, הפשיעה משתוללת והגזענות בשיאה. אין התפתחות ביישובים. אין בנייה. הרסו לי אישית כבר ארבעה בתים על אדמה פרטית שלי".

עוד בוואלה!

מספר הנרצחים הערבים הכפיל עצמו ויותר תוך 6 שנים. 2021 צפויה להיות מדממת יותר

לכתבה המלאה
הרופאים והצוותים הרפואיים הוצאו מהמרפאה בזמן ביקור נתניהו באום אל-פחם. -, אתר רשמי
הרופאים והצוותים הרפואיים הוצאו מהמרפאה בזמן ביקור נתניהו באום אל-פחם, היום/אתר רשמי, -

"אני לא מתרגש ולא כלום. סתם חבורה שבאה לעשות סיבוב הופעות", הוסיף תושב העיר עו"ד אחמד כליפה, "אבסורד שבכל החברה הערבית שמו ארבעה-חמישה מרכזי חיסון ועוד באים לעשות על זה הון פוליטי. זה מעציב לראות את הבנאדם הזה מתגנב לעירנו ללא הודעה מוקדמת ובלי שהציבור יידע כדי לקבל אותו כפי שאום אל-פחם יודעת לקבל גזענים מנשלי אדמות כמוהו".

מנגד, ראש העיר אום אל-פחם, ד"ר סמיר מחאמיד, בירך על כך שבעירו חוסן האזרח המיליון נגד הנגיף, ופנה לנתניהו בלשון פחות תקיפה. "יש לי שתי בקשות", אמר. "לעסוק באופן יומיומי באלימות בחברה הערבית, שכן האנשים זועקים השמיימה, וכן לטפל בתשתיות העירוניות. אני מבקש טיפול נקודתי בעיר. רק שלשום נהרג בחור קרוב לכאן בגלל תשתיות".

למתנגדים בעיר הצטרפו גם חברי כנסת ערבים שמתחו ביקורת. "גם באום אל-פחם בדומה לכל החברה הערבית, נתניהו הוא לא אורח ולא רצוי", אמר ח"כ סמי אבו שחאדה (בל"ד - הרשימה המשותפת). "הצורך שלו להסתנן כמו גנב ולצאת באותה דרך מהעיר אומר הכול". לדברים הצטרף גם ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש - הרשימה המשותפת): "פעם הוא הפחיד את הציבור שאנו 'נוהרים לקלפיות'. עכשיו 'נוהרים לחיסונים' זו תעמולת הבחירות החדשה של נתניהו".

ח"כ אחמד טיבי (תע"ל - הרשימה המשותפת ) טען כי הצוות הרפואי לרבות אחיות הוצאו מהמרפאה באום אל- פחם כשעתיים לפני הגעת ראש הממשלה נתניהו וחיכו בחוץ. "אטימות וכפיות טובה מול העבודה המסורה של הצוות הרפואי".

ראש הממשלה, נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין עם מחוסן המיליון במתחם חיסוני הקורונה באום אל פחם 1 בינואר 2021. חיים צח / לע"מ, אתר רשמי
נתניהו ואדלשטיין עם המחוסן המיליון באום אל-פחם, היום/אתר רשמי, חיים צח / לע"מ

במהלך האירוע, נתניהו התייחס לצורך בהחמרת ההגבלות ופנה למגזר הערבי על מנת לעודד התחסנות. "חשוב לי שהציבור הערבי יתחסן מהר", אמר. "זאת הצלת חיים. ברגע שנגיע למסה קריטית של מתחסנים אפשר לפתוח את המסחר, החנויות, המסעדות, לעשות עסקים ולטייל באבו דאבי ובבחריין. כל זה אפשרי", אמר נתניהו, והתייחס גם למאבק באלימות במגזר. "אני יודע שיש לכם בציבור הערבי הרבה אתגרים. החשוב ביותר זה הפשיעה. פתחנו שמונה תחנות משטרה ונפתח עוד שמונה, אבל פה אנחנו מדברים על הצלת חיים של ממש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully