וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין על ההאטה במבצע: בחודשיים הקרובים יגיעו מיליוני חיסונים

30.12.2020 / 20:52

שר הבריאות הדגיש כי ההתחסנות נמשכת כרגיל, למרות התרעת קופות החולים כי בעוד עשרה ימים לא יוכלו לזמן תורים חדשים. הוא הבהיר כי לפי ההסכמים החתומים, בפברואר יגיעו מיליוני מנות נוספות מפייזר ומחברות נוספות. על התעדוף אמר: "חשוב לא לקדם אוכלוסייה שלא בסיכון"

בווידאו: אדלשטיין אומר שנקבל מיליוני חיסונים "בלי טובות ובלי שיחות"/מערכת וואלה! NEWS

שר הבריאות יולי אדלשטיין הבהיר היום (רביעי) כי "אין האטה של מבצע החיסונים". זאת, בעקבות התרעת קופות החולים כי בעוד עשרה ימים לא יוכלו לזמן תורים חדשים בשל האטה בקצב הגעת חיסוני הקורונה לארץ.

בביקור במתחם חיסונים בקריית ארבע אמר שר הבריאות כי "גם אם לא נצליח להקדים שום דבר, בחודשיים הקרובים יגיעו מיליוני חיסונים, בלי טובות ובלי שיחות". במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם מנכ"ל פייזר על מנת לקבל מיליון מנות חיסון נוספות כבר בינואר. השר קבע כי בכל מקרה, על פי ההסכמים החתומים, בפברואר צריכים להגיע עוד מיליוני חיסונים מפייזר וחברות נוספות.

ביקור שר הבריאות, יולי אדלשטיין במרפאת "מאוחדת" בקרית ארבע 30 בדצמבר 2020. -, אתר רשמי
"בלי טובות ובלי שיחות". אדלשטיין בקריית ארבע, היום/אתר רשמי, -

בנוסף, אדלשטיין שב והדגיש כי יש לחסן על פי התעדוף שקבע משרדו, למרות בקשות כמו קידום חיסון צוותי ההוראה. "חשוב לא לקדם אוכלוסייה לא בסיכון", אמר. "מתחסנים שלא באוכלוסיית היעד - באישור משרד הבריאות. היה אישור לקופות לנצל את החיסונים במקומות הקטנים, ביקשתי לצמצם את זה למינימום".

"לפי כל הטבלאות אנחנו בראש המחוסנים, אנחנו בודקים שיש זריקה שנייה לכל אלו שקיבלו ראשונה", הוסיף השר. "ברגע שרוב האוכלוסייה בסיכון תהיה מחוסנת נוכל להתייחס לנגיף אחרת ולפחד ממנו פחות", סיכם.

מתן חיסונים בראשל"צ 30 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"ביקשתי לצמצם את זה למינימום". מתן חיסונים למורים בראשון לציון, היום/ראובן קסטרו

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי כ-152 אלף בני אדם חוסנו ביממה האחרונה, מה שמעלה את מספר המתחסנים הכולל לכמעט 650 אלף בני אדם. מדובר בעלייה לעומת כ-115 אלף בני אדם שחוסנו ביממה הקודמת. שר הבריאות יולי אדלשטיין בירך על מספר המתחסנים הגדול, ומסר כי "בדרך למיליון מתחסנים. 152 אלף מתחסנים נכון לאתמול, ככה מנצחים מגיפה".

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה בדיון בוועדת החוקה של הכנסת, כי עד כה חוסנו כ-30% מהאוכלוסיות בסיכון בישראל, כשגם אלו שחוסנו קיבלו רק את מנת החיסון הראשונה. היא אף העלתה חשש שלא יספיקו לתת את מנת החיסון השנייה לכולם בתוך 60 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully