וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא של חודשיים וחצי במספר הנדבקים בקורונה; 152 אלף חוסנו אתמול

עודכן לאחרונה: 30.12.2020 / 11:45

מספר החולים המאומתים עלה ל-40,929, בכ-100 אלף בדיקות שבוצעו ביממה האחרונה. מצבם של 609 מהחולים מוגדר קשה, מהם 154 מונשמים. אחוז הבדיקות החיוביות הוא 5.7. לאחר שיא יומי נוסף במספר החיסונים, עלה מספרם לכ-650 אלף. ועדת החוקה דנה בהארכת תוקף מצב החירום

בווידאו: נתניהו מכריז שישאף לחסן כמה שיותר אנשים במהירות/עריכה: עמית שמחה

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי 5,583 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-414,447. אתמול התבצעו כ-99,126 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 5.7%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכונים הבאים של משרד הבריאות.

מספר החולים הפעילים הוא 40,929. בבתי החולים מאושפזים 1,031 חולים, מתוכם 154 מונשמים ו-609 חולים קשה. נכון להיום, 3,292 בני אדם מתו מנגיף הקורונה בישראל. אתמול אובחנו 5,449 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות עמד על 97,829, מתוכן 5.6% היו חיוביות לנגיף. מדובר בשיא של חודשיים וחצי במספר המאומתים ובאחוז החיוביים.

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי כ-152 אלף בני אדם חוסנו ביממה האחרונה, מה שמעלה את מספר המתחסנים הכולל לכמעט 650 אלף בני אדם. מדובר בעלייה לעומת כ-115 אלף בני אדם שחוסנו ביממה הקודמת. שר הבריאות יולי אדלשטיין בירך על מספר המתחסנים הגדול, ומסר כי "בדרך למיליון מתחסנים. 152 אלף מתחסנים נכון לאתמול, ככה מנצחים מגיפה".

מתן חיסונים לנגיף הקורונה בגני התערוכה, ת"א
 28 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
חיסונים לקורונה בגני התערוכה, אתמול/ראובן קסטרו

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה בדיון בוועדת החוקה של הכנסת, כי עד כה חוסנו כ-30% מהאוכלוסיות בסיכון בישראל, כשגם אלו שחוסנו קיבלו רק את מנת החיסון הראשונה. היא אף העלתה חשש שלא יספיקו לתת את מנת החיסון השנייה לכולם בתוך 60 ימים.

באברבנאל החלו היום במבצע חיסונים למטופלי בית החולים, לאחר שרוב צוות בית החולים התחסן בשבוע שעבר, לפי הנחיות משרד הבריאות. החיסונים מתבצעים על ידי הצוות הרפואי של בית החולים, ובתוך כשבוע צפויים להתחסן מרבית המאושפזים במחלקות בית החולים.

פרופסור יובל מלמד, מנהל המרכז לבריאות הנפש אברבנאל, אמר כי "בהחלטת משרד הבריאות, מטופלי בריאות הנפש קיבלו קדימות בקבלת החיסונים מתוך הבנת החשיבות הרבה של שמירה על בריאותם, ואנו עושים מאמצים לחסן את כל מטופלינו במהירות האפשרית".

ועדת החוקה דנה בהארכת תוקף מצב החירום

ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת התכנסה הבוקר לדיון על הגבלות הסגר, במרכזן הארכת ההכרזה על מצב החירום. עו"ד ניצן רוזנברג מהייעוץ המשפטי לוועדה, הבהירה בפתח הדיון כי כשמצב החירום מתקיים, הממשלה מקבלת סמכויות שונות להתקנת הגבלת פעילות, אזורים מוגבלים, בידוד במלוניות ועוד.

עם פרוץ המשבר הוכרז מצב חירום ל-45 ימים. לאחר מכן, הוארכה ההכרזה פעמיים - בכל פעם ב-60 ימים נוספים. באישור מראש של יו"ר ועדת החוקה, ניתן להאריך פעם נוספת את תוקף מצב החירום ב-60 ימים. במהלך הדיון, אמרה ד"ר אלרעי פרייס כי יש חוסר הבנה של המצב בישראל. "כדי שתהיה לנו אפשרות לתו סגול למניעת התקהלויות, זה דבר שמחייב מצב חירום", הסבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully