וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לרצח: בן 56 נדקר למוות בקטטה בטירה, בנו במצב בינוני

חובשים ופרמדיקים שהוזעקו למקום פינו את השניים לבית החולים מאיר, שם נקבע מותו של האב. מחקירה ראשונית עולה כי הרקע הוא סכסוך בין שכנים. המשטרה עצרה כמה חשודים במעשה

בווידאו: זירת הרצח בלוד/מערכת וואלה! NEWS

גבר בן 56 נדקר למוות היום (שישי) בטירה במהלך קטטה. חובשים ופרמדיקים שהגיעו למקום פינו אותו לבית החולים מאיר בכפר סבא, תוך כדי פעולות החייאה, אולם שם נקבע מותו. בנו, כבן 20, שהיה אף הוא במקום פונה במצב בינוני לבית החולים עם פצעי דקירה. ההרוג הוא פואז דעאס, תושב טירה. מחקירה ראשונית עולה כי הרקע לקטטה הוא סכסוך שכנים שהסלים לכדי דקירות. המשטרה עצרה מספר חשודים והחקירה נמשכת.

קצת אחרי השעה 16:00 התקבל דיווח במוקד מד"א על שני גברים שנפצעו במהלך קטטה סמוך לסניף הדואר הישן בטירה. חובשים ופראמדיקים שהגיעו לזירה העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים מאיר בכפר סבא את בן ה56 כשהוא פצוע באורח אנוש, ואת בנו, כבן 20 כשהוא פצוע באורח בינוני מפצעי דקירה.

פואז דעאס שנרצח בדקירה בטירה. -, אתר רשמי
פואז דעאס, קורבן הרצח בטירה/אתר רשמי, -

זהו מקרה הרצח השני סך הכל במגזר הערבי ביומה הראשון של שנת 2021, לאחר שהלילה נורה למוות ויסאם רבאח, צעיר בן 21, תושב ג'דיידה-מכר שבגליל. צוות "חיאן" פינה אותו במצב אנוש למרכז הרפואי לגליל בנהריה תוך פעולות החייאה, ושם נאלצו הצוותים הרפואיים לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח. רבאח הוא הנרצח הראשון בחברה הערבית לשנת 2021.

בתחילת השבוע נורה למוות נער בן 15 מלוד בכביש שש סמוך למחלף נחשונים, וצעיר נוסף נפצע אנוש באירוע שהרקע שלו הוא סכסוך משפחות יריבות בעיר, משפחת אזבארקה ומשפחת אבו סעלוק. האחרונים החליטו לאור העימות לעזוב את לוד למשולש, והמעבר אמור היה להסתיים באותו יום, אלא שמוקדם יותר נמצא ירוי וללא רוח חיים סלמאן אזבארקה, בשנות ה-50 לחייו.

בגלל החשש לחייהם, שלוש ניידות ליוו שלוש מכוניות של משפחת אבו סעלוק בשיירה מלוד לכפר קאסם דרך כביש 6. בצומת גימזו, הניידת האחרונה בשיירה הבחינה ברכב שנראה חשוד מפני שהתקרב במהירות ועורר את חשדם של השוטרים. הרכב החל להימלט והשוטרים פתחו במרדף אחריו. בעוד שהשיירה המשיכה לנסוע, רכב אחר הגיע במהירות, נצמד לשיירה, הוציא קנה מתוך הרכב וירה לעבר אחד הרכבים של משפחת אבו סעלוק ונמלט. שתי ניידות נותרו במקום, אחת רדפה אחרי היורים והשנייה יצאה לסייע לרכב שהתהפך.

הפגנה מול משטרת לוד בעקבות החיסול על כביש 6 והתגברות האלימות והפשיעה, 29 בדצמבר 2020. ללא, אתר רשמי
שני נרצחים במגזר הערבי ביום הראשון של 2021. הפגנה מול משטרת לוד בעקבות החיסול על כביש 6, השבוע/אתר רשמי, ללא

113 נרצחים במגזר הערבי בשנת 2020

בסך הכול, 113 ערבים מצאו את מותם בשנת 2020 באירועי רצח ואלימות אחרת, לעומת 94 ב-2019 (עלייה של 20%) - בהם 96 גברים ו-17 נשים. על פי "אמאן", המרכז הערבי למאבק באלימות, 26 מהקורבנות נרצחו כנקמה, 11 על רקע אלימות במשפחה, 41 מסווגים כ"פשיעה חמורה" והיתר - "אלימות כללית". על פי המרכז, רק 28 ממקרי הרצח שבוצעו במהלך השנה פוענחו.

סך הכול, משנת 2000 נהרגו 1,521 ערבים באירועי אלימות כאלה ואחרים, 80% מהם בנשק חם, כך על פי נתוני מרכז "אמאן". מספר הנרצחים עולה בהתמדה שנה אחר שנה, כבר שש שנים ברציפות מאז החל המרכז במעקב ב-2014, אז נמנו 51 - פחות ממחצית מהנרצחים בשנה אשתקד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully