וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודיו של אמיר ליוו אותו לביה"ח אחרי שנורה. רציחתם היא סמל ההסלמה

עודכן לאחרונה: 19.12.2020 / 18:36

הצעיר בן ה-23 נורה בפיצוצייה בבאקה אל-גרבייה, ובעת שפונה על ידי כוחות מד"א, דודיו אחמד ומוחמד נורו בציר תנועה מרכזי לצד האמבולנס שהסיע אותו. הסימנים מעידים על פשע מאורגן, באירוע מדמם נוסף בחברה הערבית, שבה האלימות גואה מיום ליום. "הרע מכל עוד לפנינו"

בווידאו: חשד לרצח משולש: צעיר ושני דודיו נורו למוות בבאקה אל-גרבייה/עריכה: שאול אדם

אמיר אבו חוסין בן ה-23 נורה בפיצוצייה ונפצע אנוש. שני דודיו, אחמד ומוחמד שרקיה, בני 33 ו-41, נורו כשליוו את האמבולנס שפינה אותו עם רכבם. שלושתם מתו מפצעיהם. גם בחברה הערבית המדממת, אירוע החשד לרצח משולש הלילה (שבת) בבאקה אל-גרבייה, מהווה עליית מדרגה.

בחברה הערבית כבר היה רצח משולש, אפילו בחודש שעבר באזור תל דן, ובכל זאת, רמת התחכום והתעוזה שנדרשו לחיסולים הלילה עולה על כך. הירי בבעל הפיצוצייה ברחובה הראשי של המועצה, בשעה שהעסק פתוח, ובעקבותיו מרדף אחרי האמבולנס והתנקשות בדודיו על ציר תנועה בינעירוני, לעיני נהגים מבועתים שחלפו בכביש, מסמנים פשע חסר מעצורים. המבצע דרש היערכות עם כלי נשק, ככל הנראה רובי סער, מידע, וגם ביטחון עצמי שיוכלו להסתלק מהזירות באין מפריע. אלה סממנים של פשע מאורגן.

למשטרה נותר לחקור אותם ולהביא את האשמים לדין. הסטטיסטיקה לא אופטימית בעניין הזה. גם האחראים לרצח המשולש בחודש שעבר טרם הועמדו לדין. על פי נתוני מרכז אמאן, מתוך 110 מקרי המוות ברצח ואלימות השנה בחברה הערבית, 28 פוענחו.

זירת הרצח בבאקה אל-גרבייה, 19 בדצמבר 2020. דוברות משטרת ישראל
הסטטיסטיקה לא אופטימית. זירת הרצח, הלילה/דוברות משטרת ישראל

בעקבות האירועים, נערכת ישיבת חירום מיוחדת של המועצות המקומיות באקה אל-גרבייה וג'ת, בהשתתפות חברי כנסת ונציגות של ועד ראשי הרשויות הערביות וועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי. ביום שני, מתוכננת מחאה נגד חוסר האכיפה שבמהלכה שיירת רכבים תחסום את כביש 6.

בישיבה בבאקה אל-גרבייה, תקף ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) את עבודת המשטרה. "יש שלוש משטרות בישראל: אחת, כאשר מדובר באירועים על רקע לאומי. השנייה, כאשר הקורבן הוא יהודי באירועים פליליים. במקרים הללו רואים משטרה מקצועית, חזקה ויעילה שיודעת להגיע לאחראים".

"הסוג השלישי הוא כאשר האלימות והפשיעה היא בתוך החברה הערבית. כאן המשטרה לא רק שמפגינה אוזלת יד, אלא שאנו מאשימים אותה שחוסר המעש הוא מכוון כי נוח לרשויות שהחברה הערבית תישאר עסוקה בענייניה הפנימיים, כדי לא להתפנות למאבק נגד האפליה הלאומית", אמר.

עוד בוואלה!

הירי צולם, חשוד נעצר עם אקדח - והפרקליטות סגרה את התיק: "אין ראיות"

לכתבה המלאה
אמיר אבו חוסין. -, אתר רשמי
נורה ברחוב הראשי. אמיר אבו חוסין/אתר רשמי, -

לח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) אין ספק שפשע מאורגן השתלט על הרחוב בחברה הערבית. "מי יכול לעמוד בפני המאפיות וארגוני הפשיעה ביישובים הערבים? ראשי הרשויות? הח"כים? אנשי הדת? רק גוף אחד: משטרת ישראל", אמר לוואלה! NEWS. המשטרה היא גוף חזק ומקצועי שהוכיח הצלחה במיגור ארגוני פשיעה בנתניה. לא תקציב הוא הבעיה. הבעיה היא היעדר החלטה נחושה למגר את ארגוני הפשיעה והפרוטקשן".

מוקדם יותר הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו "סיציליה זה כאן", והוסיף "תחושת הביטחון האישי נושקת לאפס". לדבריו, "במדינה מתוקנת, הממשלה הייתה מסיקה מסקנות רק על הכישלון הזה! לא על רוטציה ולא בבחירות. רשויות החוק והאכיפה הם היחידים שיכולים למגר ארגוני פשיעה".

הוא קרא לצדק לא רק להיעשות, אלא גם להיראות. "עד שלא יהיה כאן 'משפט-מקסי' כמו באיטליה ונראה את החלאות שמשליטים טרור בחברה שלנו כמו בתמונה משם, כל כנופיה בתא נפרד, בבית משפט אחד עוצמתי ומשפיל, כשבני משפחות הנרצחים נוכחים באותו אולם, לא יהיה כאן צדק וביטחון אישי לאזרח הפשוט לעולם".

אחד מהנרצחים באירוע הירי ליד באקה אל-גרביה. אחמד ומוחמד שרקיה. 18 בדצמבר 2020. ללא, צילום מסך
"הבעיה היא היעדר החלטה נחושה". מוחמד שרקי/צילום מסך, ללא
אחד מהנרצחים באירוע הירי ליד באקה אל-גרביה. אחמד ומוחמד שרקיה. 18 בדצמבר 2020. ללא, צילום מסך
"מה אפשר להגיד לאדם שבערב אחד איבד שני בנים ונכד?". אחמד שרקיה/צילום מסך, ללא

ראש המועצה המקומית ג'ת, חאלד גרה, תיאר בשיחה עם וואלה! NEWS את הלך הרוח ברחובות. "בשורה התחתונה האנשים מיואשים, הגיעו למצב שפשוט לא מעזים לצאת מהבית. אין דין ואין דיין. אמרנו את זה מאות פעמים - המשטרה כאילו לא קיימת, או שהיא לא רוצה להיות קיימת. המצב מאד קשה ומדבר בעד עצמו".

גרה יודע על מה הוא מדבר. הוא ואחיו היו קורבנות לניסיון חיסול ב-2011, זמן קצר לאחר שנבחר לראשות המועצה. עכשיו יש את הסכסוך הארוך הנמשך בשני הכפרים, שעד 2010 אוחדו במשך כמה שנים. בכפרים אומרים שגם ההתנקשויות הלילה קשורות לסכסוך הפתוח שטרם יושב.

ח"כ יוסף ג'בארין בישיבת חירום בבאקה אל-גרבייה בעקבות חשד לרצח משולש, 19 בדצמבר 2020. -, אתר רשמי
"חוסר המעש של המשטרה מכוון". ח"כ ג'בארין בבאקה אל-גרבייה, היום/אתר רשמי, -

ראש המועצה הספיק לבקר את אביהם של שני הגברים תושבי היישוב שנרצחו. "הכרתי אותם ואני מכיר את אבא שלהם. מה אפשר להגיד לאדם כזה שבערב אחד איבד שני בנים ונכד?", תהה. "יש משטרה בכפר, אבל לא בכוחות גדולים מאוד. הלוויה כבר כנראה לא תהיה היום. מפקד היחידה המרכזית של מחוז חוף שוחח עמי בלילה וגם לפני שעה והבטיח לי שמשתדלים ללכוד את הרוצחים ואני מקווה שכך יהיה".

הוא הודיע כי "בכינוס בבאקה נדון בצעדים שכתוצאה מהם העניינים יקבלו אולי אוזן קשבת. אני אקרא להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתצביע על האשמים במצב הזה. לצערי הרב יש הסלמה באלימות במגזר הערבי והעניינים הולכים ומסתבכים יותר. הרע מכל עוד לפנינו. לכן, צריך לקחת צעדים מאוד רציניים כדי לנסות ולמנוע את זה ואני מאוד מקווה שהעניינים יתחילו להסתדר".

גופותיהם של הנרצחים יישלחו למכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר. טרם נמסר מועד להלוויותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully